ادامه تحصیل در خارج از کشور؛ سفیرساعی

سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سفیرساعی برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در کشورهای انگلستان و کانادا و چین نکاتی جمع‌آوری کرده که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید.
تبلیغات

تحصیل در انگلستان

هرساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا به‌منظور تحصیل در انگلستان وارد این کشور می‌شوند؛ چرا که کیفیت درخورتوجه دانشگاه‌های انگلستان زبانزد خاص‌وعام است. همچنین، نظام آموزش عالی انگلستان ازجمله نظام‌های آموزشی برتر جهان به‌شمار می‌رود و همواره در رده‌بندی‌های جهانی، دانشگاه‌های انگلستان موفق شده‌اند جایگاه‌های بسیار خوبی را ازآنِ خود کنند. نکته‌ی مثبت تحصیل در انگلستان این است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، می‌توانند برای اقامت دائم انگلستان نیز اقدام کنند.

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در انگلستان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان، متقاضی حداقل نمره‌ی ۵ یا ۵.۵ مدرک آیلتس را باید داشته باشد. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور برخلاف اکثر کشورهایی که ۴ سال به‌طول می‌انجامد،  ۳ ساله است. دانشجو حین تحصیل در این مقطع، به‌صورت پاره‌وقت، یعنی ۱۰ ساعت در هفته، می‌تواند مشغول‌به‌کار شود.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان، داشتن نمره‌ی ۶ یا ۶.۵ مدرک آیلتس لازم است. مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان یک سال طول می‌کشد و دراین‌مدت، دانشجو اجازه خواهد داشت ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان بیشتر از ۳ سال نخواهد بود. برای ورود به دوره‌ی دکتری، علاوه‌بر مشخص‌کردن پروپوزال و طرح برگرفته از علایق و سوابق دانشجو، معمولا ارائه‌ی مدرک آیلتس با نمره‌ی ۷ نیز الزامی است.

تحصیل در رشته‌ی پزشکی در انگلستان

تحصیل در رشته‌ی پزشکی در انگلستان به‌دلیل امکانات پیشرفته و نیز کیفیت آموزشی چشمگیر آرزوی بسیاری از دانشجویان جهان است. متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان باید نخست دورۀ ۲ سالۀ A-Level را در مدرسه‌ها و کالج‌های انگلستان بگذرانند و بعد از اتمام این دوره، در آزمون UKCAT یا BMAT شرکت کنند و پس از کسب نمره‌های لازم، در دانشگاه‌های پزشکیِ انگلستان درخواست پذیرش دهند.

تحصیل در کانادا

سفیر ساعی

دانشگاه‌های کانادا به‌دلیل استفاده از سیستم نوین آموزشی و فناوری‌های مدرن و پیشرفته، از بهترین کیفیت آموزشی برخوردار هستند. همین امر موجب شده بسیاری از دانشجویان خارجی تحصیل در کانادا و دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کنند. کانادا در رتبه‌بندی جهانی، دومین کشور برتر ازنظر نظام آموزشی شناخته شده و در بین ۳۰ کشور جهان، در بین کشورهای باثبات قرار دارد. کانادا یکی از کشورهای کم‌هزینه برای تحصیل است و میزان شهریه‌ی دانشگاه‌های آن ارزان‌تر از استرالیا و آمریکا است. هزینه‌ی تحصیل در کانادا به مقطع و رشته‌ی تحصیلی، نوع دانشگاه‌، شهر و ایالت محل تحصیل بستگی دارد.

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا

دوره‌ی کارشناسی در کانادا بسته به دانشگاه‌ها ۳ یا ۴ سال طول می‌کشد. برای تحصیل در این مقطع در کانادا، متقاضی باید مدرک دیپلم با معدل حداقل ۱۴ و مدرک زبان آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶ یا مدرک زبان تافل با نمره‌ی حداقل ۸۰ داشته باشد. چنانچه متقاضی مدرک زبان نداشته باشد، باید در دوره‌های فشرده‌ی زبان در دانشگاه‌ها شرکت کند و بعد از گذراندن واحد‌ها که حتی ممکن است ۲ ترم به‌طول انجامد، می‌تواند سال تحصیلی خود را شروع کنند.

مقطع کارشناسی ارشد در کانادا معمولا ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد و به‌صورت تحقیقاتی یا دوره‌های درسی است. دانشجو برای تحصیل در این مقطع در کانادا، باید مدرک کارشناسی ۴ ساله با معدل بالای ۱۴ و توصیه‌نامه از استادان مقطع کارشناسی خود و مدرک زبان آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶.۵ داشته باشد.

برای تحصیل در مقطع دکتری در کانادا، دانشجو باید مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۴ داشته باشد و داشتن مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل ۶ یا ۶.۵ هم از الزامات است. مقطع دکتری در کانادا  به‌صورت تمام‌وقت ۳ سال به‌طول می انجامد؛ اما در بعضی از رشته‌ها، دانشجویان باید ۶ سال تحصیل کنند.

تحصیل در رشته‌ی پزشکی در کانادا

برای ورود به رشته‌ی پزشکی، متقاضی باید ابتدا در یکی از رشته‌های غیرپزشکی (غالبا رشته‌های علوم زیستی) مدرک کارشناسی بگیرد. سپس در آزمون ورودی پزشکی کانادا (MCAT) شرکت کند و پس از کسب نمره‌ی قبولی در این آزمون، می‌تواند وارد دانشگاه‌های پزشکی کانادا شود.

تحصیل در چین

سفیر ساعی

چین دانشگاه‌های پیشرفته‌ای دارد که دلیل آن را می‌توان به رشد اقتصادی چین در چند دهه‌ی اخیر و سرمایه‌گذاری دولت برای دانشگاه‌ها دانست. رتبه‌ی درخورتوجه دانشگاه‌های چین در رتبه‌بندی‌های جهانی و مقرون‌به‌صرفه‌بودن هزینه‌ی تحصیل در این کشور درمقایسه‌با بعضی کشورهای آسیایی و اروپایی و آمریکایی و نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی سبب شده بسیاری از دانشجویان تحصیل در چین را برگزینند.

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در چین

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در چین باید مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی مرتبط با رشته‌ی درخواستی‌شان داشته باشند و معدلشان حداقل باید ۱۴ باشد. تحصیل در چین در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است که دانشجو باید مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل) را ارائه دهد. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در چین ۴ سال است. گفتنی است بخت تحصیل در چین برای افرادی بیشتر است که تا ۲۵ سالگی مدارکشان را برای اخذ پذیرش در این مقطع ارسال می‌کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین، متقاضی باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌ی درخواستی و معدل حداقل ۱۴ داشته باشد. تحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و چینی امکان‌پذیر است. تحصیل در این مقطع ۱ تا ۲ سال به‌طول می‌انجامد. برخی از دانشگاه‌‌‌‌‌های کشور چین برای دوره‌های کارشناسی ارشد محدودیت سنی قائل هستند. بنابراین، سن متقاضیان باید کمتر از ۴۰ سال باشد.

به‌منظور تحصیل در مقطع دکتری در چین، دانشجو باید مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با رشته‌ی درخواستی و معدل حداقل ۱۵ داشته باشد. همچنین، خلاصه‌ای از پروپوزال خود را باید ارائه دهد. توصیه‌نامه از استادان دوره‌ی کارشناسی ارشد نیز می‌تواند در پذیرش مؤثر باشد. تحصیل در چین در مقطع دکتری به دو زبان انگلیسی و چینی امکان‌پذیر است و مدت تحصیل بین ۳ تا ۵ سال خواهد بود.

تحصیل در رشته‌ی پزشکی در چین

هرساله بیش از ۱۰,۰۰۰ دانشجو از سراسر دنیا با هدف تحصیل در رشته‌ی پزشکی وارد کشور چین می‌شوند. دانشکده‌های پزشکی که مدرک کارشناسی رشته‌ی پزشکی و جراحی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، سازمان نظام پزشکی چین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در «راهنمای دانشکده‌های پزشکی جهان» آن‌ها را به‌رسمیت شناخته‌اند. همچنین، مدرک کارشناسی پزشکی چین در سطح جهانی معتبر است.

شاید مهم‌ترین دلیل تحصیل پزشکی در چین مقرون‌به‌صرفه‌بودن آن درمقایسه‌با سایر کشورها است. بهتر است بدانید هزینه‌ی تحصیل MBBS (کارشناسی رشته‌ی پزشکی و جراحی) در چین تقریبا ۷۰ درصد ارزان‌تر از تحصیل در رشته‌ای مشابه در آمریکا یا انگلستان است. هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی و جراحی در آمریکا، تقریبا ۱۶۰,۰۰۰ تا ۲۰۰,۰۰۰ دلار است؛ درحالی که دانشجویان می‌توانند دوره‌ی کامل ۶ ساله‌ی MBBS را با هزینه‌ای تقریبا ۳۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ دلاری به‌اتمام برسانند.

بیشتر دانشگاه‌های چین مدرک پزشکی را به‌صورت کارشناسی پزشکی و کارشناسی جراحی (MBBS) ارائه می‌دهند. دوره‌‌‌‌‌های لیسانس جراحی (MBBS) فرایندی کوتاه‌مدت برای رسیدن به مدرک پزشکی هستند. برخلاف کشورهای آمریکا و کانادا و آلمان که ۷ تا ۸ سال طول می‌کشد تا متقاضی دکتر شود، این فرایند در چین فقط ۵ سال به‌طول می‌انجامد؛ بدین‌معنا که در چین سریع‌تر از دیگر کشورها گواهی پزشکی ارائه می‌شود.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی باتوجه‌به بازار کار آینده‌ی کشور و کسب اطلاعات بیشتر در تصمیم‌گیری با شماره‌ی ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

وب‌سایت ما: safirsayee.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات