زوم‌اپ: اپلیکیشن های برگزیده‌ی اندروید برای شب یلدا

دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
مطالعه 5 دقیقه
شب یلدا یکی از قدیمی‌ترین جشن‌ها نزد ایرانیان است که در آن طولانی‌ترین شب سال را همراه با دورهمی‌های خانوادگی و فال حافظ جشن می‌گیرند. ما نیز در زومیت اپلیکیشن‌هایی متناسب با این شب را برای شما آماده کرده ایم. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

شب یلدا به طور دقیق تر، به زمان بین غروب ۳۰ آذر آخرین روز پاییز، تا طلوع آفتاب ۱ دی ماه اولین روز زمستان گفته می‌شود که در آن خانواده‌های ایرانی برای صرف شام و میوه‌های رایج بخصوص هندوانه و انار، دور هم جمع می‌شوند. از رسم‌هایی که در این شب در بین مردم رواج دارد می‌توان به گرفتن فال حافظ و شعر و داستان‌خوانی ریش سفید‌ها برای کودکان اشاره کرد که البته باید اعتراف کنیم که با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی، این رسوم نیز کمی مدرنیزه شده و گوشی‌های موبایل برای ثبت سلفی یا دیگر موارد، بخشی از مهمانان این شب ویژه شده‌اند. ما نیز در زومیت اپلیکیشن‌هایی را به مناسبت این شب برای شما معرفی خواهیم کرد که توسط آن‌ها می‌توانید به مطالب بسیار جالبی همچون ایده‌های تزئین میوه، پیامک‌های مرتبط با این شب، فال حافظ و... دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن‌های معرفی شده در زیر تنها تا شروع مراسم یلدا کاربردی خواهند بود و تیم زومیت امیدوار است و پیشنهاد می‌کند که استفاده از تلفن هوشمند خود در شب یلدا را به کمترین میزان ممکن برسانید تا از اتفاقی که تنها یک بار در سال رخ می‌دهد، لذت کافی ببرید.

"پس زمینه متحرک شب یلدا"

app1 2c7e6

همانطور که در روزهای قبل و بعد از کریسمس، عید نوروز و مناسبات دیگر، عوض کردن حال و هوای گوشی و ربط دادن آن به مناسبت مورد نظر به جزئی از کارهای محبوب در بین کاربران تبدیل شده است، کاربران ایرانی نیز می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و لایو والپیپر "پس زمینه متحرک شب یلدا" یک تصویر سنتی و صمیمی را برای زمینه‌ی گوشی خود تنظیم کنند تا هر هنگام که برای چک کردن پیام‌ها یا دیگر امور به گوشی خود مراجعه کردند، با تماشای این تصویر زمینه خود را بیشتر در حال و هوای این شب دوست داشتنی قرار دهند. استفاده از این برنامه نیز بسیار ساده بوده و تنها کافیست بعد از نصب آن، به بخش Wallpapers گوشی رفته و با انتخاب Live Wallpapers این تصویر زمینه را انتخاب کنید.

 

"شب یلدا (+ میوه آرایی)"

app2 846ed

نسلی که تازه با شب یلدا و رسم و رسومات آن آشنا شده است هنوز آنطور که باید با تاریخچه‌ی این شب، معنا و دلیل به وجود آمدن چنین جشنی آشنا نیست. اپلیکیشن "شب یلدا (+ میوه آرایی)" نیز با توجه به این امر، و نیم نگاهی به این واقعیت که هنوز خیلی از جوان‌ها نیز به طور دقیق با پیش زمینه‌ی این شب آشنایی ندارند، اقدام به جمع آوری مطالبی کامل از جمله تاریخچه‌ی شب یلدا، رسم و رسوم این شب جذاب و همچنین بازی‌هایی که می‌توان در این شب برای سرگرم شدن انجام داد کرده است که می‌توانید استفاده‌ی مفیدی را از آن به انجام برسانید.

یکی از رسوم جذاب و رایجی که در بالاتر نیز به آن اشاره شد و در بین خانواده‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است، تزئین میوه‌ها بوده که به دو صورت ترکیبی و خلق کردنی در بین سفره‌ها قرار می‌گیرند. در بخش خلق کردنی که احتمالا همه‌ی شما نیز نمونه‌هایی از آن را مشاهده کرده‌اید، یک هندوانه یا آناناس را طوری برش می‌دهند که در انتها، نتیجه‌ی به دست آمده بیشتر شبیه به یک نقاشی هنرمندانه خواهد بود تا یک میوه‌ی خوردنی. مورد دوم نیز که روش ترکیبی معروف است با ترکیب میوه‌های مختلف به وجود می‌آید به این صورت که با ترکیب آجیل‌ها و میوه‌های مختلف، یک شکل نمایشی جالب به وجود می‌آورند که می‌توانید نمونه‌ی آن‌ها را در اسکرین شات‌ها مشاهده کنید. "شب یلدا (+ میوه آرایی)" برنامه ای در همین زمینه است که به کمک آن می‌توانید با ده‌ها روش مختلف برای تزئین میوه‌ها به صورت تفکیک شده آشنایی پیدا کنید. هندوانه، آناناس، سیب و... تنها بخشی از میوه‌هایی هستند که برای هر کدام چندین روش مختلف معرفی شده است تا سبکی را که بیشتر می‌پسندید، مورد استفاده قرار دهید.

 

"یلدا مبارک (میوه آرایی ،فال حافظ و...)"

app3 b1bfd

اپلیکیشن "یلدا مبارک (میوه آرایی ،فال حافظ و...)" برنامه‌ی بسیار جالبی در رابطه با شب یلدا است که آموزش‌های میوه آرایی خود را به صورت ویدیویی در اختیار شما قرار خواهد داد و توسط آن می‌توانید به کلیپ‌های گویا و با کیفیتی از نحوه‌ی تزئین میوه‌ها دسترسی داشته باشید. تزئین‌های موجود در این برنامه دارای تنوع و روش‌های بسیار بالایی است و می‌توانید به کمک آن، عکس‌های مشابهی که در گوشه و کنار دنیای مجازی مشاهده می‌کنید را، مانند تزئین هنداونه به شکل حیوانات، خودتان نیز به مرحله‌ی انجام برسانید. بخش پیامک‌ها و پیشوازهای یلدایی نیز برای شما در نظر گرفته شده است تا بتوانید از پیام‌ها برای ارسال پیامک‌های متنی و از پیشوازها نیز برای خوش‌آمدگویی یلدایی به تماس گیرندگان خود استفاده کنید. محبوبیت بالایی نیز که شبکه‌های پیام‌رسان در بین کاربران کسب کرده‌اند و اشتراک گذاری عکس‌ها را به یکی از محبوب‌ترین موارد در این برنامه‌ها تبدیل کرده‌اند باعث شده است تا بخش تصاویر نیز در این برنامه در نظر گرفته شود تا در صورت تمایل، تصاویر زیبا از تزئینات میوه‌های شب یلدا را برای دوستان خود ارسال کنید. آخرین پیش نیاز شب یلدا یعنی فال حافظ نیز در برنامه گنجانده شده است تا با اپلیکیشنی همه فن حریف در رابطه با شب یلدا رو به رو باشیم. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات