جمع‌بندی تمام شواهد و شایعات مرتبط با iPad Mini اپل

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
روزبه‌روز اطلاعات و شواهد بیشتری در مورد تبلت تازه اپل که با نام iPad Mini شناخته می‌شود، منتشر می‌گردد. تمام این شواهد نشان می‌دهند که اپل در حال ساخت تبلت ۷ تا ۸ اینچی با قیمت بسیار پایین‌تر از آیپد فعلی است. ما در این مقاله کلیه اطلاعات بدست آمده در رابطه با iPad Mini را گردهم آورده‌ایم در ادامه مقاله با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حتی زمانی که اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ آیپد را در سایز ۹.۷ اینچ معرفی کرد بازهم شایعاتی مبنی بر وجود آیپد کوچک‌تر مطرح می‌شد. اما حالا که فروش‌ تبلت‌های ۷ اینچی به میزان قابل ملاحظه‌ای رسیده است این شایعات قوت بیشتری گرفته‌اند.

کلیه شایعات در یک مورد مشترک هستند: اپل امسال iPad Mini را با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به آیپد فعلی عرضه خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر توسط Macrumores که براساس نمونه اولیه آیپد جدید بدست آمده، ابعاد iPad Mini برابر ۲۱۳ در ۱۴۳ میلی‌متر و ضخامت آن نیز کمی باریک‌تر از آیپد فعلی خواهد بود.

ipad mini model front

براساس گزارش iMore تبلت ۷ اینچی جدید اپل با قیمت ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد، دلیل قیمت گزاری پایین این محصول نیز رقابت با کیندل فایر و نکسوس ۷ اعلام شده است. همچنین اعلام شده که مدل اولیه این تبلت دارای ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و صفحه‌نمایش با رزولوشن یکسان با آیپد ۲ یعنی ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل خواهد بود. زمان عرضه محصول نیز ماه اکتبر (مهرماه) اعلام شده است.

یک منبع چینی، طرح‌های آیپد جدید را دراختیار ThinkiOS قرار داده است این منبع اعلام کرده که iPad Mini امسال وارد بازار خواهد شد. براساس این تصویر می‌توان تشخیص داد که iPad Mini که ضخامت آن ۷.۳ میلی‌متر ذکر شده، کمی باریک‌تر از آیپد فعلی با ضخامت ۹.۴ میلی‌متر است.

براساس اعلام این منبع iPad Mini مجهز به صفحه‌نمایش ۷ اینچی است که ۵.۴ اینچ عرض و ۷.۸۷ اینچ طول دارد. اگر بخواهید این ابعاد را با آیپد فعلی مقایسه کنید باید بدانید که نمایشگر ۹.۷ اینچی آیپد فعلی، ۹.۵۰ اینچ طول و ۷.۳۱ اینچ عرض است.

iPad-mini-thinkios1

براساس اعلام همین وب‌سایت، آیپد جدید مجهز به کانکتور ۱۹ پین به جای کانکتور ۳۰ پین فعلی است. پیش‌تر شایعاتی در مورد کانکتور ۱۹ پین برای نسل جدید آیفون نیز مطرح شده بود. براساس این گزارش کانکتور کوچک‌تر بازده بسیار بالاتری نسبت به کانکتور فعلی دارد.

در ادامه گزارش ThinkiOs آمده که iPad Mini برخلاف نکسوس ۷ دارای دو دوربین یکی در جلو برای مکالمه ویدیویی و یکی در پشت برای عکس‌برداری است. و همچنین این ابزار به جای یک اسپیکر دارای دو اسپیکر است.

پس تا اینجای کار اگر به شواهد و شایعات بدست آمده استناد کنیم، iPad Mini باید مشخصاتی شبیه به زیر داشته باشد:

  • کانکتور ۱۹ پین به جای ۳۰ پین
  • دوربین عقب
  • نمایشگر ۷ تا ۸ اینچ با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل
  • حافظه ذخیره‌سازی اولیه: ۸ گیگابایت
  • قیمت بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ دلار
  • دو اسپیکر
  • ابعاد: ۵.۳ در ۷.۸۷ اینچ

نظر شما در مورد iPad Mini چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات