تراشه‌ی اسنپدراگون 670 شش هسته‌ای خواهد بود

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ شرکت کوالکام شش هسته‌ای خواهد بود که بخشی از آن به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی طراحی شده است.
تبلیغات

ITHome چین روز گذشته اعلام کرد شایعات مربوط به تراشه‌ی آینده‌ی کوالکام حقیقت دارند: تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ شرکت کوالکام شش هسته‌ای خواهد بود که به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی به صورت چهار هسته‌ی کم مصرف و دو هسته‌ برای پردازش سنگین طراحی شده است، این تراشه سرعت دانلود گیگابیتی را پشتیبانی می‌کند و از گرافیک آدرنو ۶۵۰ بهره خواهد برد.

کوالکام اسنپدراگون / Snapdragon

در حالی که شایعات در سال ۲۰۱۷ نشان می‌داد که اسنپدراگون ۶۷۰ مطابق گذشته از معماری big.LITTLE استفاده می‌کند؛ اما اطلاعات اخیر به یک ماژول مجهز به یک خوشه دو هسته‌ای جداگانه، اختصاص داده شده برای به حداکثر رساندن عملکرد پردازشی و یک پیکربندی چهار هسته‌ای، طراحی شده برای حداکثر بهره‌وری از انرژی اشاره دارند. دو هسته با کارایی بالا از معماری ARM Cortex-A75 سفارشی شده که بیشتر به عنوان Kryo 300 Gold شناخته می‌شود استفاده می‌کند و هسته های مخصوص بهره وری انرژی از معماری ARM Cortex-A55 تحت عنوان Kryo 300 Silver بهره می‌برد .

بر اساس گزارش های قبلی اسنپدراگون ۶۷۰ یک تراشه ۱۰ نانومتری با حداکثر فرکانس کار ۲.۶ گیگاهرتز (۲۶۱۱ مگاهرتز) خواهد بود و در عوض خوشه‌ی کم قدرتش با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز (۱۷۰۸ مگاهرتز) کار می‌کند. همچنین گفته می‌شود که ماژول شش هسته‌ای به ۳۲ کیلوبایت حافظه‌ی کش ال یک، ۱۲۸ کیلوبایت حافظه‌ی کش ال دو و یک مگابایت حافظه کش ال سه مجهز شده است همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۵ نیز بخشی از بسته است و تا نهایت سرعت ۷۰۰ مگاهرتز سرعت پردازش خواهد داشت و فرکانس کار استاندارد آن در محدوده بین ۴۳۰ تا ۶۵۰ مگاهرتز خواهد بود؛ مگر اینکه سرعت بیشتری مورد نیاز باشد. اما گزارشات در ماه فوریه (بهمن-اسفند) با اطلاعات جدید و تکرار این سرعت‌ها بیان می‌کند که تراشه‌ی جدید از آدرنو ۶۵۰ استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۰ تا چه مدت قادر خواهد بود این سرعت‌های بالا را تا قبل از گرم شدن و کاهش خودکار عملکرد به دلیل دمای زیاد حفظ کند. ظاهرا تراشه مجهز به یک مودم سری اسنپدراگون X2x است که حداقل سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و از یکی از استانداردهای جدید حافظه‌ی UFS و همچنین از دو دوربین و صفحه‌نمایش با دقت ۲۵۶۰x۱۴۴۰ یا WQHD پشتیبانی می‌کند؛ تراشه‌ی میان رده‌ی کوالکام احتمالا در ماه‌های آینده به صورت تجاری و به عنوان بخشی از یکی از گوشی‌های اندرویدی چینی عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات