از کروکودیل پدر تا شیرهای تنومند؛ تصاویری که در سال ۱۴۰۱ نباید ازدست بدهید!

یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
محبوب‌ترین و پربازدیدترین شاترهای ۱۴۰۱
شاتر یکی از بخش‌های محبوب زومیت است. در سال ۱۴۰۱ کدام شاترها برایتان محبوب‌تر بوده‌اند و بازدید بیشتری گرفته‌اند؟
تبلیغات

در سال ۱۴۰۱ تقریباً هر روز سر ساعت ۹ یک شاتر جدید انتظار می‌کشید تا شما تماشایش کنید. پروسه انتخاب و تألیف شاترها بر عهده من بود که راستش را بگویم گاهی واقعاً چالش‌برانگیز و زمانبر می‌شد.

تا جایی که ممکن بود مسابقه‌های معروف عکاسی را پوشش دادیم، عکس‌های خبری جذاب مثل اتفاقاتی که در حیات وحش یا آسمان عکاسی می‌‌شد را شاتر کردیم و با معرفی بهترین آثار هنرمندان و عکاسان، کارشان را ارج نهادیم.

گاهی سعی کردیم با انتخاب موضوعات خلاقانه، الهام‌بخش باشیم تا دید شما را وسعت ببخشیم و گاهی سعی کردیم با شاترهای طنز شما را بخندانیم. اما بیشتر از همه دوست داشتیم با انتشار شاترهایی از حیوانات، محیط زیست، سیاره زمین و کشورهای جهان در عین سرگرم کردن شما اطلاعات مهمی در اختیارتان قرار دهیم و حتی شما را برای آینده‌ای بهتر به فکر فرو ببریم.

هرچه که بود و نبود، یک سال دیگر با شاترهای زومیت گذشت. با اینکه همیشه سعی کردیم بهترین‌ها را برایتان منتشر کنیم اما از این میان تعدادی شاتر، بازدیدهای فوق‌العاده‌ای داشتند و به «پربازدیدترین شاترهای ۱۴۰۱» تبدیل شدند.

بعد از همه این حرف‌ها وقتش رسیده تا ببینیم در سال ۱۴۰۱ کدام شاترها را بیشتر دوست داشتید. با ما همراه باشید.

۱۰. منتخب مسابقه عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲

جوایز عکاسی جهانی سونی یکی از بزرگ‌ترین مسابقات عکاسی سالانه جهان است. تصاویر منتخب در شاتر مسابقه عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲، از میان مجموعه‌ای عظیم شامل بیش از ۱۷۰,۰۰۰ اثر ارسالی انتخاب شدند.

تصاویر منتخب از میان برندگان مسابقه عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲
مسابقه جهانی عکاسی سونی هر ساله فرصتی فوق‌العاده برای دیده شدن مهارت‌های عکاسان مختلف آماتور، حرفه‌ای و حتی علاقه‌مندان به حوزه عکاسی است.
تصاویر منتخب از میان برندگان مسابقه عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۲

۹. مقایسه اندازه حیوانات ماقبل تاریخ با نوادگانشان

رومن اوشیتل و همسرش مجموعه‌ای از مقایسه اندازه حیوانات ماقبل تاریخ با نوادگان مدرنشان را ایجاد کردند تا فرزندانشان بدانند جد حیواناتی که در باغ وحش دیده‌اند چه شکلی بوده‌اند و چه تفاوت‌هایی رخ داده است. با گذشت زمان این سرگرمی به یک حرفه تبدیل شد و این زوج کتاب‌ها، تقویم‌ها، پوسترهای آموزشی و کارت پستال‌هایی را از این حیوانات منقرض‌شده منتشر کردند.

تصاویر جذاب از تفاوت اندازه بین حیوانات ماقبل تاریخ و نوادگان مدرن آن‌ها
تصاویر جذاب از تفاوت اندازه بین حیوانات ماقبل تاریخ و نوادگان مدرن آن‌ها
مطالعه '5

۸. رفتارهای شگفت‌انگیز گربه‌ها

کارهایی مانند پرواز در اتاق در نیمه‌های شب و جا دادن خود در عجیب‌ترین مکان‌های ممکن مانند خشک‌کن، کیس کامپیوتر و سبد لباسشویی فقط از یک گربه برمی‌آید. هیچ‌کس نمی‌داند چرا گربه‌ها تااین‌حد عجیب و مرموز هستند. نتایج پربازدیدترین شاترهای ۱۴۰۱ گویای این است که ما انسان‌ها از غیرقابل‌پیش‌بینی بودن گربه‌ها لذت می‌بریم.

مهم نیست که چه مدت زمانی را صرف بازی و تعامل با گربه‌ها کرده باشید، در نهایت باید بدانید که یک گربه همیشه می‌تواند شما را با حرکتی جدید غافلگیر کند.

۷. تصویرسازی‌های خلاقانه

یک تصویرساز باذوق کاراکترهای خیالی را در عکس‌های تصادفی کاربران ترسیم و درج می‌کند. او با انتخاب عکس‌ها از تقریباً هر منبعی، ایده‌اش را عملی کند. البته یادش نمی‌رود که به هر عکس انتخاب‌شده اعتبار بدهد.

تصویرسازی‌های خلاقانه روی عکس‌های تصادفی
برای خلاق بودن همیشه نیاز به انجام کارهای خارق‌العاده و پیچیده نیست. در این قسمت از شاتر با یک ایده‌ جالب برای شکوفا کردن و نشان دادن خلاقیت آشنا می‌شوید.
تصویرسازی‌های خلاقانه روی عکس‌های تصادفی

۶. گیاهان خانگی شاداب

برای خیلی از افراد گیاهان حکم حیوانات خانگی را دارند. این افراد با دیدن رشد، شکوفایی و تغییر گیاهان درمقابل چشمانشان شاد و خرسند می‌شوند. به نظر می‌رسد کاربران زومیت هم نظر موافقی دارند و طراوت گیاهان را ستایش می‌کنند.

تصاویر روحیه‌بخش از گیاهان خانگی شاداب و سرسبز
تصاویر روحیه‌بخش از گیاهان خانگی شاداب و سرسبز
مطالعه '5

۵. عکس‌های خنده‌دار از پرندگان

شما می‌خواهید یک عکس خوب از یک پرنده بگیرید؛ اما اوضاع آنجور که می‌خواهید پیش نمی‌رود. وقتی فکر می‌کنید پرنده در ژست درست قرار دارد، شاتر را می‌چکانید و دوربین هم دقیقاً همان ثانیه‌ای که نباید، کاری را انجام می‌دهد که نباید انجام بدهد؛ نوردهی اشتباه، عکس‌های مبهم، سوژه‌ای که به‌طرز مسخره در کادر قرار گرفته است و نتایجی که در این شاتر شما را خنداند.

یک گروه فیسبوک به تصاویر خنده‌داری تعلق دارد که در لحظه کاملاً اشتباه از پرندگان مختلف ثبت شده‌اند.

۴. بنیاد عکاسان خیابانی

عکاسی خیابانی بسیار خاص است به این معنا که به‌شدت به شانس، صداقت و جمعیت متکی است. نمایش تصاویر قدرتمند عکاسان جدید و حرفه‌ای، از اهداف بنیاد عکاسان خیابانی است که بنیانگذارانش همه ایرانی هستند.

بنیاد عکاسان خیابانی؛ در ستایش عکس‌های خیابانی
عکاسی خیابانی با سوژه قرار دادن صحنه‌هایی از زندگی روزمره مردم در تمامی مکان‌های عمومی و نه صرفاً معابر، تصویر بی‌پرده‌ای از موقعیت‌های عمومی را به نمایش می‌گذارد.
بنیاد عکاسان خیابانی؛ در ستایش عکس‌های خیابانی

۳. دزدیده شدن بچه تمساح

دور از ذهن نبود که تصویر دزدیده شدن بچه تمساح از مادرش که در پارک تالاب اورلاندو در فلوریدا ثبت شده است، در بین پربازدیدترین شاترهای ۱۴۰۱ قرار بگیرد.

یک عکاس راهنمای تور وقتی دید که یک حواصیل آبی بزرگ با یک بچه تمساح در دهانش در حال فرار است، دست به دوربین شد و با خوش‌شانسی این عکس را ثبت کرد. تمساح مادر پس از تعقیب بی‌نتیجه‌اش، با ناامیدی خود را به شاخ‌وبرگ‌ها کوبید و باعث همدردی حضار با خودش شد. بازی طبیعت: اتفاقی ناگوار برای تمساح مادر و فرزندش که رخدادی خوشایند را برای عکاس به ارمغان آورد.

تصویر شکارشده از پرنده‌ای که بچه تمساح را از مادرش می‌دزدد
تصویر شکارشده از پرنده‌ای که بچه تمساح را از مادرش می‌دزدد
مطالعه '2

۲. تصویر رویایی از شیر تنومند

تصویری که در پارک ملی گیر، گجرات، هند گرفته شده است، شیری را نشان می‌دهد که در گرمای سوزان جنگل، سر خود را برای نوشیدن آب خم کرده و به سمت دوربین خیره شده است. شیرها عموماً دوست دارند در استتار بمانند؛ پس به دست آوردن شانسی برای عکاسی از آن‌ها در حال نوشیدن آب در یک منطقه باز، فرصتی استثنایی و نادر است.

هاردیک شلات، عکاس حیات وحش، هشت ساعت منتظر بود تا یک عکس رویایی از یک شیر تنومند در حال نوشیدن از یک چاله آب بگیرد.

۱. کروکودیل پدر و نوزادهایش

و این هم پربازدیدترین شاتر ۱۴۰۱! کروکودیل پدری که بچه‌هایش را بر پشتش سوار کرده و از رودخانه عبور می‌کند.

ازآنجاکه معمولاً تمساح‌ها را در نقش حمله‌گر دیده‌ایم، برایمان عجیب است که آن‌ها را در مقام دفاع‌کننده ببینیم؛ اما همانطور که می‌بینید این هیولاهای ترسناک ماقبل تاریخ همیشه هم بد نیستند.

تصاویری از سواری دادن کروکودیل پدر به نوزادهایش در رودخانه هند
یک عکاس حیات‌وحش در منطقه حفاظت‌شده حیات‌وحشی در هند توانست صحنه سواری دادن تمساح پدر به بیش از ۱۰۰ نوزاد خود در پشتش را شکار کند.
تصاویری از سواری دادن کروکودیل پدر به نوزادهایش در رودخانه هند

از توجه همه کاربران زومیت به شاتر تشکر می‌کنیم و نوید بهترین‌ شاترها را در سال ۱۴۰۲ به شما می‌دهیم. آیا شاتر موردعلاقه شما در این فهرست قرار داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات