گوگل آپدیت رفع آسیب‌پذیری پروتکل WPA2 در اندروید را ارائه کرد

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پس از گذشت چند هفته از زمان کشف روزنه امنیتی پروتکل WPA2، وصله امنیتی رفع آن در اندروید را منتشر کرد
تبلیغات

پس از کشف یک آسیب‌پذیری در پروتکل امنیتی شبکه‌های بی‌سیم موسوم به KRACK، بیشتر گوشی‌های موبایل در معرض هک و سرقت اطلاعات قرار گرفتند؛ به‌طوری‌که ساعاتی پس از اعلام وجود این روزنه‌ی امنیتی، اغلب کمپانی‌ها از ارائه‌ی بروزرسانی برای رفع آن خبر دادند. مایکروسافت قبل از علنی شدن آسیب‌پذیری، با یک آپدیت نرم افزاری مشکل محصولات خود را برطرف کرد. اپل نیز با معرفی سیستم عامل iOS 11.1 همین کار را انجام داد.اما اندروید تا به این‌جا بی دفاع مانده بود.

حالا گوگل طبق قولی که داده بود، آسیب پذیری فوق را با آپدیت امنیتی نوامبر خود برطرف کرده که برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند نکسوس و پیکسل قابل دانلود است. تنها دستگاهی که هنوز بروزرسانی برای آن ارائه نشده، پیکسل ۲ ایکس ال است که آن هم در چند روز آینده برطرف خواهد شد.

اما همه چیز به همین راحتی و خوشی تمام نشده است. بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی آپدیت مذکور را همین حالا دریافت نخواهند کرد و در بهترین حالت ممکن، فرایند دریافت این بروزرسانی تا یک یا دو ماه آینده به طول خواهد انجامید. 

دلیل این تأخیر، تنوع زیاد سیستم عامل اندروید با توجه به تولیدکننده‌ی سخت‌افزار آن است و به همین دلیل وقتی یک بروزرسانی ارائه می‌شود، چند ماه طول می‌کشد تا همه تولید‌کننده‌ها آن را با محصولات خود همخوانی دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات