مهاجرت به استرالیا؛ شرایط اخذ اقامت از طریق ویزاهای مختلف مهاجرتی

یک‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دلیل‌تان برای مهاجرت هر چه باشد، باید از شرایط و تناسب کشور مقصدتان با نیازها و اهدافتان آگاهی کامل داشته باشید.
تبلیغات

اگر بدون اطلاعات کافی قدم در این راه بگذارید، ممکن است پشیمان شوید و همه انگیزه‌تان را از دست بدهید. افراد به دلایل مختلفی تصمیم می‌گیرند خارج از زادگاهشان زندگی کنند. بعضی‌ها می‌خواهند تغییری اساسی در زندگی‌شان ایجاد کنند، برخی دیگر دوست دارند هیجان زندگی در مکانی کاملا ناآشنا را امتحان کنند. بعضی‌ها از شرایط بد معیشتی به تنگ آمده‌اند و به کشوری با شرایط اقتصادی و کاری بهتر فکر می‌کنند و برخی قصد دارند در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنند. دلیل‌تان برای مهاجرت هر چه باشد، باید از شرایط و تناسب کشور مقصدتان با نیازها و اهدافتان آگاهی کامل داشته باشید. اگر بدون اطلاعات کافی قدم در این راه بگذارید، ممکن است پشیمان شوید و همه انگیزه‌تان را از دست بدهید. البته این‌طور نیست که همه کشورها برای مهاجرت مناسب باشند. برخی از کشورها شرایط مساعدتری دارند و استرالیا یکی از آنهاست. اما چرا استرالیا برای مهاجران به‌ویژه برای مهاجرانی ایرانی‌ مقصدی جذاب است؟ بیایید با هم برخی از دلایل آن را بررسی کنیم:

  • استرالیا کشوری است پهناور با آب‌وهوای عالی و طبیعتی زیبا؛
  • مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و نیازی به یادگیری زبان دیگری نیست؛
  • اقتصاد قدرتمند و رو به رشد استرالیا در ۱۷ سال اخیر هیچ رکودی نداشته است؛
  • نرخ بیکاری در استرالیا بسیار پایین است و فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد؛
  • پنج دانشگاه از ۵۰ دانشگاه برتر جهان در این کشور قرار دارند و استرالیا در رتبه‌بندی جهانی، سومین مقصد جذاب تحصیلی است؛
  • هزینه‌های زندگی متناسب با درآمد است و سطح رفاه و میزان رضایت از زندگی بسیار بالا است.

روش‌های مهاجرت به استرالیا

استرالیا با هدف کنترل ورود مهاجران، هر سال بیش از پیش، شرایط دریافت ویزاها را سخت‌تر می‌کند. با این حال اگر حداقل شرایط لازم را داشته باشید هنوز می‌توانید به راحتی برای دریافت اقامت استرالیا به صورت دائمی اقدام کنید.

در ادامه به بررسی این روش‌ها و بهترین ویزاهای مربوط به هر روش اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۱. مهاجرت از طریق کار

مهاجرت پلاس

وقتی حرف از مهاجرت به استرالیا به میان می‌آید، شاید اولین گزینه برای ما ایرانی‌ها مهاجرت از طریق کار و مهارت باشد. وضعیت اقتصادی کشور ما و نرخ بالای بیکاری سبب شده خیلی‌ها به‌دنبال کسب درآمد و شغل در خارج از کشور باشند. استرالیا اقتصادی قوی دارد و به‌سرعت در حال رشد و توسعه است. به‌همین‌دلیل نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. پس اگر در شغل یا حرفه‌ی خاصی مهارت و تخصص دارید می‌توانید شانس خود را برای دریافت یکی از ویزاهای کاری (Working and Skilled Visas) امتحان کنید.

اگر در حوزه تحصیلی خود متخصص هستید و می‌توانید ۶۵ امتیاز لازم را کسب کنید، ویزای کاری مستقل (ویزای ۱۸۹) بهترین گزینه است. با داشتن این ویزا، نیازی نیست در ایالت یا منطقه خاصی از استرالیا سکونت کنید یا فقط در شرکت مشخصی که کارفرمایش اسپانسرتان شده کار کنید. اما با داشتن اسپانسر شما می‌توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. اگر یکی از ایالت‌های استرالیا اسپانسرتان شود (ویزای ۱۹۰)، پنج امتیاز و اگر یکی از مناطق کم‌جمعیت یا اعضای فامیل‌تان اسپانسرتان شوند (ویزای ۴۸۹)، ده امتیاز به دست می‌آورید. بد نیست بدانید استرالیا با هدف تمرکز زدایی از شهرها، به جذب متقاضیان در مناطق کم‌جمعیت تمایل بیشتری نشان می‌دهد و احتمالا شانس شما هم در اخذ این ویزاها بیشتر خواهد شد. بنابراین، ویزای ۱۸۷ هم گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. در صورتی که بتوانید کارفرمایی استرالیایی در همان مناطق خاص و کم‌جمعیت پیدا کنید، به راحتی می‌توانید از این راه اقامت دائم بگیرید.

در نهایت خبر خوشی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر داریم. شما با دریافت ویزای ۴۷۶ می‌توانید تا هجده ماه در استرالیا زندگی و کار کنید و سر فرصت امتیازهای لازم را کسب کنید و اقامت دائم بگیرید.

۲. مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت پلاس

مهاجرت تحصیلی یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به استرالیاست. پنج دانشگاه از ۵۰ دانشگاه برتر دنیا در استرالیا قرار دارد و این کشور طبق آمار رسمی، در رتبه‌بندی جهانی، سومین مقصد جذاب تحصیلی است.

مدت زمان اقامت از طریق ویزای تحصیلی محدود است؛ به این معنا که این ویزا تا پایان دوره‌ی تحصیل شما اعتبار دارد. اما نکته مهم این است که شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت کار کنید و سابقه خوبی برای خود ایجاد کنید. دولت استرالیا برای افرادی که در استرالیا تحصیل کرده‌اند و سابقه کاری خوبی دارند، امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گیرد و شانس شما برای دریافت اقامت دائم افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر می‌خواهید از طریق تحصیلی ویزای استرالیا را دریافت کنید باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش داشته باشید. اگر موفق به دریافت بورسیه نشده‌اید، باید بتوانید از عهده‌ی مخارج‌تان بربیایید.

۳. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی

با توجه به سخت‌گیری‌های جدید، دولت استرالیا همچنان از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان موفق استقبال می‌کند و تاحدممکن مهاجرت از این راه را تسهیل کرده است.

اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا را دارید، باید ابتدا یک اقامت ۴ ساله دریافت کنید؛ با این هدف که توانایی خود در اداره کسب‌وکارتان را به دولت استرالیا اثبات کنید. راحت‌ترین ویزا برای دریافت این اقامت موقت، ویزای کارآفرینی (زیرمجموعه ویزای ۱۸۸) است. با داشتن شرایط زیر می‌توانید برای این ویزای استرالیا اقدام کنید:

  • سن کمتر از ۵۵ سال
  • دارایی حداقل به میزان ۸۰۰ هزاردلارِ استرالیا (شامل اموال منقول و غیرمنقول)
  • گردش مالی در دو سال از چهار سال اخیر (فروش یا واریزی به حساب) حداقل به میزان ۵۰۰ هزاردلارِ استرالیا
  • امکان اثبات کارفرمایی یا خویش‌فرمایی شما در ایران در دو سال مالی کامل

نکته: برای تبدیل دلار استرالیا به ریال،‌ از نرخ ارز دولتی استفاده کنید.

با داشتن این شرایط می‌توانید برای اخذ ویزا درخواست بدهید و مدارک مرتبط اعم از قیمت‌گذاری املاک، گزارش‌های مالی، طرح کسب‌وکار و... را ارسال کنید تا پس از تأیید اداره مهاجرت استرالیا، این ویزا را برای خود و خانواده‌تان دریافت نمایید.

پس از اینکه وارد استرالیا شدید ۴ سال فرصت دارید تا با فراهم کردن شرایط زیر، به‌راحتی اقامت دائم بگیرید:

  • سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰ هزاردلارِ استرالیا در کسب‌وکار؛
  • ۲ سال فعالیتِ کسب‌وکار؛
  • حداقل ۳۰۰ هزار دلار گردش مالی سالیانه کسب‌وکار.

برای دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با هریک از ویزاهای کاری و سرمایه‌گذاری، با گروه حقوقی مهاجرت پلاس تماس بگیرید. همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به استرالیا می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات