چند ابزار موثر برای پیشبرد استارتاپ

یک‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
موفقیت اصلی هر استارتاپی بستگی به آشنایی با راه و روش استفاده از ابزارهای ارتباطی همانند پنل اس ام اس و شبکه های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال و تصویری دارد.
تبلیغات

زمانی که استارتاپی شکل می‌گیرد، اولین چیزی که مورد نیاز است، ابزارهای ارتباطی است تا خود را به جامعه هدف معرفی کند، در حقیقت مهم‌ترین قسمت هر استارتاپ، چگونگی برقرار کردن ارتباط با مخاطبین و معرفی استارتاپ به دیگران و جامعه هدف است.

در زیر چندی از ابزارهای ارتباطی و راه و روش برقراری ارتباط را معرفی می‌کنیم:  

  • پنل اس ام اس
  • اپلیکیشن و سایت 
  • شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال
  • شبکه‌های اجتماعی (صفحات و کانالها)
  • گوگل ادوردز
  • ایمیل سنتر
  • وبلاگها 
  • شبکه‌های خبری
  • مجلات
  • رسانه‌های تصویری و دیجیتال
  • سمینارها، همایش ها، نمایشگاه و ایونت

قبل از استفاده از ابزارها باید محتوایی مناسب با استراتژی راهبردی کسب و کار  تهیه کرد تا توسط ابزارهای ارتباطی قابل انتشار باشد. محتوا از ویژگی‌های منحصر به فرد محصول و خدمات شما به همراه راه حل و آسایش و مزیتی که برای کاربر ایجاد می‌کند، تهیه می‌شود، در ابتدا استارتاپ محتوا با حالت خبری دارد و در ادامه با توجه  به استراتژی کسب و کار و پیشرفت تغییر می‌یابد. منظور از خبری به معنای تبلیغاتی نبودن و نشانه‌ای از یک اتفاق خوب  است، همچنین محتواهای اولیه استارتاپ بیشتر به معرفی شخصیت و هویت برند می‎پردازد و به نوعی معارفه به مخاطبان  و دعوت نامه‌ای برای مخاطبین جهت آشنایی با محصول و خدمات است.

این که شما چه کسی هستید و چه ارزشی را می‌خواهید ارائه کنید و با چه توانایی ارائه می‌کنید، بسیار مهم است. محتوا باید دارای لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، وب سایت، کانالها، رسانه‌ها و سایت باشد تا توسط آن کاربران به شما نزدیک‌تر شوند. باید سعی کنید محتوا کوتاه و مفید و ارزشمند باشد و همچنین از حمایت کنندگان بنامی در محتوای خود استفاده کنید.

اس ام اس

پس از تهیه محتوا نوبت به انتشار و استفاده از ابزارهای ارتباطی است

- سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی باید مطابق با محتوا پذیرا مخاطبین باشد و آنچه که در محتوا قول داده شده باید به صورت ملموس قابل مشاهده باشد.

- مجلات و خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری در ابتدا شروع استارتاپ بهترین گزینه برای معرفی است.

- پنل اس ام اس از قدرتمندترین ابزارهای ارتباطی جهت اطلاع رسانی است با توجه به اینکه ۱۷ سال از عمر این ابزار ارتباطی می‌گذرد اما هنوز در صدر توجه شرکتها، موسسات، ارگانهای دولتی و تجاری است.

بسیاری از افراد پیش بینی می‌کردند که این ابزار ارتباطی (پنل اس ام اس) در سالهای آتی منسوخ می‌شود اما هنوز به عنوان محبوب‌ترین و پرسرعت‌ترین ابزار ارتباطی برای سازمانها، شرکتها و موسسات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دلایل پیشتازی پنل اس ام اس به سایر امکانات ارتباطی

سرعت ارسال، نمایش دلیوری، گروه‌بندی و زمانبندی ارسال و هزینه پایین و امکانات قابل توجه آن است با پنل اس ام اس و امکانات فوق العاده آن همانند ایجاد نظر سنجی، مسابقه، دریافت، ارسال، ارسالهای هدفمند و منطقه‌ای قادرید تا تعامل و معارفه خیلی سریعی با مخاطبین خود ایجاد نمایید، پنل اس ام اس مهمترین ابزارهای ارتباطی در هر کسب و کار است و در حال حاضر هیچ جایگزینی برای آن نیست. امکانات گسترده پنل اس ام اس بسیار است و توصیه می‌شود که تمامی امکانات این ابزار قدرتمند را شناسایی نمایید.

چند نمونه از امکانات پنل اس ام اس

احراز شناسایی کاربر:

 -ارسال پیامکی بر روی موبایل فرد جهت اطمینان صحت شماره موبایل همانند وقتی که در شبکه‌های اجتماعی خواهان ریجستر هستید و کد احراز جهت تایید شماره موبایل و ادامه برای شما ارسال می‌گردد.

دریافت اس ام اس و پاسخ:

- ارسال بر اساس مناطق 

- ارسال بر اسال فایل اکسل و متنی

- ایجاد نظر سنجی و مسابقه برای مخاطبین

-  تهیه وب سایت یا اپلیکیشن و ایجاد شبکه‌های اجتماعی و کانال و رسانه‌های دیجتال جهت انتشار محتوا بسیار ارزشمند است که مطابق با استراتژی انجام می‌گیرد.

با توجه به اینکه امروزه اشخاص برای انتخاب محصول و کالایی خود به جستجو می‌پردازند و از مطالب و محتوای که در شبکه‌های اجتماعی و یا اینترنت  به انتخاب می‌پردازند بسیار مهم است که سایت شما بر روی کلمات که جستجو می‌شود سئو باشد و در جستجوگرها درصدر قرار گیرد.

سئو نمودن سایت نیاز به تجربه و مهارت دارد که کارشناسان مربوطه می تواند انجام دهند در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و خلاقیتی به خرج دهید تا عموم درباره شما صحبت نمایند برای این کار یک داستان و ماجرا برای شرکت و برند خود تهیه و تعریف نمایید.

ابزار google adwords

یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید برای آغاز کار google adwords است به این معنی که شما برخی از کلمات  مرتبط با خدمات‌تان را توسط گوگل ادوردز تعریف می‌نمایید و با  تعیین بودجه‌بندی هزینه‌ای که برای هر کلیک  مشخص می‌کنید گوگل  شما را در صدر نمایش می‌دهد، همچنین گوگل بیزینس ابزار دیگری از گوگل است که برای معرفی محصول و کسب و کار  شما بسیار مهم است اما در حال حاضر در ایران قابل استفاده نیست.

شرکت در سمینارها و برگزاری ایونت و  همایشها و دعوت از عده‌ای برای مشاهده استارتاپ شما بسیار مهم است سعیکنید با ایجاد گردهمایی از محصول و خدمات خود پرده برداری نمایید و همه را با آن آشنا کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات