مایکروسافت صندوقچه فرا-امن و غیرقابل اشتراک‌گذاری به فضای ابری وان درایو اضافه کرد

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با اضافه‌کردن یک صندوقچه‌ی شخصی بسیار امن به فضای ابری وان درایو، با تشخیص هویت دو مرحله‌ای از اسناد حساس کاربران محافظت بیشتری می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت از ویژگی امنیتی جدیدی در فضای ابری OneDrive رونمایی کرد که نامش را صندوقچه‌ی شخصی فرا-امن گذاشته است و به‌صورت رایگان قابل استفاده برای تمامی کاربران است. این قابلیت که ابتدا در ماه ژوئن امسال معرفی شده بود، درواقع پوشه‌ای ویژه در فضای حساب کاربری وان‌درایو است که کاربر می‌تواند اسناد و فایل‌های حساس را در آن ذخیره کند. این پوشه به قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای مجهز است که می‌تواند شامل اثر انگشت، اسکن چهره، پین کد اضافی یا کد امن ارسالی از اطریق ایمیل و پیامک باشد.

مایکروسافت از چندین جنبه‌ی مختلف تلاش کرده تا این اسناد کاملا امن باقی بمانند؛ برای مثال، فایل‌های ذخیره‌شده در این پوشه امکان سینک و ذخیره‌شدن در دیوایس کاربر را ندارد، مگر با دستگاهی مبتنی بر ویندوز 10 که از سیستم رمزگذاری‌شده‌ی Bitlocker استفاده می‌کند. علاوه بر آن، امکان به اشتراک‌گذاری آیتم‌های داخل این پوشه نیز ممکن نیست و حتی درصورتی که گذرواژه‌ی وان‌درایو را به دلایلی در اختیار کسی گذاشته باشید، امکان بررسی اسناد این پوشه را نخواهد داشت. همچنین این پوشه پس از مدت زمانی مشخص از عدم فعالیت، به‌صورت خودکار، مجددا صندوقچه‌ی شخصی را قفل می‌کند تا از احتمال دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

OneDrive

قابلیت مهم  و جالب دیگر این صندوقچه‌ برای کاربرانی است که از گوشی همراه استفاده می‌کنند. زیرا امکان ذخیره‌ی مستقیم تصاویر ثبت‌شده یا اسکن‌شده توسط دوربین در این پوشه امکان‌پذیر شده است. این ویژگی از ذخیره عکس و اسکن‌های شخصی حساس در گوشی جلوگیری می‌کند که بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. هرچند صندوقچه‌ی شخصی فرا امن برای تمای کاربران رایگان است، اما کاربران نسخه‌ی رایگان و نسخه‌ی صد گیگابایتی بدون آفیس 365، محدود به ذخیره‌ی سه فایل درون این صندوقچه هستند. دیگر کاربران چنین محدودیتی ندارند و می‌توانند تمام فضای وان درایو را به این صندوقچه‌ی امن اختصاص بدهند.

مایکروسافت علاوه بر صندوقچه‌ی فرا امن، ویژگی‌های جدید دیگری به فضای ابری وان درایو افزوده است؛ مثل گزینه‌ی پشتیبان‌گیری جدید که از تمام فایل‌های موجود بر صفحه‌ی دسکتاپ (پوشه دسکتاپ) و پوشه‌ی اسناد و تصاویر ویندوز به‌صورت خودکار و در پارت‌هایی تا سقف ۲۰۰ گیگابایت بکاپ تهیه می‌کند. گزینه‌‌ی تم تاریک (Dark Mode) نیز به اپلیکیشن وان درایو برای کاربران iOS اضافه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات