چگونه لوازم الکترونیکی بخریم؟

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
لوازم الکترونیکی از جمله وسایلی هستند که در زندگی روزمره بسیار کارایی دارند و نکاتی که باید برای انتخاب آنها رعایت شوند و همچنین موارد کاربردی این نوع دستگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
تبلیغات

بسیاری از افراد در هنگام خرید وسایل الکترونیکی دست به دامان دوستان‌شان که آشنایی نسبی یا حرفه‌ای در مورد وسایل الکترونیکی دارند می‌شوند تا از آنها توصیه‌ها و پیشنهاداتی بابت خرید و فروش لوزام الکترونیکی دریافت کنند. در واقع خرید این نوع کالا در جای خود مشکل است اما با رعایت یک سری از نکات کلیدی می‌توان انتخابی به مراتب راحت‌تر داشت.

  خرید کالای الکترونیکی نو

 عمر مفید دستگاه‌های برقی ۱۰ سال است پس در درجه اول کالایی انتخاب کنید که می‌دانید در این عمر مفید ۱۰ ساله می‌تواند یاور شما در خانه و محل کار باشد. برای این منظور اول از همه در اینترنت مدل دستگاه مورد نظر خود را جستجو کنید تا علاوه بر توضیح درباره آن، نظرات سایر کاربران را در مورد آن بخوانید.

بعد لیستی تهیه کنید از مواردی شامل میزان مصرف انرژی، خدمات پس از فروش کالا، قیمت، حجم و اندازه محصول که باید با فضای خانه شما تناسب داشته باشد، امکاناتی که آن کالا در اختیار شما قرار می‌دهد و یا حتی رنگ محصول تا با سلیقه شما و محل زندگی‌تان هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید در هنگام انتخاب خدمات پس از فروش به مدت زمانی که شرکت نمایندگی یا تولیدکننده محصول برای گارانتی یا وارانتی آن کالا در اختیار شما قرار می‌دهد، توجه کنید و همچنین بدانید که این گارانتی شامل گارانتی تعویض کالا می‌شود یا خیر.

برای خرید کالای مورد نظر خود لازم نیست مانند قدیم به فروشگاه‌هایی که در بیشتر مناطق شهر‌تان قرار دهند بروید، می‌توانید برای بار اول اگر محصول را ندیده‌اید برای بازدید به فروشگاه‌ها بروید اما بعد از گرفتن تصمیم می‌توانید تلفنی از همان فروشگاه یا از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید تا در بیشتر مواقع بدون کسب هزینه حمل و نقل محصول را به درب محل زندگی شما بیاورند.

 خرید کالای دست دوم

 برای خرید کالای کارکرده باید به موارد دیگری هم توجه کنید، علاوه بر اینکه هنگام خرید کالا باید به نکاتی مانند قیمت، رنگ و اندازه توجه کنید، باید از سالم بودن آن وسیله هم مطمین شوید، بدین منظور از فروشنده کالا بخواهید تا علت فروش آن را به شما بگوید و دستگاه را جلوی شما تست کند.

همچنین برای اطلاع از اینکه قیمتی که برای این محصول گذاشته شده مناسب است یا خیر، به اینترنت مراجعه کنید. بدین ترتیب با جستجویی ساده درباره مدل و شرکت تولید کننده کالا می‌توانید از آخرین قیمت نو یا کارکرده آن به راحتی مطلع شوید. بعد حساب کنید ببینید چقدر از گارانتی محصول باقی مانده است یا چقدر محصول کارکرده است و تا پایان عمر مفیدش چقدر زمان باقی مانده است، به این ترتیب می‌توانید از مناسب بودن قیمت آن مطلع شوید. ضمن اینکه یادتان باشد از فروشنده بپرسید تا اگر کالا تا به حال تعمیر شده توسط چه کسی این کار شده، تعمیرکار حرفه‌ای محل یا تعمیرکار خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده؟ چون مسلما تعمیرکار شرکت از وسایلی استفاده می‌کند که مورد تایید همان شرکت تولید کننده است.

با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید کالاهای الکترونیکی دست دوم یا نو را در بخش وسایل الکترونیکی مشاهده کنید، در این بخش کالاها به قسمت‌های مختلف رایانه، موبایل و تبلت، صوتی و تصویری و … تقسیم شده تا به راحتی در کمترین زمان آنچه که می‌خواهید را پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات