گوگل‌ پلی با Ask Play هوشمندتر می‌شود؛ راهی جدید برای دریافت اطلاعات اپلیکیشن‌ها

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی گوگل پلی روی گوشی هوشمند
گوگل با قابلیت Ask Play، فرایند تحقیق و انتخاب اپلیکیشن در گوگل‌پلی را آسان‌تر و هوشمند‌تر از گذشته می‌کند.
تبلیغات

گوگل در حال آزمایش یک قابلیت نوین و هوشمندانه در گوگل‌پلی استور است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌راحتی، سؤالات خود را درباره‌ی اپلیکیشن‌های موجود در این پلتفرم بپرسند و پاسخ‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را دریافت کنند. ویژگی جدید که Ask Play نام دارد، برای اولین‌بار در بررسی کدهای اپلیکیشن پلی‌استور در اکتبر ۲۰۲۴ مشاهده شد.

بعد از آن، ویژگی مورد بحث در به‌روزرسانی گوگل‌پلی در نوامبر ۲۰۲۴، به‌طور رسمی معرفی شد. درحال‌حاضر، گوگل آزمایش محدود این قابلیت را با گروه کوچکی از کاربران آغاز کرده و نمونه‌هایی از عملکرد آن به‌ نمایش‌ درآمده است.

ویژگی Ask Play یک بخش رابط کاربری جدید با عنوان Ask Play about this app را به صفحه‌ی معرفی اپلیکیشن‌ها در پلی‌استور اضافه می‌کند. این بخش شامل یک فیلد متنی برای واردکردن سؤالات و همچنین چندین پرسش نمونه‌ی مرتبط با اپلیکیشن موردنظر است. کاربران می‌توانند سؤالات دلخواه خود را در فیلد متنی تایپ کنند یا با لمس یکی از پرسش‌های نمونه، پاسخ‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

همان‌طور که در ویدیوهای منتشرشده مشاهده می‌شود، پاسخ‌های تولیدشده از سوی هوش مصنوعی دقیقاً زیر فیلد متنی نمایش داده می‌شوند. نکته‌ی جالب‌توجه این است که پرسش‌های نمونه به‌طور پویا و بر اساس سؤالات قبلی کاربر تغییر می‌کنند. ویژگی تعاملی مذکور، طرح سؤالات تکمیلی و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی اپلیکیشن را به فرایندی آسان و کاربرپسند تبدیل می‌کند.

درحال‌حاضر، دسترسی به Ask Play برای عموم کاربران فراهم نیست و گوگل در حال سنجش بازخوردها و ارزیابی عملکرد آن در مقیاس محدود است.

همچنین گزارش‌ها از این حکایت می‌کنند که ویژگی موردبحث در تمامی صفحات معرفی اپلیکیشن‌ها نیز فعال نشده است. به‌عنوان‌مثال، کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحات اپلیکیشن‌های محبوب مانند واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام، تمو و ایکس، بررسی کنند که آیا Ask Play روی دستگاه آن‌ها فعال شده است یا خیر.

باتوجه‌به اطلاعات منتشرشده، این ویژگی از اکتبر سال ۲۰۲۴ در دست توسعه بوده و در بازه‌ی زمانی کمتر از دو ماه، از فاز کشف اولیه به مرحله‌ی آزمایش محدود رسیده است. گوگل با معرفی Ask Play، قصد دارد خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی را بیش‌از‌پیش در اکوسیستم نرم‌افزارهای خود وارد کند.

بنابر گزارش Android Authority، انتظار می‌رود قابلیت Ask Play با ارائه‌ی پاسخ‌های سریع و هوشمندانه به پرسش‌های کاربران، فرایند انتخاب و دانلود اپلیکیشن‌های مناسب را تسهیل کند و سطح رضایت کاربران را به‌طور قابل‌ توجهی افزایش دهد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های اولیه، پیش‌بینی می‌شود که قابلیت مورد بحث در آینده‌ای نزدیک، با امکانات بیشتر و به‌طور گسترده، برای تمامی کاربران پلی‌استور در سراسر جهان عرضه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات
پخش از رسانه
coming soon...