وزیر ارتباطات: فضای مجازی را به محیط پاک تبدیل کنیم

شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به دنبال تامین اپلیکیشن‌های مورد نیاز در داخل کشور برای اشتغال‌زایی هستیم، اعلام کرد که استفاده‌های نادرست و منفی از فضای مجازی می‌شود که نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و باید دست در دست هم فضای مجازی را به محیط پاک تبدیل کنیم.
تبلیغات

محمود واعظی در همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «متاسفانه برخی به جای اثبات خود دیگران را تخریب می‌کنند که ما این را پسندیده و درست نمی‌دانیم.»

او ادامه داد:«خوب است که دوستان ما در روابط عمومی‌ها اطلاع از سیاست‌های دولت داشته باشند تا بتوانند با آن سازمان خود و فعالیت‌هایشان را منعکس کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:«یکی از مواردی که دولت به دنبال انجام آن است، روابط خارجی خوب و باعزت با همه‌ی کشورها به غیر از یک کشور که پایه و اساس ندارد، است و این کار از همسایگان انجام شده است. ممکن است اختلاف پیش بیاید مانند عربستان به خاطر سیاست غلط دولت سعودی. دولت تلاش دارد تصویر خوبی از نظام و مردم در دنیا بسازد. امروز در مورد ایران هراسی در دنیا شنیده نمی‌شود یا اگر هست بسیار کم و سخیف است.»

واعظی اضافه کرد:«امروز دولت معتقد است که فرهنگ نباید در وزارت فرهنگ محدود شود و باید فرهنگ اسلامی ما در همه جا حتی در فضای مجازی صورت گیرد.»

او نگاه دیگر دولت را در همدلی و اتحاد همه‌ی مردم و همه‌ی جناح‌ها دانست و اعلام کرد:«ما به عنوان دولت قیم دیگران نیستیم و نباید حقوق هر فرد را زیر پا بگذاریم بنا‌بر‌این حقوق شهروندی مهم است و باید روی آن بیش از پیش کار کرد. دولت تلاشش بر ثبات و امنیت است و در این زمینه مدیون نیروهای مسلح و رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم. امسال موضوع اصلی دولت اقتصاد مقاومتی و اشتغال مردم بخصوص جوانان است و تلاش همه‌ی ما بر این است.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:«ما در دولت فکر می‌کنیم حق مردم و جوانان است که معیشت خوب و شغل مناسب داشته باشند. ما در وزارت ارتباطات تلاشمان بر این بوده که از ICT شروع کرده و زیرساخت توسعه اقتصادی را فراهم کنیم. قبل از دولت یازدهم در وزارت ارتباطات دوسال و نیم برنامه پنجم ۱۴.۵ درصد اهداف انجام شده بود که در دوره ما ۸۵ درصد از آن محقق شد.»

واعظی اعلام کرد :« ما به دنبال این هستیم که اپلیکیشن‌های مورد نیاز در داخل کشور نوشته شود. حمایت کردیم که جوانان و فارغ‌التحصیل‌های ما بتوانند در این حوزه چه سخت افزاری چه نرم افزاری بتوانند فعالیت کنند. در این زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان وام وجوه اداره شده تصویب شده است.»

او در مورد استفاده از فضای مجازی بیان کرد:«تلاش ما این است که زیرساخت‌ها فراهم شود تا اسنفاده و کارایی درست و مثبت از آن شود اما برخی استفاده‌های نادرست فرهنگی اجتماعی از این فضا می‌شود که نمی‌توانیم نسبت به آنها بی‌تفاوت باشیم. باید دست در دست هم فضای مجازی را به یک محیط پاک تبدیل کنیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:«رسانه‌ها هم اکنون در دنیا رکن چهارم هستند. به ویژه پس از اینترنت و شکوفایی آن در دنیا. باید بدانیم که دولت، مردم و رسانه‌ها از رسانه چه انتظاری دارند زیرا رسانه‌ها بر همه‌ی اقشار و بخش‌های جامعه تأثیرگذارند.»

محمود واعظی اضافه کرد:«نبض جامعه باید در دست روابط ‌عمومی‌ها باشد تا بدانند با مردم و جامعه چطور باید برخورد کنند. روابط عمومی فعال می‌تواند حتی یک وزارتخانه را متحول کند. باید از فضای مجازی در روابط عمومی‌ها استفاده مناسب و کاربردی شود تا بدون واسطه به همه مخاطبان کمک کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات