مدیرعامل BlueStacks: اجرای اپ های اندروید روی ویندوز ۱۱ آسان نخواهد بود

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
با اجرا شدن بومی اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز ۱۱، بسیاری از کاربران از استفاده از شبیه‌سازهای اندروید بی‌نیاز می‌شوند.
تبلیغات

ویندوز ۱۱ به‌ لطف استفاده از فناوری Intel Bridge، از لحاظ نظری می‌تواند نرم‌افزارهای اندروید را به‌صورت بومی اجرا کند. یکی از سوالاتی که پس از معرفی این قابلیت به‌ ذهن بسیاری از کاربران رسید، این است ویژگی مذکور چه تأثیری روی شبیه‌سازهای اندروید خواهد گذاشت؟

Android Authority در تماس با بلواستکس (BlueStacks) نظر این شرکت را درباره‌ی قابلیت جدید ویندوز ۱۱ پرسیده است.

روزن شارما، مدیرعامل بلواستکس، می‌گوید با اینکه قابلیت اجرای بومی اپ‌های اندروید روی ویندوز به‌صورت ظاهری تهدیدی برای کسب‌وکار آن‌ها تلقی می‌شود، از این ویژگی استقبال می‌کند. شارما دراین‌باره می‌گوید:

بلواستکس پیشتاز اجرای اپ‌های اندروید روی کامپیوترهای شخصی است. ما عقیده داریم دستگاه‌ها و سیستم‌های عامل‌ مختلف نباید محدودیتی برای کاربران و گیمرهای اندروید باشند. خبر جدید [پشتیبانی از اپ‌های اندروید توسط] مایکروسافت نیز تأییدی بر این ایده است.

شارما در ادامه توضیح می‌دهد که از تلاش مایکروسافت برای آوردن نرم‌افزارهای اندروید به ویندوز چه انتظاراتی باید داشته باشیم:

ما متخصص موبایل گیمینگ در اندروید هستیم و درک عمیقی از چالش‌های شبیه‌سازی و کاربری‌های روزانه‌ای چون استفاده از موس و کیبورد داریم. تکنولوژی کانتینرهای اپ ساخت ما چالش‌های بالا را مرتفع می‌کند. برای کسانی که به‌تازگی می‌خواهند وارد این حیطه شوند، این کار آسانی نیست. برای مثال، اپ‌ها باید با طیف وسیعی از دستگاه‌های ویندوزی که از ورودی لمسی پشتیبانی نمی‌کنند سازگار باشند؛ دستگاه‌هایی با کارت‌ گرافیک و درایورهای متفاوت. اپلیکیشنی که در آمریکا اجرا می‌شود ممکن است در برزیل پشتیبانی نشود. برای اینکه [این اپلیکیشن‌ها] در ویندوز ۱۱ اجرا شوند، دولوپرها باید کارهای زیادی انجام بدهند. بلواستکس چنین مشکلی ندارد.البته این سؤال که «چه کسی وظیفه‌ی پشتیبانی را بر عهده دارد» همچنان مطرح است.

ازآنجاکه اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ از طریق فروشگاه آمازون عرضه و به‌ ادعای مایکروسافت به‌صورت بومی اجرا می‌شوند، هنوز مشخص نیست که آیا توسعه‌دهندگان برای اجرا شدن اپ‌های خود روی ویندوز مجبورند تغییر خاصی در آن ایجاد کنند یا خیر. همچنین با تأیید شدن امکان سایدلود اپ‌های اندروید روی ویندوز ۱۱، بسیاری از ادعاهای مدیرعامل بلواستکس مبنی بر اینکه دولوپرها باید اپ‌های خود را با ویندوز سازگار کنند، زیر سؤال می‌رود؛ البته باید منتظر باشیم و ببینیم امکان سایدلود در عمل به چه‌ شکل خواهد بود.

واکنش کاربران فضای مجازی به اجرای اپ های اندروید روی ویندوز ۱۱

واکنش کاربران فضای مجازی به اجرای اپ های اندروید روی ویندوز ۱۱

همچنین مشخص نیست راهکار مایکروسافت برای ادغام موس و کیبورد در اپ‌های اندروید چگونه خواهد بود. آیا مانند بلواستکس این پشتیبانی به‌صورت سرتاسری و برای تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها خواهد بود یا دولوپرها مجبورند برای سازگاری با دستگاه‌های غیر لمسی اپ خود را تغییر بدهند.

خوشبختانه زمان زیادی تا انتشار اولین بیلدهای آزمایشی ویندوز ۱۱ توسط مایکروسافت باقی نمانده است و به‌زودی پاسخ تمام این سؤالات مشخص می‌شود.

نظر شما درباره‌ی قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ چیست؟ اولین اپ یا بازی اندرویدی که روی ویندوز ۱۱ نصب می‌کنید چه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات