بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی برای ویندوز 10

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
لوگوی ویندوز ۱۰ روی اسکرین شات های مختلف از اپلیکیشن ها
هرچند برنامه‌هایی برای انجام وظایف اصلی روی ویندوز ۱۰ تعبیه شده‌اند، برخی اپ‌های کاربردی هم برای تسهیل و بهبود عملکرد ویندوز وجود دارند.
تبلیغات

اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که دوست دارند روی رایانه شخصی‌ خود برنامه‌های متعددی داشته باشند، این مقاله را از دست ندهید. زیرا بدون نیاز به خرید کیس کامپیوتر جدید می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی را روی آن نصب کنید.

بعد از تغییر رویکرد مایکروسافت نسبت به استفاده از اپلیکیشن‌های کم‌حجم در ویندوز ۸، تعداد آن‌ها برای این سیستم‌عامل محبوب در ویندوز استور یا سایر منابع به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

اگر از ویندوز ۱۰ برای رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید، بهتر است برای لذت بیشتر از قابلیت‌های آن، چند برنامه‌ی جانبی نصب کنید. در ادامه به شما کمک می‌کنیم با بعضی از بهترین نرم‌افزارهای رایانه‌ای آشنا شوید.

Wunderlist

بخش های مختلف اطلاعات مربوط به To-Do list

در دنیای مدرن امروزی و با افزایش اهمیت مدیریت زمان، داشتن اپلیکیشنی برای زمان‌بندی فعالیت‌های روزانه مهم است و Wunderlist این کار را به بهترین نحو برای شما انجام می‌دهد.

این اپلیکیشن با داشتن همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز برای فهرست کردن کارهای ضروری (To-Do) ازجمله یادآور، ثبت سررسیدها و تاریخ‌های مهم و از همه مهم‌تر قابلیت همگام‌سازی با iOS، اندروید، مک و در صورت نیاز وب، همه نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

OneNote

متن انگلیسی نوشته شده به صورت دستی

این اپلیکیشن دفترچه یادداشتی بی‌نظیر برای رفع همه نیازهای شما است. به کمک OneNote می‌توانید همه‌چیز ازجمله متن، تصویر، لینک و... را در کتابخانه دیجیتال خود ذخیره‌ کنید یا با انتقال آن به فضای اختصاصی خود در وب، به‌راحتی از هر نقطه‌ای به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشید یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

Chrome

صفحه تنظیمات کروم

به لطف افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های جانبی متنوع کروم، هنوز هم می‌توان آن را بهترین مرورگر برای ویندوز دانست. Chromecast در این مرورگر یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال هر نوع پخش اینترنتی مولتی‌مدیا به تلویزیون شما است.

Tweetium

اطلاعات مختلف از شبکه های اجتماعی متعدد در یک صفحه

با وجود اینکه اپلیکیشن اختصاصی ایکس (توییتر سابق)‌ برای ویندوز ۱۰ روزبه‌روز در حال پیشرفت است، ولی هنوز اپلیکیشن‌های مستقل برای دسترسی به آن در ویندوز، بهتر عمل می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها Tweetium است که به لطف به‌روزرسانی‌های مداوم، کاملاً بدون نقص عمل می‌کند.

البته این نرم‌افزار رایگان نیست و برای دانلود آن باید با پرداخت ۲٫۹۹ دلار از طریق ویندوز استور اقدام کنید.

Nextgen Reader

تصویر بیل گیتس با کتاب در دست و تایتل های مختلف کنار آن

اگر به دنبال کردن اخبار متنوع علاقه‌ی زیادی دارید، استفاده از یک فیدخوان (RSS reader) برای شما الزامی است و Nextgen Reader با رابط کاربری بدون پیچیدگی و مناسب برای صفحه‌نمایش لمسی یا ماوس و کیبورد، قابلیت همگام‌سازی آفلاین، اضافه کردن اخبار موردعلاقه به منوی مترو و... بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

این نرم‌افزار با قیمت ۱٫۹۹ دلار در ویندوز استور عرضه می‌شود.

Plex

پوسترهای چند فیلم مختلف

دسترسی راحت و بدون مشکل به عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره‌شده در حافظه‌ی کامپیوتر، نیازمند سازمان‌دهی مناسب است و Plex این امکان را به بهترین شکل ممکن برایتان فراهم می‌کند.

به کمک Plex می‌توانید مدیاسنتری در کامپیوتر ایجاد کنید و از سایر گجت‌هایتان به‌راحتی به فیلم‌ها و تصاویر شخصی دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن را می‌توانید به‌رایگان از ویندوز استور دریافت کنید.

Music Maker Jam

تنظیمات مختلف موزیک دیجی

این اپلیکیشن تنها با یک هدف طراحی شده و آن اثبات این مسئله است که هرکسی با ابزار مناسب می‌تواند موسیقی‌دان باشد.

Music Maker Jam اپلیکیشنی با محیط بصری و کاربری بسیار آسان برای میکس موزیک است و به شما اجازه می‌دهد در مناسبت‌های خانوادگی و دوستانه نقش یک دی‌جی کم‌وبیش حرفه‌ای را ایفا کنید. این اپلیکیشن به‌صورت رایگان در ویندوز استور عرضه می‌شود.

VLC

پخش انیمیشن ماداگاسکار در صفحه VLC

VLC Media Player پخش‌کننده صوت و تصویر شناخته‌شده، محبوب و یکی از اپلیکیشن‌های اصلی مورد نیاز در ویندوز به‌حساب می‌آید که با وجود داشتن ظاهری ساده و نه‌چندان مدرن، هر نوع فایل صوتی و تصویری را به‌خوبی اجرا می‌کند و کاملاً رایگان است.

Readit

پست های مختلف ردیت در یک صفحه

این اپلیکیشن با فاصله زیاد بهترین گزینه برای کاربران پروپاقرص وب‌سایت Reddit در ویندوز ۱۰ است و دریافت نوتیفیکیشن، کاشی زنده و پشتیبانی از قابلیت‌های طلایی وب‌سایت Readit تنها بخشی از امتیازات آن به شمار می‌آیند.

از همه‌چیز مهم‌تر، اپلیکیشن Readit در ویندوز استور به‌رایگان ارائه می‌شود.

Steam

پوسترهای بازی های مختلف

این اپلیکیشن متعلق به شرکت معتبر Valve و به‌عنوان دریچه‌ای برای ارتباط با دنیای بهترین بازی های رایگان و پولی کامپیوتری و خرید آخرین عناوین عرضه‌ شده است. به کمک Steam حتی می‌توانید کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل و با فعال کردن گزینه تصویر بزرگ، تلویزیونتان را به کنسول تبدیل کنید.

Photoshop Express

تصویر صحرایی با رنگ سرخ در اپلیکیشن فتوشاپ

برای ویرایش ساده و سریع عکس، اپلیکیشن ویرایش تصاویر ارائه‌شده به‌همراه ویندوز ۱۰ مناسب به نظر می‌رسد؛ ولی اپلیکیشن فتوشاپ قابلیت‌های به‌مراتب بیشتری دارد.

برای کاهش نویز تصاویر، اضافه کردن فیلتر و کلاً هر نوع ویرایش حرفه‌ای، Adobe Photoshop Express بهترین انتخاب شما است. اکنون نیز با اضافه شدن هوش مصنوعی به آن، قابلیت‌هایش بسیار بیشتر شده‌اند. این اپلیکیشن را می‌توانید از ویندوز استور دریافت کنید.

++Notepad

خط های کد نوشته شده به رنگ سبز

این اپلیکیشن با ویژگی‌های قدرتمندی ازجمله تطبیق دنباله‌ای از کاراکترها در متن، باز کردن چند فایل در یک صفحه و توانایی مقایسه دو فایل در کنار یکدیگر، Notepad پیش‌فرض ویندوز را از گردونه رقابت خارج کرده است.

شناسایی تگ‌های هایپرتکست و قطعات کد و همین‌طور نمایش آن‌ها با رنگ‌های متفاوت، ++Notepad را به گزینه مناسبی برای برنامه‌نویس‌ها و طراحان وب‌سایت تبدیل می‌کند.

Fresh Paint

نقاشی نیمه کاره ببر در اپلیکیشن

اگر کامپیوتر شما در کنار ویندوز ۱۰ به صفحه‌نمایش لمسی و تجهیزاتی مثل قلم‌موی لمسی (استایلوس) مجهز است، این اپلیکیشن بهترین گزینه برای کامل کردن ملزومات نقاشی دیجیتال شما محسوب می‌شود.

Fresh Paint اپلیکیشن نقاشی با طراحی خوب و کاربری راحت است و به کمک آن می‌توانید نقاشی بکشید یا عکس‌های مورد علاقه‌ی خود را به تابلوی نقاشی تبدیل کنید. این اپلیکیشن رایگان را از ویندوز استور دانلود کنید.

FRANZ

لوگوی پیام رسان های مختلف در یک صفحه

امروزه برنامه‌های پیام‌رسان متعددی وجود دارند و شما احتمالاً با استفاده از برخی از آن‌ها با دوستان و خانواده یا همکاران خود ارتباط برقرار می‌کنید. فرانز تمام برنامه‌های محبوب در این حوزه را در قالب نرم‌افزاری واحد ترکیب می‌کند و دیگر مجبور نیستید برنامه‌های گوناگون را روی دستگاه خود نصب کنید و می‌توانید تنها از این برنامه استفاده کنید. این نرم‌افزار از پیام‌رسان‌های تلگرام، اسکایپ، اسلاک، واتساپ، مسنجر و ویچت پشتیبانی می‌کند.

Sketchable

نقاشی ناقص خودرو از جهات مخلتف

اگر شما از افراد خوش‌شانسی هستید که دستگاه سرفیس را خریداری کرده‌اند، پیشنهاد ما به شما این است که نرم‌افزار اسکچبل را نصب کنید.

Sketchable یکی از بهترین برنامه‌هایی است که با قلم سرفیس کار می‌کند. می‌توانید ساعت‌ها خود را با این برنامه سرگرم کنید و اگر مایل هستید مهارت‌های طراحی خود را فراتر ببرید، می‌توانید از قابلیت پشتیبانی این برنامه از Surface Dial استفاده کنید.

Wox

صفحه تنظیمات Wox

این نرم‌افزار لانچری قدرتمند است که به شما اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری در بین برنامه‌ها و فایل‌های خود جست‌وجو کنید.

اگر به دنبال برنامه‌‌ای مشابه برنامه‌ی قابل اجرا در مک، یعنی Alfred هستید یا می‌خواهید سریع‌تر و هدفمند‌تر در ویندوز سرچ کنید، نرم‌افزار Wox بهترین انتخاب است. برنامه‌ی رایگان و متن‌باز Wox قابلیت افزودن پلاگین‌ را نیز ارائه می‌دهد.

Kodi

پوستر فیلمها و سریالهای مختلف

اگر می‌خواهید رسانه‌های موجود در رایانه را بهتر و راحت‌تر مدیریت و در دستگاه پخش کنید، به شما Kodi را پیشنهاد می‌کنیم. بهترین بخش در مورد Kodi کاملاً رایگان بودن آن است. هنگامی که او مذکور را در دستگاه خود راه‌اندازی کردید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک سرور خانگی استفاده و محتوا را در هر دستگاهی پخش کنید.

همچنین Kodi همچنین دارای پلاگین‌های مختلفی است که به شما امکان می دهد قدرت آن را افزایش دهید.

WeDo 2.0 LEGO Education

آیکون های مخلتف که در حال توضیح کد نویسی هستند

WeDo 2.0 LEGO Education برنامه‌ای عالی برای بچه‌ها است که می‌تواند به آنها اصول اولیه کدنویسی را با استفاده از لگو آموزش دهد. برنامه مذکور با رابط کاربری بسیار ساده به کودکان کمک می‌کند درک بهتری از این علم داشته باشند.

این برنامه همچنین می‌تواند برای آموزش روش‌های مهم علوم و مهندسی، از جمله حل مسئله، مدل‌سازی، نمونه‌سازی، بررسی، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها به دانش آموزان استفاده شود.

FlashQuiz

چندین فلش کارت با اطلاعات مختلف

آیا تا به حال حین مطالعه از فلش کارت استفاده کرده‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، برنامه FlashQuiz را از دست ندهید؛ زیرا به شما امکان می‌دهد فلش‌ کارت‌های بهترین بسازید و از آن‌ها برای مطالعه استفاده کنید.

این برنامه دارای فلش کارت‌های متنوعی است که به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی مانند پرچم‌های جهان، پایتخت‌های کشورها، ارزهای جهانی و جدول تناوبی را به خاطر بسپارید. اگر هیچ‌یک از فلش کارت‌های ارائه‌شده کاربرد زیادی برایتان نداشت، می‌توانید آن‌ها را با داده‌های مورد نظر شخصی‌سازی کنید.

Wallpaper Studio 10

والیپپرهای مختلف در صفحه ای کنار هم

اگر از پس‌زمینه دسکتاپ خود خسته‌ شده‌اید، همین حالا Wallpaper Studio 10 را دانلود و از آن برای دسترسی به هزاران والپیپر باکیفیت استفاده کنید.

حتی‌ می‌توانید تصاویر خود را در پلتفرم مذکور آپلود کنید و به سایر کاربران در سراسر جهان اجازه دهید آن‌ها را دانلود و در سیستم خود استفاده کنند. در ضمن، امکان انتخاب چندین عکس به‌طور همزمان نیز وجود دارد.

در این مقاله ۲۰ نرم افزار کاربردی را معرفی کردیم که می‌توانید آن‌ها را روی سیستم خود نصب و استفاده کنید. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، مطالعه مقاله‌ی معرفی بهترین اپلیکیشن های اندروید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات