تماس تصویری به‌مناسب هفت‌سالگی تلگرام به این پیام‌رسان اضافه شد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
هفت سال پیش در چنین روزهایی، اپلیکیشن پیام‌رسان جدیدی به‌نام تلگرام برای اولین‌بار در اپ‌استور منتشر شد تا مسیر یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های امروز، شکل بگیرد.
تبلیغات

 در تاریخ ۱۴ اوت سال ۲۰۱۳، اپلیکیشنی با نام تلگرام در اپ‌استور اپل منتشر شد. برنامه‌ای که شاید در آن زمان کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که در آینده‌ی نزدیک، به یکی از محبوب‌ترین و البته پرامکانات‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در دنیا تبدیل شود. براساس گزارشی که تلگرام در آوریل امسال منتشر کرد، این پیام‌رسان درحال‌حاضر میزبان ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه است که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۰۰ میلیونی را شاهد بوده است. تلگرام در زمان انتشار حتی از استیکر نیز پشتیبانی نمی‌کرد؛ اما مسیر به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های آن به قدری منظم و برنامه‌ریزی‌شده پیش رفت که امروز محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان دنیا یعنی واتساپ نیز توان رقابت با امکانات آن را نداشته و حتی در بسیاری موارد از آن الگو می‌گیرد. یکی از معدود امکاناتی که این سال‌ها در واتس‌‌اپ وجود داشت اما تلگرام از آن بی‌بهره بود، امکان برقراری تماس ویدئویی بود که سرانجام بعد از مدت‌ها، تلگرام با قرار دادن این ویژگی در نسخه‌های آزمایشی خود، خبر از ارائه عمومی این امکان در آینده بسیار نزدیک داد. به‌روزرسانیی که امروز به مناسبت هفت‌سالگی تلگرام برای اندرویدی‌ها منتشر شد؛ اما کاربران iOS به دلیل تأخیر اپل در تأیید این به‌روزرسانی، فعلا باید منتظر بمانند.

تماس ویدئویی با قابلیت تصویر در تصویر

تماس ویدئویی تلگرام که از امروز در نسخه اندروید دردسترس است، فعلا تنها از مکالمه یک به یک پشتیبانی می‌کند و خبری از تماس گروهی نیست. البته تلگرام تأکید کرده است که این ویژگی در آینده، حتما به تلگرام اضافه خواهد شد. همانند تماس صوتی، تماس ویدئویی تلگرام نیز از رمزنگاری End To End پشتیبانی می‌کند و در زمان مکالمه، چهار ایموجی به هر دو طرف مکالمه نشان می‌دهد که در صورت یکی بودن آن‌ها، امنیت تماس به‌صورت کامل برقرار است. به لطف قابلیت تصویر در تصویر نیز، در زمان مکالمه ویدئویی می‌توانید تصویر دوست خود را کوچک کرده و به باقی صفحات تلگرام دسترسی داشته باشید. بعد از برقراری تماس ویدئویی، شما در هر زمان از تماس می‌توانید مجددا تماس را از ویدئویی به صوتی تبدیل کنید، یا حتی مانند اسکایپ، تصویر خود را خاموش کنید. هم‌زمان با این به‌روزرسانی، ایموجی‌های متحرک جدیدی نیز در تلگرام فعال شدند.

طعنه مستقیم و بی‌سابقه تلگرام به اپل

امکان تماس تصویری تلگرام - پست بلاگ تلگرام در مورد iOS

تلگرام درباره منتشرنشدن به‌روزرسانی تماس ویدئویی برای iOS گفت: «با اینکه این به‌روزرسانی را چند روز قبل از گوگل، برای اپل فرستادیم، آن‌ها هنوز این به‌روزرسانی را بررسی و تأیید نکردند. اگر از کاربران iOS هستید، باید برای استفاده از قابلیت تماس ویدئویی تلگرام منتظر بمانید تا اپل این اجازه را به شما بدهد، یا اینکه به پلت‌فرمی بروید که برای کاربران و برنامه‌نویسان خود احترام قائل است؛ همچون اندروید.».

توییت پاول دورف موسس تلگرام

پاول دورف، موسس تلگرام نیز چند ساعت پیش در توییتی، در ریپلای به اکانت یک کاربر و اکانت رسمی بازی فورتنایت نوشت: «به‌روزرسانی تلگرام شامل تماس ویدئویی قرار بود امروز به مناسبت ۷ سالگی تلگرام منتشر شود. تنها دلیلی که شما درحال‌حاضر به این به‌روزرسانی دسترسی ندارید، ناتوانی اپل در اختصاص دادن چند دقیقه زمان برای بررسی این به‌روزرسانی است. ما نسخه جدید را چند روز پیش برای آن‌ها ارسال کردیم.» آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، پاول دورف در نهایت از خیر اپل گذشته و بروزسانی مناسبتی خود را فعلا، تنها برای کاربران اندروید منتشر کرده است. برای دانلود این نسخه، می‌توانید به پلی‌استور گوگل مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات