فیلترهای AR اینستاگرام پویاتر می‌شوند

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌لطف اعمال برخی تغییرات در پلتفرم Spark AR فیسبوک، فیلترهای واقعیت افزوده‌ی محبوب اینستاگرام قرار است پویاتر از قبل شوند و برخی ویژگی‌های اضافی پیدا کنند.
تبلیغات

اینستاگرام قصد دارد همچنان به غنی‌تر کردن فیلترهای واقعیت افزوده‌ی پلتفرم خود ادامه دهد و در همین راستا به‌تازگی اعلام کرده است خالقان محتوا از این پس می‌توانند جلوه‌هایی بسازند که ازطریق Spark AR به موسیقیِ درحال پخش واکنش نشان دهند. اسپارک AR ابزار ویژه‌ی فیسبوک برای خلق جلوه‌های واقعیت افزوده است که دراختیار اینستاگرام هم قرار دارد. بدین ترتیب خالقان محتوا می‌توانند موسیقی‌های مدنظر خودشان را در پلتفرم وارد کنند، البته به‌شرطی که ازلحاظ قانونی اجازه‌ی چنین کاری را داشته باشند.

به‌علاوه این امکان برای خالقان محتوا فراهم شده است که به استفاده از کتاب‌خانه‌ی موسیقی‌های خود اینستاگرام بپردازند. اینستاگرام طبق قراردادی که با ناشران مختلف امضا کرده، اجازه‌ی استفاده از موسیقی‌های محبوب را در کتاب‌خانه‌ی داخلی خودش کسب کرده است و در این کتاب‌خانه تنوع بالایی از موسیقی‌ها حضور دارند. به‌مناسبت تغییر اعمال‌شده در اینستاگرام، یکی از خوانندگان و ترانه‌سرا‌های انگلیسی با‌ نام الی گولدینگ در صفحه‌ی اینستاگرام خود به استفاده از جلوه‌های پویای جدید با یکی از موسیقی‌هایش پرداخت.

اینستاگرام همچنین از معرفی قابلیتی جدید با نام جلوه‌های بصری کتاب‌خانه‌ی محتوای چندرسانه‌ای خبر می‌دهد که کاربران را قادر می‌سازد جلوه‌های مدنظرشان را روی تصاویر و ویدئوهای موجود در گالری گوشی‌ خود اعمال کنند. به‌طور معمول کاربران مجبور بودند جلوه‌های واقعیت افزوده را هم‌زمان با ضبط ویدئو روی آن اعمال کنند، اما از این پس امکان اعمال جلوه‌ی بصری روی ویدئوهای ضبط‌شده نیز فراهم می‌شود. این قابلیت از مدت‌ها پیش برای جلوه‌های خود اینستاگرام فعال شده بود، اما تولیدکنندگان متفرقه (ترد پارتی) به آن دسترسی نداشتند. 

مت رابرتس، مدیر محصول اسپارک AR، می‌گوید این پلتفرم می‌خواهد بیشترین فرصت‌های ممکن را به خالقان محتوا برای ایجاد نوآوری‌های جدید ازطریق جلوه‌های بصری، ارائه دهد. اسپارک AR همچنین در تلاش است به خالقان محتوا امکان دهد طرفدارانی خاص برای خود دست و پا کنند. به‌همین دلیل است که اینستاگرام همواره تغییراتی روی جلوه‌های واقعیت افزوده‌ی خود اعمال می‌کند. از ماه آوریل گذشته، اینستاگرام میزبان استیکرهای واقعیت افزوده شده است. همچنین از آن زمان تاکنون قابلیت‌های دیگری به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: راهی جدید برای نمایش جلوه‌های بصری در پروفایل خالقان محتوا، به‌روزرسانی گالری جلوه‌های بصری برای ارائه‌ی جلوه‌های متنوع‌تر به کاربران و نوعی جلوه‌ی ویژه‌ی دیگر که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و ویدئوهای داخل گالری گوشی‌شان را بردارند و به محتواهایی که تولید می‌کنند، اضافه کنند.

قابلیتی مشابه‌ به‌صورت گسترده در تیک‌تاک به‌منظور تولید میم مورداستفاده قرار می‌گیرد، بنابراین اضافه‌شدن آن به اینستاگرام اتفاقی غیرمنتظره نبود. خبرنگار وب‌سایت ورج از مت رابرتس پرسید اینستاگرام چه برنامه‌هایی برای تبدیل شدن به مکان اصلی میم‌های اینترنتی دارد؟ رابرتس به‌جای پاسخ به سؤال یادشده ترجیح داد به بحث در این زمینه بپردازد که چه امکاناتی برای تولید ویدئو در اینستاگرام به کاربران ارائه می‌شود. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که کاربران اکثرا محتواهایی جالب در اینستاگرام خلق می‌کنند و سپس آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر به‌اشتراک می‌گذارند. او می‌گوید اخیرا شماری از قابلیت‌های اینستاگرام نظیر کوییز به تیک‌تاک هم اضافه شده است.

در حال حاضر خالقان جلوه‌های واقعیت افزوده‌ی اینستاگرام نمی‌توانند درآمد خاصی در این زمینه کسب کنند. اسنپ‌چت برنامه‌ای ویژه برای خالقان جلوه‌ها دارد و در ازای استفاده از جلوه‌های واقعیت افزوده به آن‌ها پول پرداخت می‌کند. بااین‌حال اینستاگرام برخلاف اسنپ‌چت به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد کسب‌و‌کار خودشان را راه بیندازند و راهی برای پول درآوردن پیدا کنند. به‌هنگام آغازبه‌کار اولیه‌ی پلتفرم اسپارک AR، توسعه‌دهندگان گفتند امیدوار هستند بتوانند ازطریق تولید جلوه‌های بصری کسب‌درآمد کنند. رابرتس می‌گوید این اتفاق در شرف رخ دادن است. برای مشاهده‌ی انواع جلوه‌های بصری پلتفرم اسپارک AR می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات