تماشا کنید: چینی ها رباتی را برای بازی بدمینتون توسعه دادند که اغلب ضربات را پاسخ می دهد

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم رایانه و مهندسی برق چین موفق شده‌اند تا رباتی را برای باز بدمینتون توسعه دهند که قادر است به طرز خارق‌العاده‌ای تمامی نقاط زمین را پوشش داده و هر ضربه‌ای را پاسخ دهد. با زومیت باشید تا نگاهی به این ربات قهار در زمینه‌ی بازی بدمینتون داشته باشیم.
تبلیغات

با پیشرفت هر چه بیشتر دانش بشری در حوزه‌ی فناوری شاهد توسعه‌ی ربات‌هایی هستیم که توانایی بسیار بالاتری را در مقایسه با نسل‌های قبل دارند. محققان در دانشگاه علوم رایانه و مهندسی برق چین موفق شده‌اند رباتی را توسعه دهند که قادر است خود چینی‌ها را در رشته ی بدمینتون به چالش بکشد. این ربات که مخصوص بازی بدمنیتون توسعه یافته، به طرز بسیار جالبی تمام نقاط زمین را تحت پوشش قرار داده و می‌تواند اغلب ضربات را به بهترین شکل ممکن دریافت کرده و پاسخ دهد.

محققان از دوربین‌هایی با رزولوشن بالا برای ثبت تصاویر از محیط بازی استفاده کرده‌اند که این تصاویر بلافاصله پس از ثبت به رایانه‌ای که در کنار زمین قرار دارد، ارسال شده و محاسبات انجام شده ربات را قادر می‌سازد تا مسیر طی شده توسط توپ را به سرعت پیش بینی کرده و در جهت رسیدن به نقطه‌ای از زمین که توپ در آن فرود خواهد آمد، حرکت کند.

البته این ربات هنوز جای کار بسیاری دارد، چراکه شیوه‌ی بازی آن به موجب داشتن ویژگی‌های غیراستاندارد از نظر قوانین بدمنیتون پذیرفته شده نیست. برای مثال می‌توان به استفاده از چند راکت در زوایای مختلف توسط این ربات اشاره کرد که امری غیرمعمول در بازی بدمنیتون است. البته یکی از دیگر از معایب این ربات را باید در نواختن آرام ضربات عنوان کرد. ربات توسعه یافته با وجود سرعت بالا در جابجایی هنوز قادر نیست تا ضرباتی مهلک را به توپ وارد کند که از این رو احتمال بردش را در برابر رقبای انسانی کاهش می‌دهد، هر چند پایداری و استقامت این ربات را می‌توان عاملی برای ایجاد خستگی در رقیب خواند که شاید در شماری از رقابت‌ها کارساز شده و منجر به برد ربات شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات