پازل: ۱۰۰ حکم اشتباه

شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخرِ هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای یک هفته تلاش آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت طرح می‌شود. در ادامه با صد و دوازدهمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

به «پازل» خوش آمدید! سری «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. صد و دوازدهمین قسمت از سری «پازل» شامل دو بخش است: پاسخ معمای صد و یازدهم و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت فروشگاه اینترنتی شمشاد برگزار می‌شود. این هفته به قید قرعه، به یک نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهد، یک دستگاه دوربین ورزشی و اکشن شیائومی به همراه محافظ ضدآب آن اهداء خواهد شد.

پازل هفته گذشته نسبتا ساده بود. پاسخ گزینه دوم، یعنی ۲۵ بازی است.

کلا ۲۶ بازیکن داریم. در سیستم حذفی باید آنها را به گونه‌ای تقسیم به دو گروه کنیم که هر یک از آن دو گروه نیز قابل تقسیم به دو گروه دیگر باشند. مثلا اگر ۲۶ را به دو گروه ۱۳ نفری تقسیم کنیم، در تقسیم آنها به دو گروه دیگر که با هم بازی کنند دچار مشکل می‌شویم. در واقع باید تعداد تیم‌ها در هر دسته، زوج باشد. بنابراین ۲۶ را به دو گروه ۱۴ و ۱۲ نفری تقسیم می‌کنیم. گروه ۱۴ نفری را به دو گروه ۸ و ۶ نفری و گروه ۱۲ نفری را به دو دسته ۶ نفری تقسیم می‌کنیم و... . در ادامه می‌توانید درخت مربوط به این تقسیم‌بندی را مشاهده کنید:

puzzle 11 answer

هر جفت گره که فرزند یه گره والد هستند به معنای یک بازی رو در رو است که در آن یک بازیکن، بازیکن دیگر را شکست داده و به مرحله بعدی صعود می‌کند. با شمردن جفت گره‌ها تعداد بازی‌ها مشخص می‌شود که عدد ۲۵ است.

لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

بـرنـدگان

برندگان خوش‌شناس «پازل صد و یازدهم زومیت» عبارت است از:

۱. آقای حسام‌الدین سلمانی، ۲۱ ساله از تهران، دانشجوی رشته مهندسی عمران

۲. آقای بنیامین ایزدپناه، ۱۸ ساله از گرگان، دیپلم ریاضی

از طرف شرکت آونگ، به هر یک از برندگان، یک حافظه فلش ۱۶ گیگابایت ای‌دیتا، مدل UV130 اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به  آقایان سلمانی و ایزدپناه تبریک گفته و برای آنها سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۱۱۲: شنبه ۹/آبان/۱۳۹۴(معمای منطقی، سطح متوسط)

فهرستی از ۱۰۰ حکم داریم. این صد جمله عبارتند از:

  • ۱. حداقل ۱ حکم از این ۱۰۰ حکم اشتباه است.
  • ۲. حداقل ۲ حکم از این ۱۰۰ حکم اشتباه است.
  • ۳. حداقل ۳ حکم از این ۱۰۰ حکم اشتباه است.
  • .
  • .
  • ۱۰۰. حداقل ۱۰۰ حکم از این ۱۰۰ حکم اشتباه است.

هر یک از این حکم‌ها ادعای متفاوتی دارند. سوال این است که دقیقا چه تعداد از این حکم‌ها اشتباه و چه تعداد صحیح هستند؟ دقت کنید که هیچ تناقضی نباید بین حکم‌ها و تعداد گزینه‌های صحیح و اشتباهی که شما در نظر گرفته‌اید وجود داشته باشد.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستان خود احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که بخش نظرات مقاله‌های «پازل»، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و سایر کاربران، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری کنید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری کنید.

اگـر قـصـد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسـال کنــید، لــطفـاً بــه مــوارد زیــر تـوجـه کنید:آدرس ایمیل :  //  موضوع (Subject) ایمیل: Puzzle 112در بــدنه ایـمـیل نیـز پـاســخ مـــعما، نــام، سن و شـمـاره تـمـاس خـود را درج کنـیـد.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات