جزئیات خیره‌کننده دنیای حشرات در عکاسی ماکرو

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
ماکرو حشرات در طبیعت
عکاس طبیعت بلژیکی که به‌طور خودآموز با الهام گرفتن از عکاسی ماکرو، پا به این عرصه گذاشت، تصاویر ماکرو خیره‌کننده‌ای از حشرات‌ می‌گیرد.
تبلیغات

نیکی کولمونت، عکاس طبیعتی است که در بلژیک زندگی می‌کند. او پنج سال پیش عکاسی را با لنز ماکرو شروع کرد.

دلیل جذب نیکی به این نوع عکاسی، دست‌کم گرفته شدن عکاسی ماکرو و دشواری آن بوده است. او هرگز در هیچ دوره عکاسی شرکت نکرده و اعتقاد دارد اشتباه کردن و تلاش‌های مکرر بهترین راه برای یادگیری به‌حساب می‌آید.

عکاسی ماکرو سخت‌تر از عکاسی عادی طبیعت محسوب می‌شود، زیرا شما باید از نزدیک به سوژه‌ی خود نگاه کنید. برای دستیابی به میزان بزرگنمایی مطلوب، نیاز به استفاده از تجهیزات تخصصی مانند فیلترهای نمای نزدیک یا اکستنشن تیوب است.

بال‌های سنجاقک

نیکی می‌گوید: «عکاسی از حیوانات را با لنز ماکرو شروع کردم زیرا می‌خواستم تنوع بیشتری در عکس‌های طبیعت داشته باشم و چیزی کاملاً متفاوت را امتحان کنم. همیشه از عکس‌های ماکرویی که توسط عکاسان دیگر گرفته شده بود لذت می‌بردم، بنابراین برای شروع این سبک عکاسی هیجان‌زده بودم.»

عنکبوت‌ جهنده
سنجاقک
حلزون توربو
مگس گلزار
کفشدوزک
کفشدوزک آسیایی
عنکبوت‌ میان‌کشندی
مورچه
قورباغه درختی اروپایی
سنجاقک
زنبور کاغذی بی‌عسل
مگس خانگی
عنکبوت‌ جهنده با طعمه
مورچه
سوسک شاخک‌دراز
ملخ
کفشدوزک گرفتار در تار عنکبوت
کریکت بوش
شب‌پره شمشاد
جفتگیری پنج‌تکه‌وار خالدار
مگس خانگی

امیدواریم تماشای این قسمت از شاتر برایتان لذت‌بخش بوده باشد. برای دیدن آثار بیشتر می‌توانید به وب‌سایت نیکی کولمونت سر بزنید. نظر شما در مورد تصاویر چیست؟ آیا تجربه‌ای در عکاسی ماکرو دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات