بنیاد مرزهای الکترونیکی از اپل می‌خواهد که ابزارهای ایمنی کودک را کنار بگذارد

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بنیاد مرزهای الکترونیکی با ابراز رضایت از تعویض ویژگی‌های ایمنی کودکان، از اپل می‌خواهد سیاست‌هایش درقبال آن‌ها را کاملا کنار بگذارد.
تبلیغات

اواخر هفته گذشته، اپل اعلام کرد که بازخورد مشتریان، گروه‌های غیر‌انتفاعی و حمایتی، محققان و دیگران سبب شده است که برنامه‌هایش را برای اجرای ویژگی‌های ایمنی کودک تا زمان نامعلومی به‌تأخیر بیندازد. کوپرتینویی‌ها در ابتدا قصد داشتند ویژگی‌های مذکور را همراه با نسخه جدید سیستم‌عامل‌هایشان در سه حوزه شامل «اسکن تصاویر مبتنی‌بر آی‌کلاد کاربران برای شناسایی مواد سوء‌استفاده جنسی از کودکان (CSAM)» و «ایمنی ارتباطات برای هشدار به کودکان و والدین آن‌ها در هنگام دریافت یا ارسال عکس‌های جنسی واضح» و «راهنمای CSAM گسترده در دستیار هوشمند سیری و بخش جست‌وجو» ارائه دهند.

همان‌طورکه گفتیم، این ویژگی‌ها با انتقادهای زیادی مواجه شده است و در جدیدترین نمونه، بنیاد مرزهای الکترونیکی از اپل درخواست کرده است که ویژگی‌ها و ابزارهای یادشده را کاملا کنار بگذارد و هیچ‌وقت آن‌‌ها را رسما عرضه نکند. بنیاد یادشده درباره اعلامیه اپل در‌باره تأخیر انتشار ویژگی‌ها ایمنی کودک می‌گوید:

خوشحالیم که اپل درحال‌حاضر به نگرانی‌های کاربران توجه می‌کند؛ اما این شرکت باید فراتر از گوش‌دادن رفتار کند و برنامه‌هایش را برای ایجاد درِ پشتی (راه نفوذ) کاملا کنار بگذارد.

درواقع، بنیاد حقوق دیجیتال در بیانیه جدید، انتقادات قبلی‌اش را با عنوان «کاهش حریم خصوصی برای تمامی کاربران آی‌کلاد فوتوز» برجسته می‌کند و هشدار می‌دهد که حرکت اپل برای اسکن پیام‌ها و عکس‌های آی‌کلاد ممکن است با سوءاستفاده دولت‌های اقتدارگرا مواجه شود. افزون‌براین، گفته می‌شود بسیار از نهادها و شرکت‌ها نیز از اپل خواسته‌اند این ویژگی‌ها را کنار بگذارد. بخشی از این بیانیه به‌شرح زیر است:

پاسخ به برنامه‌های اپل بسیار ملامت‌کننده است؛ زیرا بیش از نود سازمان در سراسر جهان از این شرکت خواسته‌اند که آن‌ها را اجرا نکند. آن‌ها می‌ترسند این ویژگی‌ها به سانسور گفتار و حریم خصوصی و امنیت افراد در سراسر جهان منجر شود و پیامدهای فاجعه‌باری برای بسیاری از کودکان به‌دنبال داشته باشد. 

گفتنی است کمپین بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) برای اجرانشدن ویژگی‌های ایمنی کودک اپل، تاکنون موفق شده است ۲۵ هزار امضا جمع کند. این علاوه‌بر درخواست‌های نهادهای دیگر نظیر Fight for the Future و OpenMedia است که در‌مجموع، بیش از ۵۰ هزار امضا جمع‌ کرده‌اند. این ائتلاف عظیم مدعی است همچنان خواهان محافظت از گوشی‌های هوشمند کاربر، اعم از پیام‌ها و عکس‌های آن‌ها است و اپل به وعده خود مبنی‌بر حفظ حریم خصوصی واقعی برای کاربرانش عمل می‌کند.

پیش‌تر، بنیاد مرزهای الکترونیکی در بیانیه‌ای جداگانه برنامه اپل را به‌ باد انتقاد گرفته بود و ابزارهای جدید را درِ پشتی کاملا مستند و دقیق و دارای محدودیت نامید. بیانیه مطبوعاتی EFF بر چگونگی سوءاستفاده دولت از اقدامات ایمنی کودکان اپل و کاهش حریم خصوصی کاربران معطوف بود و بیان می‌کرد تنها چیزی که اپل برای گسترش درِ پشتی در دست ساختش نیاز خواهد داشت، توسعه پارامترهای یادگیری ماشین به‌منظور جست‌وجوی انواع دیگر محتوا یا تغییر در اولویت‌بندی برای اسکن سایر حساب‌ها است که برای ایجاد تغییرات فقط منتظر فشارهای خارجی است.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات