۱۴ بازی برتر اندروید در سبک معمایی و پازلی (قسمت اول)

یک‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
مطالعه 8 دقیقه
بازی‌های پازلی و معمایی احتمالا محبوب‌ترین و موفقیت‌ترین سبک بازی‌ها در میان تمام بازی‌های موبایلی هستند. برخی از این بازی‌ها، ساده و همراه با تم‌های کارتونی و زیبا عرضه شده‌اند و برخی دیگر پیچیده و دارای گرافیک عالی و تم‌های پیشرفته‌ای هستند. در این مطلب به معرفی ۱۲ مورد از بهترین‌های این بازی‌ها برای سیستم‌عامل اندروید می‌پردازیم.
تبلیغات

تجربه‌ی بازی‌های موبایل نشان داده است که محبوب شدن یک بازی به گرافیگ‌های بالا و ابزارهای پیچیده نیازی ندارد. در واقع ساده بودن شرط اساسی موفقیت بازی‌ها بوده است؛ همانگونه که اغلب بازی‌های محبوب لیست حاضر، این اصل ساده را رعایت کرده‌اند. از جمله بازی‌هایی که سادگی را شالوده‌ی کار خود کرده‌اند بازی‌های پازلی و معمایی هستند که در قسمت اول این مقاله به معرفی ۷ مورد از آنها خواهیم پرداخت.

100000000

100000000

اولین بازی در این لیست که شاید نسبت به بازی‌های دیگر اسم آن را کمتر شنیده باشید بازی «ده میلیون» یا 100000000 است. گرافیک بازی ساده اما بسیار زیبا، و سبک بازی معمایی و چالش‌برانگیز است. سازنده‌ی این بازی، لوکا ردوود، از خوش ذوق‌ترین و محبوب‌ترین سازندگان بازی‌های موبایل است. در این بازی شما باید به اکتشاف سیاه‌چاله‌ها و مبارزه با دشمنان، با سبک خاص و متفاوت که مطمئنا آن را در بازی دیگری ندیده‌اید بپردازید. قیمت این بازی در گوگل پلی ۲.۸۹ دلار نیز می‌باشد.

دانلود از گوگل پلی استور

۲. Angry birds (همه ورژن‌ها)

angry birds

چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید، Angry birds همیشه موفق‌ترین بازی معمایی بوده که تابحال ساخته شده است. معمای این بازی این است که شما باید تشخیص دهید چگونه می‌توان با کمترین تعداد از دست دادن پرنده‌ها، به ساختمان‌ها ضربه زد و همه خوک را از بین برد. سال‌های زیادی است که این بازی در ورژن‌ها مختلف در حال عرضه شدن است و تقریبا هرکسی که با آن بازی کرده به آن اعتیاد پیدا کرده است. اگرچه ممکن است فکر کنید سری‌های عرضه‌ شده‌ی Angry birds قدیمی باشد و یا شاید تحت‌تاثیر برخی بازی‌های جدید (Clash of clans) قرار گرفته باشد. اما باید گفت که برای برخی افراد هر وقت که این بازی را انجام می‌دهند، بازهم برای آنها تازگی دارد و هنوز هم در لیست بازی‌هایی است که کاربران بیشترین زمان خود را با آن سپری می‌کنند. همه‌ی نسخه‌های این بازی رایگان و دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای (in app) است.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۳.CSI: Hidden

SCI

بازی CSI از دیگر بازی‌های معمایی محبوب در بین کاربران اندروید است. در این بازی شما باید به عنوان عضوی از CSI به دنبال اشیاء مخفی شده می‌روید. در واقع شما همانند یک کارگاه باید صحنه‌های جرم را بررسی کنید و سرنخ‌های احتمالی را پیدا کنید که بسیار شبیه‌سازی شده با آنچه در واقعیت دیده‌اید است. همچین می‌توانید تیمی از دوستان‌تان را تشکیل دهید تا به شما در پیدا کردن خلافکاران و انداختن آنها به پشت میله‌های زندان کمک کنند. بازی مرتبا با مراحل جدید و محتوای بیشتر آپدیت می‌شود.مراحل اولیه رایگان است؛ اما در مراحل بالاتر نیاز به خرید آن با استفاده از پرداخت درون‌برنامه‌ای دارید. با توجه به تعداد طرفدارانی که این بازی دارد، ارزش حتی یک‌بار امتحان کردن را خواهد داشت.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۴.Candy Crush Saga

Candy Crush Saga

اگر از افرادی هستید که برای زمان اهمیت قائل هستید پیشنهاد می‌کنیم سراغ این بازی نروید. همچون بازی Angry birds ، افراد زیادی هستند که عاشق این بازی هستند و افراد زیاد دیگری نیز هستند که از آن متنفرند. با این حال این بازی از موفق‌ترین بازی‌های معمایی است که تاریخ مصرفی برای آن وجود ندارد و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان طرفدار آن هستند. سبک بازی بسیار شبیه به بازی در candy crush بوده و شما باید با ترکیب کردن و مطابقت دادن اشکال به امتیاز خود اضافه کنید و به مراحل بالاتر بروید. Candy Crush Saga شاید جزء اولین‌های لیست محبوب‌ترین‌ها نباشد، اما این امر باعث کاهش محبوبیت آن نشده و همیشه طرفداران خود را دارد.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۵. Cut the Rope (همه ورژن‌ها)

cute the rube

در بازی پرطرفدار Cut the Rope ، شما باید طناب‌ها را برای انداختن آبنبات به دهان یک هیولای کوچک دوست‌داشتنی قطع کنید. درک بازی بسیار آسان است؛ اما زمانی که کمی در بازی پیشرفت می‌کنید انتخاب اینکه کدام طناب را برای بریدن انتخاب کنیم کمی مشکل می‌شود. در حال حاضر چند نسخه‌ی مختلف از این بازی وجود دارد که قیمت‌های آنها از رایگان گرفته تا ۱.۹۹ دلار متغیر است. تجربه بازی کردن با آن بسیار لذت‌بخش است؛ همچین محدوده‌ی سنی خاصی برای آن وجود ندارد و همه به این بازی علاقه‌مند می‌شوند. بخش جالب دیگر Cut the Rope بازی کردن با این هیولای زیبا است که حرکات بسیار جالبی را از خود نشان می‌دهد.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۶.DUET

DUET

یک بازی معمایی است که با مغز شما بازی می‌کند. در این بازی که یکی از بهترین‌ها در نوع خود برای بهبود کارکرد مغز است، یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توان دو وضعیت متفاوت را کنترل کنید. شما باید در حین چرخاندن دو دایره به دور هم، از برخورد آنها با موانع جلوگیری کنید. شاید فکر کنید که این کار ساده‌ای است، اما این بازی قدرت بسیاری در به چالش کشیدن ذهن شما دارد. گرافیک بازی در سبک مینیمالیست (minimalist)) است که طرح زیبایی دارد، همچنین یک موزیک بسیار زیبا و دلپسند نیز در حین اجرای بازی شما را همراهی می‌کند. بازی در اصل رایگان است، اما اگر نیاز به محتوای دیگر از جمله چالش‌های روزانه، چالش‌های مختلف دیگر (و حذف تبلیغات مزاحم) داشتید با پرداخت ۳ دلار می‌توانید نسخه‌ی پولی آن را دریافت کنید.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۷.Hitman Go

Hitman Go

همه‌ی طرفداران هیتمن احتمالا از این بازی لذت خواهند برد. این بازی که شرکت square Enix آن را ساخته است علاوه بر سبک معمایی، دارای سبک‌های اکشن همراه با استراتژی‌هایی جالب است. Hitman Go از گرافیک بالایی برخوردار است که باعث می‌شود تجربه لذت‌بخشی با آن داشته باشید. مشخصه‌ی اصلی هیتمن مخفی ماندن و بی سر و صدا کار کردن است که شما باید به عنوان بازیگر قش هیتمن و با استفاده از همه‌ی امکاناتی که در اختیار دارید، این نکته را ثابت کنید. این بازی در گوگل پلی امتیاز ۴.۶ را کسب کرده است. قیمت بازی نیز ۴.۹۹ دلار است.

دانلود از گوگل پلی استور

هنوز 7 بازی معمایی و پازلی دیگر باقی مانده است که در قسمت بعدی معرفی خواهند شد. حدس می‌زنید کدام بازی‌های معمایی دیگر در لیست بعدی قرار دارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات