تماشا کنید: تعامل شخصیت های مجازی با اشیا دنیای واقعی با راهکار محققان MIT

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در طول هفته‌های اخیر واقعیت افزوده قدرت خود را با بازی پوکمون گو به خوبی نشان داده است، اما دانشمندان راهکاری را ارائه کرده‌اند که می‌تواند پوکمون گو یا هر بازی دیگری مبتنی بر واقعیت مجازی را چند برابر جذاب‌تر کند. محققان دانشگاه MIT راهکاری ارائه کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آن به اشیا مجازی امکان تعامل با اشیا محیط واقعی را داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این روزها بازی پوکمون گو در حال همه‌گیر شدن است و در شهرهای مختلف در چهارگوشه‌ی جهان می‌توان افرادی را مشاهده کرد که دیوانه‌وار در جستجو پوکمون‌ها هستند. اما به واقع اگر پوکمون‌ها یا هر شخصیت مجازی دیگری که تنها از پنجره‌ی گجت‌های دیجیتال قابل رویت است، توانایی تعامل با اشیا در دنیای واقعی را داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا جذابیت بازی‌هایی نظیر پوکمون گو صد چندان نمی‌شود؟

محققان در دانشگاه MIT در همین راستا روشی را توسعه داده‌اند که با استفاده از آن شخصیت‌های مجازی بازی پوکمون قادرند با اشیا در دنیای واقعی تعامل داشته باشند.

برای مثال می‌توان تصور کرد که در آینده زمانی که Pokeballهایی را به سمت شخصیت Zubat پرتاب کنید، وی با پنهان شدن پشت مبل، زحمات شما را به باد دهد.

فناوری توسعه یافته توسط دانشمندان MIT، با نام Interactive Dynamic Video نام دارد. با استفاده از این فناوری نه تنها اشیا مجازی می‌توانند در دنیای واقعی حرکت کنند، بلکه قادرند بصورت غیرقابل باوری با اشیا واقعی تعامل داشته باشند. همانطور که در ویدیو زیر نیز می‌توانید مشاهده کنید، شخصیت‌های مجازی علاوه بر درک محیط واقعی، می‌توانند تاثیراتی را نیز بر محیط نمایش داده شده داشته باشند، بطوریکه پوکمون با پریدن روی بوته، شاخ و برگ آن را تکان می‌‌دهد.

ابی دیویس از آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی MIT‌ در این خصوص می‌گوید:

این تکنیک مکان رفتار فیزیکی اشیا را در اختیارمان گذشته و با استفاده از آن راهی برای انجام بازی در دنیای مجازی در اختیارمان قرار می‌گیرد. با ایجاد ویدیوهای تعاملی، ما می‌توانیم پیش بینی کنیم که چگونه اشیا در قبال نیروهای نامشخص واکنش نشان می‌دهند و با علم به این موضوع روش‌هایی برای درگیر کردن آن‌ها پیش بینی می‌شود.

اما ساز و کار این فناوری به چه شکل است؟

در ابتدا از دوربین‌های سنتی برای تحلیل و آنالیز تکان‌های غیرقابل لمس اشیا که توسط روش‌های معلوم ایجاد شده‌اند، استفاده می‌شود. این تکان‌ها با استفاده از الگوریتم‌هایی در فرکانس‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و تمام شرایط برای حرکت اشیا تحت شرایط مختلف مورد بررسی و کشف می‌شود.

با استفاده از یک ویدیو ۵ ثانیه‌ای، سیستم قادر به تولید صحنه‌هایی از تعامل اشیا مجازی با اشیا واقعی است که کاملا واقعی به نظر می‌رسند.

با استفاده از این قابلیت نه تنها می‌توان پوکمون یا اشیا مجازی را در تعامل با اشیا واقعی مشاهده کرد، بلکه امکان ایجاد تغییرات در وضعیت محیط پیرامون در قالب دنیای مجازی نیز وجود دارد. به بیان بهتر کاربر می‌تواند از طریق نمایی از محیط پیرامونش که در صفحه‌ی گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید، با اشیا واقعی تعامل داشته باشد. برای مثال در صورت تصویربرداری از یک گیتار، کاربر می‌تواند تارهای آن را در نمایشگر به حرکت دربیاورد.

در ویدیوی زیر می‌توانید به قابلیت‌های دیگری از آنچه که محققان MIT با روش Interactive Dynamic Video دست یافته‌اند، پی ببرید.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات