امکان خرید بی واسطه فرش کاشان فراهم شد

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در دنیای آنلاین و مدرن امروز خیلی از محدودیت‌ها و فاصله‌ها برداشته شده‌اند، این موضوع باعث شده علاوه بر افزایش آگاهی مردم و راحت‌تر شدن فضای تجاری آنلاین نسبت به فضای فیزیکی، بسیاری از واسطه‌ها هم از میان برداشته شوند.
تبلیغات

وجود یک بستر مستقیم بین تولیدکننده و مصرف کننده یکی از امتیازات خوبی است که به واسطه  اینترنت و فضای آنلاین به‌وجود آمده است.

کاشان همواره از گذشته تا به امروز یکی از قطب‌های هنر در ایران بوده و هست، به خصوص در زمینه‌ی فرش دستبافت که طرح‌ها و نقشه‌ی فرش‌های آن در دنیا نظیر ندارد. امروزه با توسعه صنعت و تکنولوژی و آمدن دستگاه‌های به‌روز بافت فرش و تولید فرش باعث شده تا فرش ماشینی هم پا و چه بسا بالاتر از فرش دستبافت قرار گیرد.

با توجه به افزایش مداوم فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش ماشینی برای خریدارانی که به دنبال یک فرش خوب هستند، این سوال پیش می‌آید که بهترین فرش و بهترین جا برای خرید فرش کجاست؟

گروه تجاری کالافرش زیرمجموعه صنایع کارخانجات فرش کاشان با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی این امکان را فراهم آورده که محصولات فرش ماشینی بدون واسطه و با اختلاف قیمت ۲۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به بازار قابل خریداری باشند.

فرش کاشان که زادگاه فرش ماشینی در ایران است یکی از مشهور‌ترین برندهای فرش ماشینی در ایران و جهان به شمار می‌رود و در بازار فرش، عنوان فرش کاشان خود به تنهایی به منزله‌ی کیفیت، دوام و ضمانت خرید شناخته می‌شود.

اما آیا واقعا نام "فرش کاشان" به تنهایی به معنای کیفیت بالای فرش و ضمانت خرید است؟

باید بگویم خیر! نکته‌ای که شاید درصد بالایی از مردم یا آن‌هایی که در زمینه‌ی فرش ماشینی و فرش کاشان تخصصی ندارند، در مورد آن گاها اشتباه می‌کنند این است که فرش کاشان نام یک شرکت، یک تولید کننده یا یک برند نیست. در واقع اگر واضح‌تر بخواهیم توضیح دهیم باید بگوییم معمولا امروزه به کلیه‌ی فرش‌های تولید شده در منطقه‌ی جغرافیایی کاشان، فرش کاشان گفته می‌شود!

هم‌اکنون کاشان با داشتن چندین شهرک صنعتی مانند شهرک صنعتی راوند و شهرک صنعتی آران و بیدگل با بیش از ۷۰۰  کارخانه فرش و شرکت تولید کننده فرش ماشینی فعال به عنوان بخش اساسی بازار فرش و صادرات فرش ماشینی در ایران قرار می‌گیرد. واضح است که در بین این حجم از تولید‌کنندگان فرش کاشان، هم فرش با‌کیفیت قرار دارد و هم فرش بی‌کیفیت.

همچنین همانطور که گفته شد هیچگاه هیچ برندی یا کارخانه‌ای به‌نام فرش کاشان وجود خارجی ندارد و عبارت فرش کاشان به معنای مجموعه‌ی بسیار زیادی از کارخانجات مختلف با کیفیت‌ها و برندهای مختلف است.

از دیگر نقاط تولیدکننده فرش ماشینی در ایران می‌توان به مشهد و کارخانجات محدود اما تقریبا با کیفیت آن نام برد که البته با اختلاف زیاد بعد از کاشان قرار می‌گیرند.

فرش کاشان

 به طور کلی چند مشخصه‌ی اصلی در خرید فرش ماشینی چه به صورت فیزیکی چه به صورت مجازی وجود دارد که می‌تواند به موفقیت در یک خرید خوب کمک کند؛

۱- هر فرش ماشینی که خریداری می‌کنید یا محصول ارائه شده، بهترین کیفیت بافته شده در دسته خود (مثلا ریزبافت‌ترین بافت دسته ۷۰۰ شانه یا ریزبافت‌ترین بافت ۱۰۰۰ شانه) باشد چون معمولا اختلاف قیمت در یک دسته و یک نوع بافت کم است.

۲- هر گفته‌ی دور از ذهنی را از فروشنده‌ها باور نکنید یا در مورد صحت آن مطمئن باشید مثل "این فرش از فلان کشور آمده" یا "نخ این فرش کاملا آلمانی است" و از این قبیل موارد. در نظر داشته باشید بیشتر فرش‌ها در ایران تولید می‌شوند و معمولا نخ‌های داخلی هستند به‌جز فرش‌های با نخ ترک که از لطافت زیاد آن‌ها مشخص است.

۳- مطمئن شوید فرش ماشینی که خرید می‌کنید اصل بوده و دارای استاندارد، چرم دوخته شده (‌با مشخصات فرش)، شناسنامه کارخانه و مشخصات بافت شده پشت فرش باشد.

۴- طرح‌هایی که انتخاب می‌کنید و بافت آن، با اصالت و فرش به روز و در حال بافت باشند که اصطلاحا می‌گویند "پشت تولید دارند" و فرش‌های ته انباری یا بی‌کیفیت کارخانه‌های ورشکسته نباشند.

۵- فرشی که خرید می‌کنید ترجیحا دارای ضمانتنامه کتبی باشد و کارخانه تولیدی و فروشنده آن کاملا مشخص باشد.

گروه تولیدی و تجاری کالا فرش بزرگترین فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی است که با ارائه بهترین‌های این صنعت در کنار هم امکانات و خدمات خوبی را همچون پرداخت وجه موقع تحویل و ارسال رایگان عرضه می‌کند.

 قیمت تمامی محصولات فرش کاشان در کالافرش، پایین‌ترین رنج قیمت فرش ماشینی و قیمت تولیدی درب کارخانه است و امکان قیمت پایین‌تر از آن روی همین جنس و کیفیت به هیچ وجه چه در بازارهای فیزیکی و چه در بازارهای مجازی وجود ندارد.

فرش کاشان

برای خرید آنلاین فرش ماشینی کاشان از جمله فرش‌های ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه تنها کافی است وب‌سایت "کالا فرش" به نشانی www.kalafarsh.com را در کامپیوتر یا گوشی همراه خود باز کنید و انواع طرح‌های فرش‌ ماشینی را مشاهده کنید. می‌توانید مشخصات کامل، تصاویر و قیمت هر فرش را مشاهده و بررسی کنید و بهترین فرش را انتخاب کنید تا به ‌صورت رایگان برای شما ارسال شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات