سیستم‌عامل iOS 16.3 با تمرکز ویژه بر قابلیت‌های امنیتی منتشر شد

سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اعلانات در لاک اسکرین iOS 16
جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS رمزنگاری سرتاسری آی‌کلاد را به‌صورت جهانی فعال و قفل کردن اپل آیدی از طریق کلید امنیتی را امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

اپل شب گذشته سیستم‌عامل iOS 16.3 را برای دستگاه‌های مقصد منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد با کلید امنیتی، اپل آیدی را قفل کنید. این به‌روزرسانی همچنین قابلیت جدید Advanced Data Protection (رمزنگاری سرتاسری) را برای ساکنان کشورهای غیر از آمریکا نیز فعال می‌کند. اپل Advanced Data Protection را پیش از پایان ۲۰۲۲ در آمریکا فعال کرده بود.

به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل آیفون تغییراتی در تماس اضطراری اعمال می‌کند و والپیپرهای جدیدی به‌همراه دارد و پشتیبانی از نسل دوم هوم پاد را به گوشی‌های اپل اضافه می‌کند.

بر اساس گزارش ورج، اپل سال گذشته قابلیت کلید امنیتی سخت‌افزاری را معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد از طریق کلید‌هایی مثل Yubikey وارد حساب کاربری شوید. دومین قابلیت مهم اپل در سال ۲۰۲۲، سیستم رمزنگاری سرتاسری برای آی‌کلاد بود. با سیستم‌عامل iOS 16.2، این قابلیت برای کاربران آمریکایی در دسترس قرار گرفت. به‌لطف به‌روزرسانی iOS 16.3 اکنون کاربران سایر کشورها نیز به Advanced Data Protection آی‌کلاد دسترسی دارند.

اپل بکاپ‌های آی‌ کلاد را رمزنگاری و قابلیت امنیتی جدیدی به آی مسیج اضافه می‌کند
اپل بکاپ‌های آی‌ کلاد را رمزنگاری و قابلیت امنیتی جدیدی به آی مسیج اضافه می‌کند
مطالعه '3

اپل می‌گوید در نسخه‌ی جدید iOS برای فعال کردن قابلیت تماس اضطراری باید دکمه‌ی کناری را به همراه دکمه‌ی افزایش یا کاهش شدت صدا نگه دارید. این تغییر از برقراری تماس تصادفی با اپراتورهای اورژانس جلوگیری می‌کند. iOS 16.3 همچنین شماری از باگ‌های نرم‌افزاری را برطرف می‌کند.

سیستم‌عامل iOS 16.3 آیفون باعث افزایش سازگاری این گوشی با اسپیکر هوشمند هوم پاد مینی می‌شود، البته این سازگاری وابسته به انتشار به‌روزرسانی جدید اسپیکر است. پس از انتشار به‌روزرسانی، هوم پاد مینی می‌تواند در نقش حسگر دما و رطوبت ظاهر شود.

به احتمال زیاد اپل به‌زودی سیستم‌عامل macOS را نیز با پشتیبانی از کلید امنیتی اپل آیدی به‌روزرسانی می‌کند.

با مراجعه به منوی تنظیمات، بخش General و سپس Software Update می‌توانید جدیدترین نسخه‌ی iOS را روی گوشی خود نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات