وزیر ارتباطات: اجرای رجیستری گوشی‌های موبایل پس از رفع مشکلات

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات اعلام کرد که هر زمان از بدون مشکل بودن طرح رجیستری مطئمن شویم آن را اجرا می‌کنیم.
تبلیغات

بحث رجیستری در این روزها به یکی از مباحث داغ تبدیل شده است. برای اجرای این طرح ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هم همکاری می‌کنند که مسئولیت فنی و اجرای اصلی آن در اپراتورها به عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

در این میان برخی از افراد سودجو در بازار موبایل چند ماهی است از اجرای این طرح به کاربران و خریداران خود خبر می‌دهند در حالی که این موضوع صحت ندارد و این اعلام فقط باعث بالا رفتن نرخ برخی از گوشی‌های موبایل در بازار می‌شود.

از سویی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نیز اعلام کرده است که گوشی‌های آیفون ۷ پس از اجرای رجیستری، از شبکه‌ اپراتورهای موبایل خارج می‌شوند و دیگر قابل ثبت نیستند. بر این اساس هنوز مشخص نیست که گوشی‌های در دست مردم رجیستر خواهد شد یا بعد از اجرا، این طرح مشمول همه‌ی گوشی‌ها می‌شود. با این حال معاون رگولاتوری نیز اعلام کرده است علاوه بر گوشی‌های در دست مردم، گوشی‌های موجود در بازار نیز رجیستر خواهند شد.

رجیستری بعد از رفع مشکلات اجرا می‌شود

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد طرح رجیستری موبایل اعلام کرد: «وزارت صنعت معدن تجارت این طرح را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داد و ما آن را با چارچوبی مشخص شده در کمیته‌ای با حضور گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، وزارت ارتباطات و وزارت صنعت نهایی کردیم. طرح آماده شده رجیستری را برای سه اپراتور فرستادیم که آنها طرح را به صورت پایلوت اجرا می‌کنند و به محض برطرف شدن مشکلات آن را اجرا خواهیم کرد.» 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: «طرح را زمانی اجرا می‌کنیم که مردم با مشکل مواجه نشوند؛ این هدف ما است. حدود ۸۰ میلیون گوشی موبایل در اختیار مردم است و ما نمی‌خواهیم اقدامی انجام دهیم که مردم را با مشکل روبرو کند؛ پس باید برای افرادی که از این موبایل‌ها استفاده‌ می‌کنند، فکری اساسی کرد. از طرف دیگر برای کسانی که در آینده موبایل وارد می‌کنند، سیاستی اندیشیده شود.»

واعظی در مورد زمان اجرا شدن طرح رجیستری گفت: «ما بدین خاطر زمانی برای اجرای رسمی این طرح اعلام نکردیم که این طرح را در گذشته دو بار بدون پایلوت انجام دادند که به خاطر تعجیل در کار با شکست مواجه شد. به همین خاطر، این بار با توجه به آنچه در دولت مطرح شد، تصمیم گرفته‌ایم، زمانی که از اجرای طرح رجیستری بدون مشکل مطمئن شدیم آن را به صورت رسمی اجرا کنیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات