زوم‌اپ: 2048، یک بازی ساده، اما به شدت اعتیاد آور

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شاید مدت زیادی از عرضه این بازی نگذشته باشد، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته میلیون‌ها طرفدار پر و قرص در سراسر جهان برای خود دست و پا کند. البته ده‌ها نسخه مختلف از این بازی نیز تولید شده است.
تبلیغات

2048 یک بازی معمایی است که از طراحی و فلسفه ساده‌ای برخوردار است. زمانی که برای اولین بار بازی را اجرا می‌کنید با یک جدول چهار در چهار مواجه می‌شوید که دو خانه از آن با اعدادی که توانی از عدد دو هستند پر شده است. قانون بازی اینگونه است که باید اعداد مشابه را با انجام یکی از چهار حرکت به سمت بالا، پایین، چپ و راست به یکدیگر نزدیک کرده و سپس آن‌ها را با یکدیگر ادغام کنید. در این صورت دو عدد با یکدیگر جمع شده و یک عدد بزرگتر به دست می‌آید. باید این کار را آنقدر انجام دهید تا سرانجام به عدد 2048 دست پیدا کنید.

رسیدن به عدد 2048 چندان ساده نیست و اگر برای اولین بار این بازی را انجام دهید قطعا نمی‌توانید به این مهم دست یابید. پس از آنکه چندین و چند بار بازی را انجام دهید آنوقت است که کم‌کم متوجه این موضوع می‌شوید که ناخودآگاه به آن معتاد شده‌اید. شاید بتوان دلیل این اعتیاد را در طراحی زیرکانه‌ی 2048 دانست که به شکلی کاملا هوشمندانه توانایی ذهنی و سرعت عمل کاربر را به چالش می‌کشد و وی را وادار می‌سازد تا بارها و بارها توانایی خود را بسنجد.

2048-game

به شخصه برای اولین بار زمانی اقدام به دریافت و نصب این بازی کردم که فروشگاه گوگل پلی نام کشورمان را از لیست تحریمی‌ها خارج کرد و موفق شدم بدون نیاز به استفاده از نرم‌افزارها و روش‌های مرسوم، تنها با استفاده از اینترنت عادی 2048 را از این فروشگاه دانلود کنم.

چندان اغراق نیست اگر بگویم از زمانی که این بازی بسیار جذاب را روی گوشی نصب کرده‌ام زمان زیادی از روز را به سپری کردن با آن مشغولم. البته یکی از ویژگی‌های جالب 2048 این است که توسعه‌ دهنده‌ی آن فردی به نام Gabriele Cirull است که تخصصش طراحی نرم‌افزارهای مبتنی بر وب است. بنابراین انجام این بازی در بستر وب چندان دور از انتظار نیست. انجام این بازی به وسیله‌ی کامپیوتر نیز لذت بخش است.

رسیدن به امتیاز 2048 تنها هدف این بازی نیست. شاید پس از چندین و چند بار موفق به کسب این امتیاز شوید، اما فراموش نکنید که پس از آن زمان وارد مرحله‌ی جدیدی خواهید شد و آن کسب امتیاز بیشتر و بیشتر است. بنابراین می‌توان گفت که هیچ پایانی را نمی‌توان برای این بازی متصور شد.

برخلاف دیگر بازی‌های مشابه، این بازی محدودیت زمانی ندارد و کاربر می‌تواند هر چقدر که مایل است روی تمامی حرکات خود فکر و تمرکز کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب 2048 این است که می‌توانید این بازی را به صورت چند نفره با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک انجام دهید یا با رقبایی که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند برای کسب امتیاز بیشتر به رقابت بپردازید.

این بازی به صورت رسمی برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS و به صورت غیر رسمی و توسط توسعه‌دهندگان متفرقه برای سیستم عامل ویندوزفون عرضه شده است. همچنین از طریق وب‌سایت اصلی آن نیز می‌توان بازی را روی وب اجرا کرد.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات