استور جدید آیفون با تمرکز بر بازی‌های موبایلی معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
گوشی آیفون درحال اجرای برنامه Skich در کنار لوگوی شناور چند بازی
Skich، استور مخصوص بازی برای آیفون محسوب می‌شود که برای کاربران کشورهای اتحادیه‌ی اروپا طراحی شده است.
تبلیغات

فروشگاه اپلیکیشن جدیدی به نام Skich برای کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا راه‌اندازی شده که خود را «مخصوص گیمرهای موبایل» معرفی می‌کند. استور جدید یکی از معدود گزینه‌های جایگزین اپ استور اپل است که با اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در اروپا، فرصت فعالیت پیدا می‌کند.

از امروز، کاربران iOS در اتحادیه‌ی اروپا می‌توانند Skich را از وب‌سایت رسمی‌اش دانلود کنند. Skich ادعا می‌کند در مقایسه با رقبایش، تجربه‌ای «شخصی‌تر» برای پیداکردن و دانلود بازی‌ها ارائه می‌دهد. نسخه‌ی اندروید این پلتفرم هم درحال توسعه است.

Skich در زمان راه‌اندازی، هیچ بازی‌ای در فهرست خود ندارد. برای مقایسه، Aptoide، یکی دیگر از استورهای بازی‌محور iOS، هنگام آغازبه‌کار در ژوئن (خرداد و تیر)، دست‌کم ۸ بازی داشت. سرگئی بودکوفسکی، مدیرعامل Skich، می‌گوید بازی‌ها از ماه آینده اضافه می‌شوند و تا حالا حدود ۲۰ توسعه‌دهنده برای حضور در این پلتفرم اعلام آمادگی کرده‌اند.

در فروشگاه Skich، برای هر خرید، از جمله خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی‌ها، ۱۵ درصد کارمزد از توسعه‌دهندگان دریافت می‌شود؛ درحالی‌که اپل از توسعه‌دهندگان اروپایی ۲۰ درصد کارمزد می‌گیرد.

بودکوفسکی می‌گوید: «ما یک سیستم پیشنهاددهی شبیه Tinder طراحی کرده‌ایم که به شکلی دقیق بازی‌ها را با سلیقه‌ی کاربران تطبیق می‌دهد.» به‌گفته‌ی او، الگوریتم مذکور بر اساس ۲۴۰ ژانر مختلف کار می‌کند؛ حدود ۱۴ برابر بیشتر از دسته‌بندی‌های موجود در اپ‌استور.

از زمان اجرای قانون DMA، فروشگاه‌های اپلیکیشن چندانی وارد میدان نشده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود Skich، حتی با فهرست خالی‌اش، به گزینه‌ای قابل‌توجه تبدیل شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات
پخش از رسانه
coming soon...