مجموعه تصاویر «اشعه ایکس»؛ نمایش سوژه‌های معمول به‌شیوه‌ای غیرمعمول

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
عکاسی با اشعه ایکس
آندری دومان زمانی‌که برای مشتریان کار نمی‌کند، روی پروژه‌ شخصی خودش «اشعه ایکس» متمرکز است. او از اشیاء جذاب و جدیدی با اشعه X عکاسی کرده است.
تبلیغات

آندری دومن (Andrei Duman)، عکاس تجاری، پروژه‌ «اشعه ایکس» را با هدف نمایش آنچه در زیر پوست محصولاتی که مردم در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنند، به‌روشی نو و خلاقانه به‌وجود آورده است.

آندری دومن در محیط کار

دومن از لگو، کنسول‌ها و کنترل‌های بازی، پهپادها و هدفون، طیف گسترده‌ای از محصولات اپل و غیره عکاسی کرده است. او می‌گوید یکی از زمان‌برترین بخش‌های پروژه، انتخاب محصولات مناسب برای قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس است. برای مثال زمان زیادی طول کشید تا او تمام مدل‌های مختلف آیفون را پیدا کند، زیرا مردم اغلب مدل‌های قدیمی را پس از چند سال کنار می‌گذارند.

دومن اطمینان حاصل می‌کند که پروژه اشعه ایکس فقط مجموعه‌ای تصادفی نباشد، بلکه الگویی برای آیتم‌هایی که عکاسی می‌شوند، وجود داشته باشد. یافتن اشیاء مختلفی که مردم اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنند، حتی اگر لزوماً اشیاء روزمره مانند تلفن‌های هوشمند و رایانه‌ها نباشند، بخش ضروری این پروژه بوده است. به عنوان مثال، دومان از گیتار الکتریکی، نوار کاست، مجموعه‌ای از ریموت‌های تلویزیون، بسیاری از اسباب‌بازی‌های مختلف کودکان، پای خودش در یک کتانی ورزشی و خیلی چیزهای دیگر عکس گرفته است. تنوع موضوعات پروژه «اشعه ایکس» شگفت‌آور است. از شما دعوت می‌کنیم، تماشاگر این مجموعه‌ی متفاوت باشید.

آندری دومن در محیط کار
مجسمه ناتان ساوایا
پایی در کفش ورزشی
کنترل‌ها
R2-D2
Game Boy Advance
مجموعه آیفون‌ها
کیتار الکتریکی
لگو
Nintendo 64
لنز سیگما
دستی روی مک‌بوک پرو

امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر از این هنرمند به صفحه وب‌سایت آندری دومن سر بزنید. نظر شما در مورد این مجموعه عکس‌ چیست؟ آیا برایتان جالب بودند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات