ایلان ماسک با هواپیمای ویرجین گلکتیک به فضا پرواز خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌گزارش رسانه‌ها، ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس ایکس، برای سفر به فضای زیرمداری با هواپیمای ویرجین گلکتیک صندلی رزرو کرده است.
تبلیغات

ریچارد برانسون، میلیاردر بنیان‌گذار ویرجین گروپ این هفته سوار بر هواپیمای فضایی وی‌اس‌اس یونیتی ویرجین گلکتیک به لبه فضا سفر کرد. این مأموریت که با حضور ۴ مسافر در کنار دو خلبان هواپیما انجام شد، چهارمین پرواز فضایی یونیتی را رقم زد. این هواپیما قرار است تا ابتدای ۲۰۲۲ عملیات‌های کاملا تجاری‌اش را آغاز کند؛ اما پیش از آن چند پرواز آزمایشی دیگر انجام خواهد داد.

برانسون روز یکشنبه به نشریه‌ی ساندی تایمز گفت ماسک به‌منظور رزرو صندلی در پرواز زیرمداری آتی یونیتی، مبلغ ۱۰ هزار دلار بیعانه پرداخت کرده است. سخنگوی ویرجین گلکتیک نیز در گفتگو با وال استریت ژورنال این خبر را تأیید کرد. بااین‌حال، فعلا معلوم نیست پرواز ماسک چه زمانی انجام خواهد شد. ناگفته نماند که بهای کامل هر صندلی هواپیمای یونیتی، ۲۵۰ هزار دلار است.

برانسون به ساندی تایمز گفت «ایلان دوست من است و شاید یک روز با یکی از فضاپیماهای او سفر کنم.» درحال‌حاضر، کرو دراگون تنها فضاپیمای مسافربری عملیاتی اسپیس ایکس محسوب می‌شود که حداکثر ۷ مسافر را تا مدار نزدیک زمین حمل می‌کند؛ اما سامانه‌ی استارشیپ که هنوز مراحل ساخت را سپری می‌کند، فضاپیمایی بسیار بزرگ‌تر است که توانایی حمل صد مسافر را به ماه، مریخ و فراتر از آن دارد.

ماسک روز یکشنبه در فرودگاه اسپیس‌پورت نیومکزیکو حاضر شد تا از نزدیک شاهد پرواز یونیتی به لبه‌ی فضا باشد. برانسون پیش از آن پرواز، تصویری از خود در کنار ماسک را در توییتر به اشتراک گذاشت.

یک میلیاردر دیگر نیز قرار است تا انتهای ماه جاری به فضای زیرمداری سفر کند. جف بزوس، بنیان‌گذار بلو ارجین ۲۹ تیر، هم‌زمان با ۵۲امین سالگرد مأموریت تاریخی آپولو ۱۱، در کنار سه مسافر دیگر با موشک نیوشپرد، نخستین پرواز سرنشین‌دار کپسول مسافربری این شرکت را رقم خواهد زد. مارک بزوس، برادر جف بزوس و والی فانک، خلبان کهنه‌کار آمریکایی و برنده‌ی ناشناس مزایده بلو ارجین که صندلی کپسول فضایی این شرکت را با پرداخت ۲۸ میلیون دلار خریده است، دیگر مسافران پرواز پیش‌رو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات