آیپد 2018 اپل از ۲ گیگابایت رم و پردازنده A10 بهره می‌برد

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آپید جدید اپل از پردازنده‌ی A10 Fusion و رم ۲ گیگابایتی بهره می‌برد و عملکردی مشابه آیفون ۷ دارد.
تبلیغات

دو روز قبل، اپل در جریان رویداد خود از آیپد 2018 با قیمت رقابتی رونمایی کرد که به نظر می‌رسد حوزه‌‌ی آموزش را هدف گرفته است. اپل معمولا در جریان رویدادهای خود به مشخصات فنی دستگاه‌های معرفی‌شده اشاره نمی‌کند؛ اما امروز اعلام کرد که تبلت اقتصادی این کمپانی عملکردی مشابه آیفون ۷ دارد.

آیپد 2018 اپل از پردازنده‌ی A10 فیوژن با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز در کنار ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. سرنتیتی کالدول از iMore، اعلام کرده است تبلت ۹.۷ اینچی جدید اپل می‌تواند از حالت Split Screen و Slide Over در iOS 11 پشتیبانی کند؛ ولی هنگام ترکیب این دو حالت با مشکل روبه‌رو می‌شود. آیپد پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی به لطف حافظه‌ی رم بیشتر، می‌توانند همزمان سه اپلیکیشن را اجرا کنند.

میزان حافظه‌ی رم تبلت جدید اپل در بنچمارک گیک بنچ ۴ مشخص شده است. در عملکرد نهایی، آیپد ۲۰۱۸ اپل توانسته امتیاز ۳۲۵۴ را در آزمایش تک‌هسته‌ای به خود اختصاص دهد که کمی از آیفون ۷ کمتر است. در بخش چندهسته‌ای امتیاز ۵۸۵۷ جلوی نام آیپد 2018 ثبت شده است که نشان می‌دهد از آیفون ۷ پلاس با ۳ گیگابایت رم، سریع‌تر است.

آیپد 2018 اپل از جنبه‌های مختلف شباهت‌های زیادی به نسل قبلی خود دارد. صفحه نمایش ۹.۷ اینچی LCD با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 و دوربین جلوی ۱.۲ مگاپیکسل FaceTime HD از جمله ویژگی‌هایی یکسان در هر دو نسخه هستند. برخلاف مدل‌های آیپد پرو، خبری از فلاش برای دوربین عقب نیست و از رتینا فلش استفاده می‌شود که تنها با افزایش روشنایی صفحه نمایش می‌تواند تصاویر سلفی بهتری بگیرد.

البته آیپد جدید از سیستم تنظیم طیف رنگی True Tone و ProMotion که برای نرخ بازیابی ۱۲۰ هرتز در آیپد پرو استفاده می‌شود، بی‌بهره است. شما می‌توانید آیپد 2018 اپل را تنها در نسخه‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات