تصاویر باورنکردنی برگزیده در مسابقه عکاسی اسمیت سونین

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مسابقه‌ی عکاسی اسمیت‌سونین هر ساله برگزار می‌شود. این مسابقه شرکت‌کنندگانی از سرتاسر دنیا دارد. موضوعات عکاسی در سیزدهمین دوره‌ی این مسابقه به ۸ دسته‌ی مختلف تقسیم شده است. با زومیت همراه باشید تا تصاویر برگزیده این مسابقه در سال ۲۰۱۵ را تماشا کنید.
تبلیغات

اگر ارزش یک عکس را بتوان با هزار کلمه بیان کرد، برای توصیف زیبایی تصاویر سیزدهمین مسابقات سالانه‌ی اسمیت‌سونین (Smithsonian)، میلیون‌ها واژه نیز کافی نخواهد بود.

در مجموع ۳۲۹،۹۴۰ عکس از ۲۳۱ کشور برای این مسابقه ارسال شد و برندگان از بین ۸ گروه انتخاب شدند؛ طبیعت، مسافرت، تجربه‌ آمریکا، تصاویر دگرگون شده، سفرهای پایدار، منتخب بینندگان و تصاویر گرفته شده با تلفن همراه.

برگزیده‌ی هردسته علاوه بر افتخار برگزیده شدن در این مسابقه بزرگ، ۵۰۰ دلار دریافت خواهد کرد؛ البته جایزه گروه سفرهای قابل تحمل استثنا است و برنده‌ی این گروه دو بلیط سفر به هر نقطه از آمریکا شامل آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب را دریافت خواهد کرد و به برنده‌ی جایزه بزرگ مبلغ ۲۵۰۰ دلار خواهد رسید.

 چهاردهمین دوره‌ی مسابقه‌ی سالیانه‌ی اسمیت‌سونین  از ۲۲ مارچ ۲۰۱۶ (۳ فروردین) آغازشده و متقاضیان تا تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آذر) امکان ثبت تصاویر خود را دارند. در اینجا می‌توانید نگاهی به تصاویر برگزیده‌ی سال ۲۰۱۵ بیاندازید. همچنین شما می‌توانید تصاویر بقیه فینالیست‌ها را در  اینجا مشاهده کنید.

کم‌کاری

این تصویرمربوط به خواب یک زن در کیوتو، برنده‌ی دسته‌ی مردم در این مسابقه شده است.

قطار سریع السیر شرق

عکس از سگ یک عکاس، نشسته بر روی صندلی قطار، برنده‌ی انتخاب مردمی بوده است.

وقت من

دختر یک مدیر مدرسه پای تخته سیاه در مدرسه‌ای در مومباسا، کنیا. این عکس برنده‌ی دسته‌ی سفرپایدار در مسابقه شده است.

واگن بانوان در یک قطار حومه شهر

 این عکس مربوط به واگن بانوان از یک قطار در بمبئی است که برنده‌ی دسته‌ی سفر در این مسابقه شده است.

یک میمون کوچک بر روی صخره

یک میمون در زیر برف درپارک ناگانو، ژاپن

چین سرخ

برنده‌ی دسته‌ی تلفن همراه؛ این تصویر از یک زن در حال راه رفتن در پکن با آی فون 6 گرفته شده است.

همراه با کرم‌های شب تاب

 

این تصویر از حشرات نورانی در کوههای بزرگ اسموکی پارک ملی گرفته شده و موفق به کسب رده‌ی اول در گروه تصاویر دگرگون شده است.

راننده کامیون چپل

یک راننده کامیون در یک جلسه‌ی مطالعه‌ی کتاب مقدس در اوهایو شرکت کرده‌ است. این عکس برنده‌ی دسته‌ی تجربه آمریکا در این مسابقه شده است.

باقی مانده در دامنه‌های کوه سینابونگ

جریان خاکستر و گاز در پایین دامنه‌ی کوه سینابونگ؛ یک آتشفشان در اندونزی در 26 ژوئن۲۰۱۵. این عکس برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ در سیزدهمین مسابقه عکس سالیانه‌ی اسمیت سونین شده است.

نظر شما در رابطه با این تصاویر چیست؟ آیا قصد ندارید که یکی از شرکت‌کنندگان امسال این مسابقه باشید؟ اگر پاسختان مثبت است پس باید دست به کار شوید؛ شما تا ماه نوامبر (۱۰ آذر) برای این‌کار فرصت دارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات