شروط وزیر ارتباطات برای اجرای طرح رجیستری

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شروط خود برای اجرای طرح رجیستر کردن موبایل اعلام کرد به ما تکلیف شده است تا طرح رجیستری را ظرف مدت دوماه اجرا کنیم. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی طرح رجیستری و اینکه آیا این طرح اجرا شده است، گفت: «به ما تلکیف شده است تا طرح رجیستری را ظرف مدت دوماه اجرایی کنیم که قرار است برای اجرای این طرح پایلوتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ما قرار گیرد.»

واعظی با بیان اینکه در این طرح ۴ سازمان شامل گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هم مشارکت دارند، توضیح داد: «ترجیح ما این بود که سازمانی غیر از وزارت ارتباطات وظیفه‌ی اجرای طرح را بر عهده گیرد، زیرا پیش از این ۲ بار وزارت ارتباطات در زمان‌های قبل اقدام به اجرای این طرح کرده بود که اصلاً موفق نشده بود. اما سازمان‌های دیگر گفتند بدون حضور وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل این طرح قابل اجرا نیست.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «من به دوستان گفتم که دو شرط برای حضور وزارت ارتباطات وجود دارد. اولین اینکه مردم نباید از این طرح ضربه بخورند و تحت فشار قرار بگیرند. دومین اینکه نباید این طرح منجر به از دسترس خارج شدن گوشی‌های کنونی مردم شود و این قانون باید برای گوشی‌های باشد که از زمان اجرای طرح به بعد وارد کشور شوند.»

او ادامه داد: «به همین خاطر پنجشنبه‌ی آخر تیر برخی تحرکات از سوی سازمانی شکل گرفت با نام اینکه این طرح اجرا شده و رسانه‌ای شد. من نیز دستور دادم تا روابط عمومی وزارت ارتباطات روز شنبه اعلام کند که این طرح اجرا نشده و در زمان اجرا به مردم اطلاع می‌دهیم.»

به گفته‌ی واعظی، زمان اجرای رسمی این طرح پس از اطمینان از صحت طرح در اجرای آزمایشی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام خواهد شد.

با توجه به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید دقت داشت که رجیستری هنوز اجرا نشده است و شایعات موجود در بازار که از طرف مغازه‌داران راه افتاده، فضایی است که سودجویان راه‌اندازی کرده‌ تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات