بزرگترین هارد دیسک جهان ۱۰ ترابایت حجم دارد

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
وسترن دیجیتال تولید هارد دیسک ۱۰ ترابایتی خود را شروع کرد. قبل از این رکورد بزرگترین هارد دیسک جهان در اختیار سی‌گیت و هارد دیسک ۸ ترابایتی آن بود.
تبلیغات

این هارد دیسک برای کارکرد و مصرف بهینه بالا با هلیوم پر شده است که باعث می‌شود درجه حرارت آن تا ۵ درجه کمتر از هارد دیسک‌های کنونی باشد. استفاده از هلیوم به جای هوا باعث دور ماندن رطوبت و آلاینده‌های دیگر از دیسک سخت خواهد شد. وسترن دیجیتال موفق شده ۷ دیسک مغناطیسی را در بدنه‌ی این هارد درایو ۳.۵ اینچ جای دهد و به حجم ۱۰ ترابایت در برابر مصرف بهینه‌تر انرژی دست یابد. همچنین این هارد دیسک برخلاف هارد دیسک ۸ ترابایتی سی‌گیت که سال دیگر عرضه می‌شود، امسال در بازار توزیع می‌شود.

هارد دیسک‌های حجیم برای استفاده در بازار سرورها و آرشیو اطلاعات سازمانی استفاده خواهند داشت که با وجود تکنولوژی HelioSeal که باعث مصرف بهینه و خنک این دستگاه می‌شود، بازار خوبی را در اختیار وسترن دیجیتال قرار خواهد داد. این هارددیسک‌ها قابلیت استفاده همزمان با SSD ها را دارند و در مدل ۱۰ ترابایتی کم‌ترین هزینه ممکن را به ازای هر گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد همچنین نمونه‌های ۶ و ۸ ترابایتی نیز از این دستگاه ساخته خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات