6 مرحله خرید تاچ ال سی دی گوشی با ایران سرویس پک

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
خرید تاچ LCD در بین تمامی قطعات موبایل جزء رایج‌ترین موارد است؛ چراکه این قطعه آسیب پذیر ترین قسمت یک گوشی موبایل به حساب می آید.
تبلیغات

در این مقاله سعی شده تمامی نکات و مواردی که در زمان خرید تاچ LCD گوشی باید آن را در نظر گرفت بازگو کنیم تا درصورت نیاز به این قطعه با اطلاعات کامل و صحیح اقدام به خرید کنید.

برای خرید تاچال سی دی گوشی موبایل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

زمانی که ما نیاز به خرید هر محصولی پیدا می‌کنیم قطعاً اگر دید کامل و اطلاعات کافی نسبت به آن محصول و معیارهایی که در خرید موفق آن به ما کمک می‌کند داشته باشیم می‌توانیم یک خرید بی ضرر و به صرفه را انجام دهیم، مخصوصاً زمانی که صحبت از یک قطعه الکترونیکی و حساس مانند LCD گوشی در میان باشد.

داشتن اطلاعات کافی در خرید تاچ LCD گوشی از دو نظر اهمیت دارد؛ یکی به دلیل آسیب پذیر بودن آن دربرابر فشار، ضربه و آب خوردگی که باعث می‌شود خرابی این قطعه و نیاز به خرید آن بسیار زیاد باشد و دیگری به دلیل کیفیتهای بسیار متنوعی که از این محصولات در بازار وجود دارد و باعث انتخاب نادرست و نامناسب آن می‌شود و می‌تواند مصرف‌کننده را بسیار متضرر کند.

کیفیت تاچ LCD

مهم‌ترین معیار در خرید تاچ LCD گوشی کیفیت آن است و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در قیمت و کارایی محصول داشته باشد.امروزه در بازار قطعات موبایل مشاهده می‌کنیم که برای هر مدل از گوشی چندین کیفیت مختلف از تاچ LCD وجود دارد که همین موضوع باعث سردرگمی و حتی ضرر خریداران می‌شود چراکه متأسفانه برخی از فروشندگان کیفیت های غیر اصلی را به جای کیفیت اصلی و شرکتی و با همان قیمت به فروش می‌رسانند.در این شرایط باید تأکید خریدار در خرید کیفیت اصلی و شرکتی کالا باشد و آن را فقط از فروشگاههای معتبر و قابل اعتماد خریداری کند.

اصلی‌ترین و بهترین کیفیت هر نمایشگر موبایل، همان نوعی است که خود شرکت سازنده گوشی به‌عنوان محصول سرویس پک و شرکتی به بازار ارائه می‌کند. بسیاری از برند ها مانند سامسونگ محصولی با عنوان تاچ LCD سرویس پک را در بازار به فروش می‌رسانند که با خرید این کیفیت می‌توانید مطمئن باشید که نمایشگر گوشی شما مانند روز اول کار خواهد کرد.

ازکیفیت های دیگری که در بازار موجود است می‌توان به چنج گلس، اولد و تی اف تی اشاره کرد که تمامی آن‌ها از نظر کیفیت تصویر، حساسیت تاچ گوشی و مقاومت دربرابر ضربه و فشار در سطح بسیار پایینی قرار دارند و تعویض آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود؛ چراکه پس از تعویض در مدت زمان بسیار کوتاهی مشکلات آن‌ها مشخص شده و نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد که بدین‌ترتیب هم در زمان و هم در هزینه بسیار متضرر خواهید شد.

قیمت تاچ LCD

هنوز آنقدر پولدار نشده ام که جنس ارزان بخرم!

این یک ضرب المثل بسیار معروف انگلیسی است که حتماً شنیده بودید و اشاره به این موضوع دارد که هر ارزانی بی علت نیست و قطعاً با هزینه کمتر، کیفیت کالایی که می‌خرید هم پایین است.

یکی از مهم‌ترین معیارها در خرید کالا قیمت آن است اما همه میدانیم که در برخی از اجناس فقط نوع اصلی آن است که می‌توانیم با خیال راحت از آن استفاده کرده و نگران خرابی های احتمالی نباشیم.

این موضوع در کالاهای الکتریکی بیشتر به چشم می‌خورد. مخصوصاً در قطعات موبایل که بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و در عصر ارتباطات و نیاز بسیاری که به گوشی موبایل داریم درصورت تعویض یک قطعه بی کیفیت و غیر اصلی بیشتر از پولی که از دست می‌دهیم زمان گران‌بها و ارتباطات است که ارزش بسیاری برای ما دارد.

از این‌رو کیفیت را هیچگاه نباید فدای قیمت کرد و در عین حال قیمت‌ها را هم می‌توان از بین فروشگاههای معتبر مقایسه کرد.البته در برخی از مدل‌ها و برندها بدلیل استفاده از تکنولوژی بالا در ساخت، قیمت صفحه‌نمایش نسبت به برندهای دیگر بالا است، مانند قیمت تاچ LCD سامسونگ که نسبت به بسیاری از برندها بالاتر است.این بالا بودن قیمت بی دلیل نیست و بدلیل کیفیت و تکنولوژی بالا در ساخت آن‌ها است که اگردرهنگام خرید با آن برخورد کردید کاملاً طبیعی است.

وضعیت فریم

ایران سرویس پک

فریم تاچ LCD به قسمت فلزی و نگهدارنده ای گفته می‌شود که تاچ LCD به آن چسبیده است و وظیفه نگه‌داری صفحه‌نمایش و همینطور از طرف دیگر نگه‌داری قطعاتی مثل برد و باتری را دارد. تاچ LCD گوشی‌ها به دو صورت با فریم و بدون فریم در بازار به فروش می‌رسد.بعضی از مدل‌ها فقط نوع با فریم دارند وبرخی دیگر بدون فریم ولی برای بعضی دیگر هر دو آن‌ها یافت می‌شود.

اما سؤال اینجا است که این دو چه تفاوتی با هم دارند و خرید کدامیک از آن‌ها بهتر خواهد بود؟

جواب این سؤال بستگی به این دارد که گوشی چه مقدار آسیب دیده باشد.اگر ضربه ای شدید به گوشی وارد شده باشد که باعث تاب برداشتن آن و ایجاد خمیدگی در آن شده باشد باید نوع با فریم را برای آن خریداری کنیم اما اگر شدت ضربه و میزان آسیب زیاد نبوده باشد می‌توان نوع بدون فریم را تهیه کرد که قیمت کمتری هم دارد و به صرفه تر خواهد بود.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد بعد از تعویض تاچ LCD با آن رو‌به‌رو شده‌اند که بسیار آزار دهنده است و باعث آسیب رسیدن به نمایشگر می‌شود آن است که LCD گوشی بعد از مدتی از فریم آن جدا می‌شود و حتی ممکن است کاملاً کنده شده و به تاچ LCD آسیب وارد شود.این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که در تاچ LCD های بدون فریم چسب اتصال دهنده نمایشگر به فریم که توسط تعمیرکار زده می‌شود حالت شرکتی و ایدئال نداشته و بعد از مدتی باز می‌شود اما تاچ LCD با فریم دارای چسب شرکتی و مناسبتری نسبت به نوع بدون فریم است که باعث می‌شود نمایشگر مقاومت کافی را داشته باشد و به مرور زمان از فریم جدا نشود.

وضعیت گارانتی

یکی دیگر از معیارهای مهم در خرید LCD گوشی گارانتی و تضمین اصالت کالا است، به صورتی که فروشنده اصلی بودن جنس را تضمین کند و به صورت شفاف آن را در توضیحات محصول خود عنوان کرده باشد.این موضوع باعث می‌شود تا خریدار با خیال راحت و مطمئن خرید خود را انجام دهد.

فروشگاه خرید قطعات موبایل

ازآنجاکه تشخیص اصلی بودن قطعات و اینکه از چه کیفیتی هستند بسیار سخت است و تنها افراد متخصص می‌توانند از اصلی بودن آن‌ها مطمئن باشند، محل خرید بسیار اهمیت پیدا می‌کند.اگر شما از یک فروشگاه معتبر، تأییدشده و با سابقه خرید کنید می‌توانید با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی قطعات موبایل ایران سرویس پک یکی از فروشگاههای معتبر با چندین سال سابقه در زمینه فروش قطعات و تاچ LCD گوشی موبایل است که همواره تمرکز خود را روی کیفیت محصولات و رضایت مشتریان قرارداده است.

خرید LCD گوشی به صورت حضوری یا اینترنتی

ایران سرویس پک

شاید خیلی از افراد در شرایط عادی خرید حضوری را نسبت به خرید اینترنتی ترجیح بدهند اما خیلی از مواقع امکان خرید حضوری وجود ندارد ویا به صرفه نیست. در مورد خرید قطعات موبایل بسیار پیش می‌آید که قطعه گوشی مورد نظر در فروشگاههای قطعات موبایل شهر شما پیدا نمی‌شود چراکه قطعات موبایل گستردگی بسیار بالایی دارند و هر روز هم به انواع و اقسام آن‌ها اضافه می‌شود و احتمال آن که یک قطعه برای مدت زیادی در یک ناحیه پیدا نشود بسیار زیاد است.

خیلی وقتها پیش می‌آید که قطعات موبایل با شرایط یکسان وهمان کیفیت مشابه با قیمتی بسیار بالا به فروش می‌رسد که خرید حضوری را اصلا به صرفه نمی‌کند درحالی‌که در خرید اینترنتی شما می‌توانید این قطعات را با قیمتی بسیار پایینتر و کیفیت بسیار بالا تهیه کنید.

در مجموع اینکه خرید به صورت اینترنتی انجام شود یا حضوری بیشتر به شرایط فروشندگان شهر خریدار و اینکه با چه شرایطی اقدام به فروش می‌کنند بستگی دارد.

تعمیرگاه محل تعویض تاچ LCD

پس از در نظر گرفتن نکات فوق از خرید تاچ LCD ، نوبت می‌رسد به انتخاب یک تعمیرگاه مناسب که دارای تخصص و تجربه کافی باشد.باید دقت کرد که هراندازه هم در خرید خود دقت کنیم ولی یک تعمیرکار مجرب برای کار خود انتخاب نکنیم ممکن است با مشکل مواجه شویم.

قطعات موبایل و به‌خصوص تاچ LCD گوشی، بسیار حساس و آسیب پذیر هستند به همین خاطر باید درهنگام تعویض آن‌ها تمام نکات رعایت شود.عدم رعایت حتی کوچک‌ترین نکات ممکن است باعث آسیب به قطعه گوشی و همچنین عملکرد صحیح گوشی شما شود و شما را مجبور به هزینه دوباره و صرف زمان مجدد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات