برگزاری همایش زیرساخت و سرمایه‌ گذاری در شهر هوشمند با حضور شهرداری‌ ها

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دومین همایش زیرساخت و سرمایه‌گذاری در شهر هوشمند با حضور شهرداری‌ها و حمایت وزارت کشور و سازمان فناوری اطلاعات در برج میلاد برگزار می‌شود. نخستین دوره‌ی این همایش سال قبل برگزار شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

دومین همایش زیرساخت و سرمایه‌گذاری در شهر هوشمند اول و دوم شهریور در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. در این مراسم که از سوی وزارت کشور، سازمان فناوری اطلاعات و چند شرکت خصوصی حمایت می‌شود، شهرداری‌های شهرهای مختلف کشور حضور خواهند داشت.

سهیل مظلوم، دبیر اجرایی در نشست خبری این همایش اعلام کرد: «موضوع اصلی همایش دوم، توسعه خدمات شهری است و امیدواریم این موضوع را به یک مطالبه‌ی عمومی تبدیل کنیم، چرا که اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد اما از آنها بهره‌برداری لازم صورت نگیرد و خدماتی وجود نداشته باشد، آن زیرساخت عملاً کاربردی نخواهد داشت.»

او در مورد برنامه‌های دومین دوره همایش مذکور ادامه داد: «یکی از برنامه‌های امسال برگزاری مسابقه بین شهرداری‌ها است و عملکرد آنها در محورهای مختلف از جمله زیرساخت، سند راهبردی، خدمات شهری و شهروندی، اتوماسیون، جلب مشارکت مردمی و... سنجیده می‌شود. همچنین میان شهردرای‌های منتخب سال گذشته نیز مسابقه‌ای برگزار می‌شود تا مشخص شود در طول یک سال گذشته در جهت تحقق المان‌های شهر هوشمند چقدر موفق بوده‌اند.»

به گفته‌ی سهیل مظلوم، با همکاری مرکز توانمند سازی و تسهیل‌گری کسب و کار نوپای فاوا، در نمایشگاه جانبی این همایش غرفه‌ای در اختیار استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت تا محصولات و خدمات خود را در حوزه هوشمندسازی معرفی کنند. همچنین از بهترین محصولات ارایه شده تجلیل به عمل خواهد آمد.

همچنین محمود زرگر دبیر علمی همایش زیرساخت و سرمایه‌گذاری در شهر هوشمند اعلام کرد: «امسال این همایش در چهار محور استانداردها و پروتکل‌های فنی، الگوی بومی معماری شهر هوشمند، نقش شهرداری‌ها در اقتصاد و رفاه مردم و مدل‌های مشارکت ذی‌نفعان در استقرار شهر هوشمند برگزار می‌شود.»

دبیر علمی همایش توضیح داد: «برای توسعه شهر هوشمند ترکیبی از مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری، زیرساختی، سرمایه‌گذاری و فناوری لازم است و امیدواریم با گردهم آوردن همه این گروه‌ها در این همایش، در تصویر سازی درست از شهر هوشمند اثربخش باشیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات