ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا؛ ۳ نکته ساده، اما کاربردی از ویزاپیک

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
اگر به فکر راه‌اندازی کسب‌و‌کار در استرالیا هستید، وضعیت شما خارج از سه حالت نخواهد بود. وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا از شرکت ویزاپیک به‌صورت ساده، اما کاربردی این سه نکته را توضیح داده است.
تبلیغات

افرادی که به فکر راه‌اندازی کسب‌و‌کار و دریافت اقامت استرالیا هستند، وضعیت آن‌ها خارج از سه حالت پیش رو نخواهد بود:

۱. کسب‌وکاری دارند که شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را دارد؛

۲. کسب‌وکاری دارند که شرایط لازم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را ندارد؛

 ۳. کسب‌و‌کار ندارند؛ اما می‌خواهند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند تا ازطریق آن ویزا و اقامت دریافت کنند.

 در هر سه حالت، این توضیحات مفید خواهد بود و می‌توان بعد از خواندن این مقاله کوتاه، مسیر دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را کوتاه‌تر کرد.

ویزاپیک

۱. اگر شرایط دریافت ویزا را دارید

اگر کسب‌وکاری در ایران دارید که دو سال گذشته فعال بوده و پروانه فعالیت یا مجوز داشته است یا اگر شرکتی دارید که حداقل ۳۰ درصد سهام آن برای شما باشد، مهم نیست کسب‌و‌کار شما کوچک یا بزرگ است. اگر کسب‌وکار شما فروش می‌کند، مشتری دارید و حساب بانکی شما فعال است و حداقل ۲/۵ میلیارد تومان سرمایه شامل ملک و املاک داشته باشید، می‌توانید ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را دریافت کنید. اما از کجا باید شروع کرد. گاهی شما روی وب‌سایت‌های گوناگون نکات مختلفی مطالعه می‌کنید و زمان زیادی برای بررسی موارد مختلفی می‌گذارید که در آن تخصصی ندارید. همچنین، با مشاوران غیرمتخصص صحبت می‌کنید و هرکدام از دید خود توصیه‌هایی به شما می‌کنند. کار در این حالت بدتر می‌شود و زمان هدر می‌رود و فرصت‌سوزی می‌شود. به‌جای مطالعه و از‌دست‌دادن زمان، یک جلسه سریع با وکیل هماهنگ کنید و شرایط خود را بررسی و اطلاعات خود را دقیق و به‌روز کنید. در این مرحله، شما اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری را دارید. حال به خود چند روزی زمان بدهید و سپس تصمیم‌گیری کنید.

در این مرحله دقت کنید؛ چراکه اگر اسیر افراد غیرمتخصص شوید، ممکن است به‌اشتباه انتخاب‌ کنید. برای مثال، شخصی مراجعه کرد که بسیار ازنظر مالی شرایط مناسبی داشت؛ اما زمان لازم برای حضور در استرالیا و راه‌اندازی کسب‌وکار را نداشت و تمایل داشت ویزای استرالیا را دریافت کند. متأسفانه به‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی برای دریافت ویزای مدل کارآفرینی نوع A اقدام کرده بود. در این ویزا شخص تعهد می‌دهد دو سال در استرالیا حضور داشته باشد و کسب‌وکاری راه‌اندازی کند؛ اما شخص موردنظر بعد از دریافت ویزا این فرصت را نداشت؛ بنابراین، ویزا را بدون استفاده رها کرد. در مشاوره مجدد به این شخص سرمایه‌گذاری نوع C پیشنهاد شد. در این مدل شخص نیازی به حضور در استرالیا ندارد (فقط ۴۰ روز نیاز است). مثال دیگر شخصی بود که فروش کسب‌وکار او درخورتوجه بود. مشاور غیررسمی به این شخص مشاوره داده بود و برای او ویزای نوع A گرفته بود. در مشاوره‌ی مجدد، به این شخص ویزای ۱۳۲ پیشنهاد داده شد تا بتواند از همان ابتدا اقامت استرالیا به‌صورت دائم را دریافت کند؛ چراکه شرایط آن را از ابتدا داشت.

پس نکته‌ی اول اینکه به‌جای اتلاف زمان یک جلسه با وکیل رسمی مهاجرت استرالیا داشته باشید. فرصت‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاری در استرالیا را دقیق بررسی کنید و بعد نتیجه‌گیری و در اولین فرصت اقدام کنید. گاهی اوقات گذر زمان کمکی به تصمیم‌گیری نمی‌کند. درواقع در اغلب موارد، کیفیت تصمیم‌گیری با گذر زمان افزایش نمی‌یابد و باعث از‌دست‌دادن فرصت‌ها می‌شود. شطرنج باز ماهر همیشه سخت‌ترین تصمیمات را در کوتاه‌ترین زمان می‌گیرد. تصمیماتی که اگر به شخص عادی سال‌ها زمان دهد، نمی‌تواند تصمیم بهتری از آن شطرنج‌بازی بگیرد که در چند ثانیه تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند. کیفیت تصمیم مهم‌تر از زمان‌دادن بیش‌از‌حد به خود برای تصمیم است.

ویزاپیک

۲. اگر کسب‌وکار دارید؛ اما تصور می‌کنید شرایط لازم برای اقدام را ندارید

ممکن است در‌حال‌حاضر کسب‌وکاری داشته باشید؛ اما کسب‌‌و‌‌کارتان تمام مشخصات دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را ندارد. بسیاری از کسری‌ها در عمل جبران‌پذیر هستند. برای مثال، ممکن است در‌حال‌حاضر کسب‌وکاری داشته باشید که درآمدش برای پرداخت‌نکردن مالیات به حساب شخص دیگری واریز می‌شود. متأسفانه شما بدون اینکه بدانید در حال از‌دست‌دادن فرصتی عالی هستید یا کسب‌وکاری دارید؛ اما مجوز کسب‌وکار به‌نام پدرتان است. در این حالت هم بدون اینکه بدانید در حال از‌دست‌دادن فرصت هستید. نکات بسیار زیادی دراین‌زمینه می‌توان ارائه کرد که افراد به‌دلیل نداشتن برنامه‌ی مشخص، حساسیت لازم روی این موضوعات را ندارند؛ چرا‌که فکر نمی‌کردند روزی از کسب‌وکار خود بخواهند برای دریافت ویزا و استفاده از فرصتی بزرگ استفاده کنند.

همچنین در بسیاری از مواقع مشاهده می‌شود شخصی شرایط دریافت ویزای سرمایه‌­گذاری در استرالیا را ندارد؛ اما با برنامه‌ریزی سریع مقدمات این امر را فراهم می‌کند. برنامه‌ریزی به شما این امکان را می‌دهد جلو اشتباهات را بگیرید و به‌سرعت کسب‌و‌کار خود را برخوردار از قابلیت دریافت ویزا کنید. پس نتیجه این بخش اینکه اگر فکر می‌کنید شرایط کافی ندارید، حتما مشاوره بگیرید؛ چون ممکن است بسیاری از مسائل همین حالا نیز حل‌شدنی باشند. همچنین، اگر هم حل‌شدنی نبود، می‌توان سریع‌تر شرایط خود را سروسامان داد.

۳. اگر کسب‌وکاری ندارید؛ اما در فکر دریافت ویزای سرمایه‌گذاری هستید

ممکن است حتی کسب‌وکاری نداشته باشید؛ ولی در حال راه‌اندازی کسب‌وکاری باشید یا حتی می‌خواهید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید که ازطریق آن بتوانید ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا را دریافت کنید. نوع راه‌اندازی کسب‌و‌کار بسیار مهم است. حتما باید طوری کسب‌و‌کار را شروع کنید که در راستای منافع شما و دریافت ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا باشد. در این حالت نیر مشاوره و برنامه‌ریزی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در برنامه‌ریزی به شما اعلام می‌شود چه مواردی را رعایت کنید و چطور کسب‌وکار خود را راه‌اندازی و مدارک را مستند کنید تا بتوانید به‌راحتی ویزای سرمایه­‌گذاری در استرالیا را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این ویزا، می‌توانید به کانال تلگرامی مصطفی هماپور، وکیل رسمی مهاجرت در استرالیا، مراجعه و به‌طور مستقیم از استرالیا و به‌‌رایگان، راهنمایی و مشاوره برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار در استرالیا را دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات