وداع با Winamp در سکوت!

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
Winamp نه فقط یک نرم‌افزار پخش‌کننده‌ی موسیقی، بلکه مفهومی سرشار از خاطرات نوستالژیک نسل من است.
تبلیغات

Winamp یاد‌آور خاطرات بسیاری برای نسل ما است. نرم‌افزاری با امکانات بسیار و پوسته‌های رنگارنگ برای همه‌ی سلایق که از همه‌ی کاربران دلربایی می‌کرد. اما با ورود انواع پخش‌کننده‌های موسیقی به بازار و رخت بستن سنت گوش دادن به موسیقی از رایانه‌های شخصی، Winamp نیز کنج عزلت برگزید تا با نواختن نغمه‌های غمگین، ساز جدایی را کوک کند. Winamp نه فقط یک نرم‌افزار پخش‌کننده‌ی موسیقی، بلکه مفهومی سرشار از خاطرات نوستالژیک نسل من است.

در سال‌های دور، مطمئنا شما نیز از Winamp به‌عنوان یکی از برنامه‌های پخش موسیقی استفاده کرده‌اید. اما این‌روزها این پخش‌کننده زیر سایه‌ی بسیاری از پخش‌کننده‌ها و برنامه‌های جذاب قرار گرفته است که ازجمله‌ی آن می‌توان به آیتونز اشاره کرد که یک برنامه‌ی جامع برای پخش فایل‌های صوتی، انتقال موسیقی به دستگاه‌های اپلی، خرید قطعات موسیقی، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها، ویدئوها و غیره است. در هر صورت، پس از پانزده سال، زمان وداع با Winamp فرا رسیده است. هنوز علت پایان عمر Winamp عنوان نشده، اما می‌توان کاهش محبوبیت و استفاده از این پخش‌کننده را از اصلی‌ترین عوامل دخیل در این تصمیم عنوان کرد. پایان کار Winamp مصداق بارز این جمله است: هرچیز خوبی، روزی پایان می‌پذیرد.

براساس خبری که در خروجی وب‌سایت Winamp.com قرار گرفته است، این وب‌سایت از 29 آذرماه از دسترس خارج خواهد شد و دیگر امکان دانلود این نرم‌افزار از طریق این‌ وب‌سایت ممکن نخواهد بود. Winamp توسط Nullsoft در سال 1997 توسعه داده شد، اما بعد‌ها AOL آن را زیر پرچم خود قرار داد. هرچند مطمئنا به واسطه‌ی حضور اینترنت، می‌توان پس از این تاریخ نیز نسخه‌هایی از Winamp را دانلود کرد، اما عدم ارائه‌ی این خدمات از سوی وب‌سایت تا حدودی غم‌انگیز است.

اگر شما نیز خاطراتی از این پخش‌کننده‌ی محبوب دارید، آن را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات