احتمالا پردازنده اکسینوس ۸۸۷۰ سامسونگ روی پرچمدار بعدی لنوو سوار می‌شود

پنج‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مبتنی بر تکنولوژی ۱۴ نانومتری و با ساختار ۶۴ بیتی، توانست به یکی از برترین پردازنده‌های موبایل کنونی تبدیل شود. پس از اکسینوس ۷۴۲۰، سامسونگ در حال کار روی ساخت یک پردازنده‌ از سری اکسینوس با نام ۸۸۷۰ است. بنابراین شایعاتی درباره‌ی استفاده از این پردازنده توسط لنوو روی پرچمدار جدیدش به گوش می‌رسد.
تبلیغات

سامسونگ از پردازنده‌ی اکسینوس ۷۴۲۰ در ساخت ۴ دستگاه شامل سه نمونه از سری گلسی اس ۶ و نیز گلکسی نوت ۵ استفاده کرد. شرکت چینی میزو(Meizu) نیز از این پردازنده در ساخت PRO 5 به عنوان پرچمدارش بهره برد. حال پس از اکسینوس ۷۴۲۰، سامسونگ ظاهرا روی ساخت پردازنده‌ی قدرتمندتر از اکسینوس ۷۴۲۰ کار می‌کند که با نام اکسینوس ۸۸۹۰ شناخته خواهد شد. این پردازنده به زودی و طی چند ماه آتی به صورت رسمی معرفی خواهد شد و احتمالا در ساخت تلفن‌های همراه گلکسی اس ۷ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از چندی پیش اخباری مبنی بر تمرکز سامسونگ روی یک پردازنده‌ی دیگر به نام اکسینوس ۸۸۷۰ منتشر شده که ظاهرا نسخه‌ی  ضعیف‌تر ۸۸۹۰ خواهد بود. در اطلاعاتی که به دست آمده سامسونگ قصد دارد این پردازنده را در اختیار دیگر شرکت‌ها همچون میزو قرار دهد.

روز گذشته در وبسایت Weibo خبری منتشر شد که نشان می‌دهد این پردازنده اکسینوس ۸۸۷۰ مشتری دیگری نیز خواهد داشت و لنوو قصد دارد از این پردازنده در ساخت پرچمدار آتی خودش استفاده کند. اطلاعات تکمیلی همچون تاریخ رونمایی از این پردازنده یا نام دستگاهی که از آن استفاده خواهد کرد منتشر نشده است، بنابراین انتظار معرفی آن در طول سه ماهه‌ی اول سال میلادی ۲۰۱۶ کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه میزو نیز از این پردازنده استفاده خواهد کرد و به تازگی گوشی پرچمداری معرفی کرده، می‌توان انتظار داشت که اولین تلفن‌ همراه با پردازنده اکسینوس ۸۸۷۰ اواخر سال میلادی ۲۰۱۶ رونمایی شود. هنوز هیچ مشخصات دیگری از این پردازنده به بیرون درز نکرده و باید منتظر ماند و دید که آیا دیگر شرکت‌ها نیز به جمع میزو و لنوو در استفاده از این پردازنده اضافه خواهند شد یا خیر.

احتمال استفاده از اگزینوس ۸۸۷۰ در ساخت پرجمدار بعدی لنوو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات