ترامپ به‌دنبال تأسیس یک شبکه اجتماعی جدید به‌نام TRUTH است

جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، قصد دارد یک شبکه‌ی اجتماعی جدید به‌نام TRUTH راه‌اندازی کند.
تبلیغات

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گروه رسانه‌وفناوری ترامپ (TMTG)، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده‌، روز چهارشنبه‌ اعلام کرد که پلتفرم رسانه‌ی اجتماعی خود را با نام TRUTH Social راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش تک‌کرانچ، مراحل آزمایشی شبکه‌ی اجتماعیِ جدید ترامپ قرار است در ماه نوامبر آغاز شود. این پلتفرم در طی دوره‌ی آزمایشی فقط برای افرادی که دعوت‌نامه دراختیار دارند، دردسترس خواهد بود. در بیانه‌ی یادشده، آمده است که نسخه‌ی عمومی این شبکه‌ی اجتماعی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

ترامپ تاکنون از چند پلتفرم مطرح اجتماعی اخراج شده است و حساب کاربری وی به دلایلی توسط این شبکه‌های اجتماعی مسدود شده است؛ بدین ترتیب وی علاقه‌ی خود را برای ایجاد یک شبکه‌ی اجتماعی رقیب نشان داده است. در اوایل سال جاری، رسانه‌های اجتماعی بزرگی مثل فیسبوک، توئیتر و یوتیوب، حساب رسمی ترامپ را به‌دلیل نقض سیاست‌ها در جریان حمله‌ی ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، مسدود یا تعلیق کردند.

ترامپ در بیانه‌ی گروه رسانه‌‌وفناوری خود، در رابطه با راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی مورد اشاره گفت:

من TRUTH Social را ایجاد کردم تا دربرابر ظلم شرکت‌های بزرگ فناوری بایستم. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که طالبان در توئیتر حضور گسترده‌ای دارد، اما رئیس‌جمهور مورد علاقه‌ی شما را در آمریکا ساکت کرده است.

به گفته‌ی ترامپ، مأموریت شبکه‌ی اجتماعی وی «ایجاد یک رقیب برای کنسرسیون رسانه‌های لیبرال و مقابله با شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری» است. وی در راستای هدف خود یک توئیت جدید ازطریق حساب TMTG منتشر کرده که در ادامه آن را مرور می‌کنیم:

من هیجان‌زده هستم که اولین حقیقت خود را به‌زودی در TRUTH Social منتشر کنم.— Liz Harrington (@realLizUSA) October 21, 2021

طبق بیانه‌ی مربوط به راه‌اندازی TRUTH Social، این پلتفرم توسط شرکت جدیدی که با ادغام گروه رسانه‌وفناوری ترامپ و شرکت Digital World Acquisition Corp تأسیس شده است، راه‌اندازی خواهد شد. شرکت یاد شده در نزدک (Nasdaq) نیز ثبت شده است.

یک اسکرین‌شات از اپلیکیشن TRUTH برای آی‌اواس دردسترس قرار گرفته است که در آن مطالبی از نشریات مطرح مثل نیویورک تایمز، ورایتی، فاکس‌نیوز و تک‌کرانچ نشان داده شده است.

شبکه اجتماعی TRUTH Social

نظر شما در مورد شبکه‌ی اجتماعی ترامپ چیست؟ آیا این پلتفرم موفق خواهد شد تا با غول‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی جهان رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات