«سپیدار» آماده قیمت‌گذاری برای عرضه در فرابورس شد

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۱۵ درصد از شرکت سپیدار سیستم به‌زودی در بازار فرابورس ایران عرضه خواهد شد.
تبلیغات

«سپیدار سیستم» شرکت ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزار برای مدیریت فرآیندهای مالی کسب‌وکارها، توسط همکاران سیستم تأسیس شد. برخی از محصولات موفق سپیدار سیستم شامل «دشت» (نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی) و « پخش سپیدار» (مخصوص ویزیتورهای درحال سفارش‌گیری از فروشگاه‌ها) می‌شوند که مجموعا، ۱۳۰ هزار کاربر دارند.

محصولات سپیدار

سپیدار سیستم اکنون بیش از ۶۷ هزار مشتری دارد و برای توسعه‌ی بیشتر و افزایش سهم بازار آماده‌ی ورود به فرابورس شده است. ورود به بورس نیاز به شفافیت دارد و شرکت‌ها باید برای ورود، ارزش‌گذاری واقعی انجام دهند؛ همین امر جذب بیشتر مشتری را نیز برای کسب و کاری که وارد بورس می‌شود، به‌دنبال دارد. اکنون شرکت بورس و اوراق بهادار، مجوز عرضه ۱۵ درصد از سهام سپیدار، معادل ۳۰ میلیون سهم از مجموع ۲۰۰ میلیون سهم شرکت را صادر کرده است. پیش‌بینی می‌شود عرضه‌ی این نماد به‌محض قیمت‌گذاری انجام شود.

سپیدار از زمان تأسیس در سال ۸۷ تاکنون، در حوزه‌ی درآمد هم رشد مناسبی را تجربه کرده است؛ میزان درآمد شرکت از محل فروش محصولات و خدمات، از سطح ۱۴۳ میلیون تومان در سال ۱۳۸۸ به بیش از ۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ رسیده که معادل رشد ۶۵ درصدی است. انتظار می‌رود این میزان در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۷۰ میلیارد تومان برسد.

البته سپیدار از محل پشتیبانی مشتریان و مدیریت هزینه‌های خود نیز درآمد کسب می‌کند و حاشیه‌ی سود عملیاتی شرکت از یک درصد در سال ۸۸ به ۶۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدار سیستم، رمز موفقیت شرکت را ایجاد یک ساختار چابک، پویا و متشکل از تیم‌های تخصصی و مجرب عنوان می‌کند. به‌گفته‌ی او، سپیدار سیستم در راستای برقراری ارتباط مستقیم با جامعه هدف و شناخت دقیق نیازهای بازار، طی چهار سال اخیر رویدادها و همایش‌های تخصصی متعددی را با حضور بیش از ۱۰۰ هزار حسابدار و مدیر مالی برگزار کرده است. همین موضوع باعث می‌شود تا سپیدار سیستم با مخاطبان مدنظر خود، قبل از ورود به بازار کار آشنا شود.

بر همین اساس، سپیدار سیستم تاکنون با بیش از ۸۰۰ واحد دانشگاهی، مدارس فنی و حرفه‌ای و مؤسسه آموزشی همکاری داشته است و بیش از ۴۰ هزار دانشجو هم در طول سال به‌صورت کاربردی با نرم‌افزار سپیدار آشنا می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات