اوپرا مرورگر جدیدی با تمرکز بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین منتشر کرد

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اوپرا نسخه‌ی ویژه‌ای از مرورگر خود را با تمرکز بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین و وب ۳ منتشر کرد.
تبلیغات

اوپرا نسخه‌ی جدید و ویژه‌ای از مرورگر خود را معرفی کرد که برای وب‌ ۳ طراحی شده است. پروژه‌ی مرورگر کریپتو اوپرا برپایه‌ی فناوری بلاک‌چین کار می‌کند و به‌همراه کیف‌پول و ارز دیجیتال داخلی عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند کیف‌پول‌های رمزنگاری‌شده‌ی مدنظر خود را در مرورگر بارگذاری کنند.

به‌گزارش نئووین، اگرچه اوپرا در دسته‌ی مرورگرهای کروم یا مایکروسافت اج یا موزیلا فایرفاکس قرار نمی‌گیرد، با پروژه‌ی مرورگر کریپتو گام بعدی خود را در حرکت به مرحله‌ی بعد برداشته است. مرورگر جدید اوپرا فعلا به‌طور آزمایشی و در نسخه‌ی بتا عرضه شده و فعلا فقط روی چند سیستم‌عامل دردسترس کاربران قرار گرفته است. گفتنی است اوپرا نقشه‌ی راه خود را برای انتشار این مرورگر جدید به‌طور عمومی و گسترده ارائه کرده است.

اوپرا هنگام انتشار مرورگر وب با مضمون ارزهای دیجیتال پست وبلاگی مفصل و کاملی در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده است. ازآنجاکه ارز دیجیتال درست در قلب این مرورگر جدید قرار دارد، بدیهی است که کیف‌پول داخلی در آن تعبیه شده است که می‌توان از آن به‌منظور مدیریت ارزهای دیجیتال بهره گرفت.

این یعنی کاربران می‌توانند از کیف‌پول مخصوص ارز دیجیتال داخلی این مرورگر استفاده کنند یا درصورت تمایل کیف‌پول‌های دیگر مثل کوین‌بیس و متامسک و بایننس را به مرورگر اضافه کنند. این مرورگر جدید ابزاری ساده برای انتخاب کیف‌پول دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

پروژه‌ی مرورگر کریپتو اوپرا امکان خرید ارزهای دیجیتال را ازطریق ارزهای فیات فراهم کرده است. این کیف‌پول به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مدنظر خود را نیز مبادله کنند. افزون‌براین، امکان ارسال و دریافت ارز دیجیتال و مشاهده‌ی موجودی و هزینه‌ی گس (Gas Fee) در این مرورگر فراهم شده است.

مرورگر جدید اوپرا حین مدیریت از زنجیره‌ای طولانی از کاراکترها بهره می‌برد که شامل اطلاعات رمزنگاری‌شده است و از امنیت و حریم خصوصی کاربر اطمینان حاصل می‌کند. این مرورگر به قابلیت کپی‌پیست امن نیز مجهز شده است و بدین‌ترتیب، از یک مرکز نظارت بهره می‌برد تا مطمئن شود که برنامه‌ی دیگری آدرس کیف‌پول یا داده‌های حساس شما را تغییر ندهد.

جالب این است که اوپرا کریپتو کورنر (Crypto Corner) نیز ارائه می‌دهد‌؛ قابلیتی که در آن اطلاعاتی درباره‌ی قیمت ارزهای دیجیتال و اخبار و گالری NFT به کاربر نشان می‌دهد. علاوه‌براین، مرورگر کریپتو اوپرا بخشی به‌نام کریپتو پین‌برد (Crypto Pinborad) دارد که آموزش‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی استفاد‌ه‌ی بهینه از این مروگر ارائه می‌دهد.

وب‌ ۳ (Web 3.0) مرحله‌ی بعدی پیشنهادی برای وب ۲ است که بیشتر حول محتوای تولید‌شده‌ی کاربر تکامل پیدا کرده است. وب ۳ اساساً نوع جدیدی از اینترنت است که برپایه‌ی فناوری بلاک‌چین کار می‌کند و عمدتاً به‌منظور افزایش امنیت و حفط حریم خصوصی کاربران به‌صورت غیرمتمرکز استفاده می‌شود. شایان‌ ذکر است اوپرا قبلاً برای ورود به ارزهای دیجیتال ابراز علاقه کرده بود. ماه گذشته، این مرورگر برای افزایش پذیرش وب ۳ با پلتفرم پالیگان یکپارچه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات