زندگی زیرآب در ۱۰۰ سال آینده، به دنبال افزایش روز افزون جمعیت

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
مطالعه 5 دقیقه
در گذشته پیش‌بینی‌های بزرگی از آینده‌ی انسان شده که در آن زمان از نظر خیلی‌ها احمقانه بوده است؛ درحالی که امروزه بسیاری از آن‌ها محقق شده‌اند. اکنون کارشناسان تصورات جالبی را در رابطه با زندگی بشر در ۱۰۰ سال آینده مطرح کرده‌اند؛ یکی از این پیش‌بینی‌ها، زندگی در زیر آب است.
تبلیغات
یکی از مزیت‌هایی که شهر‌های زیرآبی نسبت به شهر‌های عادی دارند، امکان بهره بردن از انرژی رایگانی است که توسط آب تولید می‌شود

یکی از مزیت‌هایی که شهر‌های زیرآب نسبت به شهر‌های عادی دارند، امکان بهره بردن از انرژی رایگانی است که توسط آب تولید می‌شود

براساس یک مطالعه که به زندگی آینده‌ی جوامع بشری می‌پردازد، در صد سال بعد، جمعیت انسانی در شهرهای زیرآب و خانه‌های ساخته شده توسط چاپگرهای سه بعدی (3D-printed homes) زندگی خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که شهرهای زیرزمینی و همسایگان شناور، به امری عادی در قرن آینده تبدیل شوند

ساختمان‌ها و فضاهای داخلی به فضاهایی با قابلیت انعطاف فوق‌العاده تبدیل می‌شوند. این ساختمان‌ها به اتاق‌هایی که قابلیت تنظیم اندازه و شکل در هر لحظه از زمان با توجه به افراد موجود در آن را دارند، مجهز شده است. دیوارها، سقف و کف خانه‌‌ها دارای نوعی تکنولوژی هستند که اجازه ‌می‌دهد اتاق‌خواب بیش از اندازه کوچک و سالن نشیمن بزرگ‌تر شود؛ به طور مثال این قابلیت در هنگام داشتن مهمان بسیار کارآمد خواهد ‌‌بود.

غذاها می‌توانند در کمتر از چند ‌دقیقه به طور سه بعدی چاپ شوند

بنا به گزارشی که توسط سامسونگ به نقل از دانشمند برجسته‌ی بریتانیایی، دکترMaggie Aderin-Pocock نگاشته شده است، خانه‌ها توسط نرم‌افزاری که از الگوی زندگی ما آگاه بوده، کنترل می‌شوند. این نرم‌افزار پیشنهاد‌های بسیار مناسبی در رابطه با دکوراسیون خانه و مبلمان ارائه می‌دهد، که بعد به طور سه بعدی چاپ خواهد شد.

تهیه و آماده‌سازی غذا بسیار آسان‌تر خواهد بود؛ به محض دانلود شدن دستور‌پخت، غذا به طور سه بعدی (3D printed) پرینت شده و تنها در چند دقیقه برای خوردن آماده می‌شود. اگر به خاطر بیاورید، پیش از این اولین چاپگر سه بعدی در دنیای پاستیل‌ها را در زومیت معرفی کرده بودیم. 

در گزارشی از زندگی آینده‌ی انسان، بیان می‌شود که در قرن بعدی، انسان‌‌ به زیر آب‌ها نقل مکان خواهد کرد؛ چرا‌ که فضای شهری موجود بر روی زمین بسیار کم بوده و در مدت کوتاهی اشباع خواهد شد. در آینده همسایگان زیرآبی و شهر‌های شناور بر آب پدید خواهند آمد؛ البته در آن زمان خانه‌های زیر زمینی در سطح زمین، نسبت به شهرهای زیر آب دارای اولویت هستند.

 شهرهای شناور، به مردم این امکان را خواهد داد که بتوانند به طور دائم بر روی آب حرکت کنند تا از بهترین شرایط آب و هوایی بهره ببرند

سطوح مختلف کره‌ی زمین و ساختارهای زیرزمینی‌ آن ، به مکان‌هایی پر طرفدار برای زندگی تبدیل خواهند شد. نویسندگان اظهار می‌کنند که گسترش زیرزمینی بسیار در شهر لندن، یکی از نمونه راهکارهای خلاقانه‌ی بشر برای افرایش فضا در شهرها و مکان‌های پر‌جمعیت است.

علاوه بر این، در آینده آسمان‌خراش‌ها به ارتفاع بی‌سابقه‌ای خواهند رسید و قادر خواهند بود که یک شهربزرگ را در بالای آسمان‌ها در خود جای دهند.

آسمان‌خراش‌های فوق مرتفع؛ ابرسازه‌هایی بسیار بلند که برج‌های امروزی در برابرشان کوتوله‌ای بیش نیستند! این برج‌های فوق مرتفع از نانو‌لوله‌های کربن و نانو الیاف الماس ساخته خواهندشد

در قرن بعدی خانه‌های پیش ساخته شده بر روی ساختمان‌ها قرار خواهند گرفت و توسط خیابان‌هایی عظیم به همراه پیاده‌رو و بزرگراه‌های هوایی غول‌پیکر به یکدیگر متصل خواهند ‌شد. این خیابان‌ها همچنین دارای فروشگاه‌، کافه و پارک خواهند بود.

برای کسانی که مایل به سفر در میان این ساختمان‌های غول‌پیکر هستند، یک نوع جدید از ماشین‌های بدون سرنشین، بر فراز آسمان‌ها به پرواز درآمده و آن‌هارا به مقصد دلخواه می‌رساند.

این گزارش همچنین اظهار می‌کند که کار کردن سفت و سخت در طول هفته نیز در آینده تغییر خواهد کرد؛ به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیک، انسان‌های بیشتر و بیشتری در خانه کار خواهند کرد. این تکنولوژی شامل استفاده از هولوگرام‌ها برای ایجاد یک تصویر 3D شبیه به واقعیت که در خانه پرتو می‌افکند، است و نیاز به حضور واقعی در جلسات گروهی مختلف را از بین می‌برد.

مشکلات مربوط به سلامت را می‌توان از طریق یک کپسول دیجیتال در خانه بررسی کرد

تحولات دیجیتال و پیشرفت‌ها در زمینه‌ی مراقبت‌های سلامت، نیاز کمتری را برای حضور در مطب و ملاقات دکتر فراهم خواهد کرد. خانه‌ها به یک کپسول step-in مجهز خواهند شد، که بدن را به طور کامل اسکن کرده و به طور دیجیتالی بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد.

یک دستگاه متصل شده، داروها را به شکل قرص یا حالت‌های دیگر توزیع خواهد کرد. فرقی ندارد که شما در خانه یا در بیرون از محل زندگی خود هستید؛ داروها در هر مکانی که باشید، به شما خواهند رسید.

در صد سال آینده، هتل‌ها در ماه و حتی در مریخ ساخته خواهند شد

در نهایت سفرهای فضایی به امری عادی تبدیل خواهند شد و انجمن‌هایی در ماه و مریخ تاسیس می‌شود.

افرادی که خیلی سرحال نیستند،‌ این امکان را خواهند داشت  که به تعطیلاتی مجازی بروند. این سفر از طریق یک هدست پیشرفته که صداها و حس حرکت را ایجاد می‌کند، امکان‌پذیر است؛ شما همچنین می‌توانید رایحه‌ی یک استرحتگاه تفریحی در تعطیلات یا مکان‌های معروف و پرطرفدار را استشمام کنید.

نظر شما در رابطه با این آینده‌ی شگفت‌انگیز چیست؟ آیا تمام این عجایب در ۱۰۰ سال آینده امکان‌پذیر است و یا در آینده‌ای نزدیک‌تر شاهد این تحولات عظیم خواهیم بود؟  اگر فرصت انتخاب برای زندگی در این صده یا صده‌ی بعد را داشتید، کدام‌یک را انتخاب می‌کردید؟ بدون شک تجربه‌ی چنین جهانی بسیار هیجان‌انگیز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات