سریع ترین وبسایت سفر جهان در موبایل فعال در ایران

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با بالا رفتن روز به روز سرعت اینترنت در جهان همه در انتظار اعلام سرعت‌های عجیب و غریب از سمت کشورهایی مانند کره جنوبی، سوئد، نروژ... هستیم که معمولا دارای سرعت‌های دو رقمی برای اینترنت معمولی خانگی هستند.
تبلیغات

سرعت اینترنت در ایران همیشه از دغدغه‌ها و بحث‌ها اصلی کاربران بوده است، این مشکل بیشترین تاثیر خود را بر بازار خاورمیانه و آفریقا گذاشته، چرا که میانگین اینترنت در خاورمیانه و آفریقا به‌طور چشم‌گیری از بقیه کشورهای جهان پایین‌تر است. در این بین اینترنت ایران تنها با بالاتر بودن از ترکمنستان، پاکستان و افغانستان در قعر جدول سرعت اینترنت در خاورمیانه قرار دارد. در این بین امارات تنها کشوری در خاورمیانه است که توانسته در لیست ۵۰ کشور اول جهان قرار گیرد.

لیست کشورهای بزرگ خاورمیانه و آفریقا مقایسه سرعت اینترنت:

ویگو

کشورهایی که از لیست ۱۰۰ کشور اول بالاتر هستند نیاز شدیدی به وب سایت‌ها و سرویس‌های کم حجم‌تر و سریع‌تر دارند که در هر شرایط شبکه‌ای جواب‌گوی نیاز کاربران باشند.

مهندسان برای دور زدن این مشکلات برای کشورهایی با اینترنت ضعیف‌تر راهکارهای تازه‌ای پیدا کرده‌اند.

با بارگیری‌ها طولانی مدت و سنگین صفحات وب خداحافظی کنید.

قدرتمندترین وبسایت سفر در بازار خاورمیانه و آسیای شرقی ویگو به سریع‌ترین وبسایت جهان در موبایل تبدیل شده است. ویگو در بخش رزرو بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل فعال است.

وب‌سایت‌های متا سرچ با جستجو در چندین موتور جستجوی خارجی نتایج را نمایش می‌دهند، این تکنولوژی امکان مشاهده و مقایسه پیشنهادها و قیمت‌های چندین ایرلاین و سرویس دهنده رزرواسیون هتل را به کاربران می‌دهد.

ویگو

نتیجه پیاده سازی صفحات (Accelerated Mobile Pages (AMP همراه با (Progressive Web App (PWA موجب کسب نمره ۹۰ در جایی شده که به‌طور متوسط وبسایت‌های دیگر در بازار خود نمره ۵۱ را کسب می‌کنند.

بر اساس گزارش گوگل ۴۰ درصد مشتریان اگر زمان بارگیری بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد وبسایت را ترک می‌کنند و احتمالا دیگر باز نخواهند گشت.

به گفته هانی میتال مدیر ارشد ویگو:

"با ساخت دوباره صفحه‌های ثابت توسط AMP و هسته اصلی جستجو توسط PWA ویگو زمان بارگیری را از 12 ثانیه به نیم ثانیه رسانده است، بیش از ۷۰٪ جستجوها در ویگو در موبایل انجام می‌شود و این رقم در حال افزایش است، بالا بردن و بهبود تجربه کاربر موبایل کلید اصلی در بالاتر رفتن فروش بوده است. زمان بارگیری طولانی بسیار خسته کننده است، به همین دلیل موبایل وب ویگو را طوری طراحی کرده‌‌ایم که در حال حاضر بارگذاری موبایل ویگو همزمان با بارگذاری نرم افزار نصب شده آن در گوشی شما انجام می‌گیرد."

AMP پروژه طراحی شده گوگل به عنوان یک استاندارد باز برای استفاده توسعه دهندگان برای پشتیبانی از بارگیری بسیار سریع در صفحات موبایل است که ورژن سبک شده صفحات HTML است و از کتابخانه داخلی جاوا اسکریپت برای از بین بردن بارگیری‌های خارجی زمان‌بر استفاده می‌کند.

این یک تجربه مانند نرم افزار در مرورگر است که رفته رفته باید جای خود را میان نرم افزار‌های موبایل باز کند، PWA می‌تواند با پیش ذخیره کردن داده‌های مهم اطلاعات درخواستی را حتی در سخت‌ترین شرایط شبکه‌ای به کاربر نمایش دهد.

وبسایت‌هایی که بازار هدف آنها در کشورهای با اینترنت ضعیف‌تر و محدود‌تر قرار دارد همیشه در پی راهکارهایی برای سرعت بخشیدن برای زمان بارگذاری سایت هستند.

در ایران بسیاری از وبسایت‌ها با حذف و تغییر فرمت فایل‌های گرافیکی مانند عکس‌ها و ویدیوها این کار را انجام می‌دهند و به همین دلیل بسیاری از وبسایت‌های خبری اصلی کشور عکس‌های بسیار کوچک و بی‌کیفیتی برای مقالات خود انتخاب می‌کنند.

ایران از جمله کشورهایی است سرعت اینترنت وضعیت خوبی ندارد و این‌گونه راهکارها می‌تواند کمک بزرگی برای توسعه‌دهنگان ایرانی فعال در بازار باشد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات