مدیر عامل کوالکام، تولید مشترک تراشه فین‌ فت با همکاری TSMC را تأیید کرد

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام قصد دارد برای تولید مشترک تراشه‌های ساخته‌شده با ترانزیستور‌ فین‌فت، با شرکت بزرگ تایوانی TSMC همکاری کند.
تبلیغات

سودیپتو روی، مدیر عامل بخش مهندسی کوالکام، تأیید کرد که این شرکت بزرگ تکنولوژی واقع در سن‌دیگو کالیفرنیا با شرکت بزرگ تایوانی TSMC در فرآیند تولید تکنولوژی ترانزیستور‌های فین‌فت همکاری خواهد کرد. روی درحالی‌که در یک نشست مطبوعاتی در تایوان سخنرانی می‌کرد، اشاره کرد که چگونه کوالکام از سال ۲۰۰۶ با تولیدکننده‌های نیمه‌هادی‌ محلی در تولید تراشه‌های ۶۵ نانومتری همکاری کرده است. او افزود که این دو شرکت همچنین علاقه‌مند به ادامه‌ی همکاری‌ خود در آینده هستند و این امر آن‌ها را به یافتن راه‌حل‌های جدید سوق می‌دهد. همانند قبل، کوالکام همچنان مسئول طراحی تراشه‌ها و پشتیبانی از عملیات ساخت این تراشه‌ها توسط TSMC با هدف ایجاد چیپست‌های جدید فین‌فت خواهد بود. این شرکت‌ها از وظیفه فزاینده و دشوار حفظ قانون مور آگاه هستند - این قانون بیان می‌کند که تعداد ترانزیستورها در هر اینچ مربع از یک مدار مجتمع تقریبا سالانه دو برابر ‌می‌شود. به گفته‌ی روی، همچنان این شرکت‌ها متعهد هستند که در آینده‌ی قابل پیش‌بینی با استفاده از تمام ابزارهای موجود، به این روند ادامه بدهند.

TSMC

مدیرعامل بخش مهندسی کوالکام همچنین یادآور شد که این شرکت به شدت با بقیه‌ی قسمت‌های تکنولوژی تایوان مشارکت دارد و با انواع تولید کنندگان مختلف تجهیزات اصلی و تولید کنندگان اصلی طراحی (ODM) در همه چیز از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت، رایانه‌ها و اینترنت اشیا (IoT) همکاری می‌کند. خبر اخیر نشان می‌دهد که تصمیم کوالکام برای گسترش مشارکت با TSMC، تنها در راستای گسترش این استراتژی است. روی اطلاعات بیشتری در مورد همکاری جدید ارائه نکرد. قرار است این همکاری تا سال ۲۰۱۸ منجر به تولید محصولات تجاری شود.

آخرین رویدادها همراه با گزارشی که اواسط ماه ژوئن منتشر شد و همچنین اذعان منابع صنعت نزدیک به کوالکام، حاکی از این هستند که این شرکت به دنبال همکاری با TSMC برای توسعه‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری FinFET پس از همکاری با فاندری سامسونگ در تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری و چیپ‌ست‌های ۱۴ نانومتری در چند سال گذشته است. کمی بعد از انتشار این گزارش، عده‌ای ادعا می‌کنند که کوالکام فقط به TSMC برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتر سفارش داده است و هنوز تصمیمی مبنی بر شراکت برای تولید پردازنده‌های جدید تلفن همراه خود ندارد. انتظار می‌رود چیپ‌ست اسنپدارگون ۸۴۵ بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شود و اکثر گوشی‌های هوشمند اندروید که در سال ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند، از جمله سامسونگ، اچ‌تی‌سی، هواوی و ال‌جی این چیپ را در اختیار داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات