پردازنده ی A9 اپل از نظر قدرت پردازش تک هسته‌ای قوی‌تر از رقبا است

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تنها چند ساعتی  از رونمایی پردازنده‌ی پر سر و صدای اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰ (Exynos 8890) می‌گذرد، اما همین میزان کافی بوده است تا عملکرد آنها دربرابر پردازنده‌های A9 اپل، Helio X20 مدیاتک و Kirin 950 هواوی مقایسه شود.
تبلیغات

همانطور که در تصویر مربوط به بنچمارک تهیه شده از این ۵ پردازنده میبینید، رتبه‌ی اول در پردازش تک هسته‌ای همچنان در اختیار پردازنده‌ی اپل است. رنگ بنقش مربوط به پردازنده ی اپل، رنگ قرمز اسنپ درگون ۸۲۰، رنگ یشمی Exynos سامسونگ، رنگ سبز مربوط به پردازنده ی هواوی یعنی Kirin 950 و رنگ آبی مربوط به محصول ساخت مدیاتک است.

توجه داشته باشید که هنوز هیچ تلفن همراهی با پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰ عرضه نشده است و این اطلاعات از پایگاه کوالکام، سازنده‌ی این محصول استخراج شده است. این موضوع درباره‌ی پردازنده‌ی Exynos 8890 اختصاصی سامسونگ نیز صادق است و  پس از عرضه گجت‌های هوشمند با این دو پردازنده انتظار مغایرت بنچمارک‌های این دو پردازنده را می‌توان داشت.

snapdragon 820 exynos 8890 apple a9 kirin 950 helio x20 benchmark chart 2 31469

این بنچمارک تنها عملکرد تک هسته‌ای را مورد بررسی قرارداده است، در مورد قدرت پردازش چند هسته‌ای می‌توان به سادگی گفت که Exynos با اختلاف دیگر رقبای خودش را شکست خواهد داد ولی تا زمانی که صحبت از قدرت تک هسته ای در میان باشد، A9 حرف اول را می‌زند. نکته‌ی جالب در نتایج به دست آمده، قدرت تقریبا یکسان اسنپدراگون و اگزینوس در پردازش تک هسته‌ای است. این شباهت می‌تواند بر شایعات استفاده شدن از هر دوی این پردازنده ها در ساخت محصول بعدی سامسونگ یعنی گلسی اس ۷ دامن بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات