مهم‌ترین پست‌های زومیت در رابطه با استیون هاوکینگ

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌ مناسبت درگذشت استیون هاوکینگ، فیزیکدان سرشناس در سن ۷۶ سالگی، تعدادی از مهم‌ترین مقالات زومیت در رابطه با وی را گردآوری کرده‌ایم.
تبلیغات

استیون هاوکینگ، یکی از مطرح‌ترین فیزیک‌دانان دنیا، صبح روز گذشته در سن ۷۶ سالگی در خانه‌ی شخصی خود در شهر کمبریج درگذشت. پرفسور هاوکینگ بیش‌تر به‌ دلیل پژوهش‌های گسترده‌ی خود در زمینه‌ی تکینگی‌های گرانشی و سیاه‌چاله‌ها شهرت دارد. او کتاب پرفروش «تاریخچه‌ی مختصر زمان» را نیز در لیست کارهای خود دارد؛ کتابی که به‌ زبانی ساده، مفاهیم کلیدی کیهان را بازگو می‌کند.

برخی از پروفسور استیون هاوکینگ، به‌عنوان سمبل گذار ذهنیت از جسم یاد می‌کنند؛ چرا که وی از سن ۲۱ سالگی درگیر بیماری نورون‌های حرکتی موسوم به ALS بود، این بیماری در نهایت هاوکینگ را تا مرز فلج کامل پیش‌ برد و او را محصور به ویلچر ساخت؛ اما پرفسور هاوکینگ معتقد بود که این بیماری به وی فرصت اندیشیدن به مسائل مرتبط با فیزیک نظری داده است. 

استیون هاوکینگ از معدود شخصیت‌های علمی محسوب می‌شد که در بین مردم عادی نیز شهرت داشت. او در مجموعه‌ی «سیمپسون‌ها» حضور پیدا کرد و فیلم «تئوری همه‌چیز» از زندگی او ساخته شد؛ فیلمی که در آن ادی ردماین، بازیگر سرشناس در نقش پروفسور هاوکینگ حضور پیدا کرد و برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد. شما می‌توانید نقد فیلم «تئوری همه‌چیز» را در وب‌سایت زومجی مطالعه کنید.

در این پست به تعدادی از مهم‌ترین مقالات منتشرشده درباره‌ی پرفسور هاوکینگ در زومیت نگاهی خواهیم داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات