گوگل با Geasture زبان اشاره را به تکلم ترجمه می‌کند

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
نعمت برخورداری از قوه‌ی تکلم یکی از بهترین‌های عالم است که در اختیار انسان گذارده شده، چراکه راحت‌ترین روش برای برقراری با دیگران، همین استفاده از زبان است. حال گوگل با همکاری دانشگاه ارتباطات Berghs استکهلم، درصدد توسعه‌ی سیستمی است تا با استفاده از حرکات دست افراد کر و لال، قوه‌ی حرکتی این افراد را تبدیل به صوت نماید.
تبلیغات

همانطور که گفتیم گوگل و دانشگاه ارتباطات استکهلم در حال توسعه‌ی سیستمی هستند  که با استفاده از تعدادی بازوبند، علائم نمایش داده شده توسط فرد مورد نظر را شناسایی کرده و آن‌ها را به زبان طبیعی و اصوات قابل فهم ترجمه می‌کند.

در ویدئویی که در ادامه می‌توانید به نظاره بنشینید، ساز و کار این سیستم به‌روشنی تشریح شده است. این سیستم با استفاده از یک اپلیکیشن با نام Google Gesture در کنار دو بازوبند که باید در قسمت میانی ساعد افراد قرار گیرد، قادر است تا با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از فناوری‌ها، حرکات انجام شده توسط دست فرد را از طریق پروسه‌ی Electroygraphy تشخیص داده و منظور کاربر را از طریق اصوات صوتی انتقال دهد.

لینک دانلود ویدئو

اطلاعات حاصل از بازوبندها به اپلیکیشن Gesture ارسال می‌شوند که در تلفن‌هوشمند یا تبلت قرار داشته و از این طریق ترجمه شده و پخش می‌شوند. این سیستم زمانی بسیار کاربردی است که افراد حاضر قادر به تشخیص زبان علائم به‌کار برده شده نباشند.

زمان عرضه‌ی این سیستم هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات