فروشگاه جدید ویندوز ۱۱ برای ویندوز ۱۰ نیز عرضه می‌شود

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
فروشگاه بازطراحی‌شده ویندوز که یکی از ویژگی‌های مهم ویندوز ۱۱ در رویداد معرفی این سیستم عامل بود، برای ویندوز ۱۰ نیز منتشر می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت به‌تازگی جدیدترین نسخه سیستم عامل محبوبش را با نام ویندوز ۱۱ معرفی کرد. یکی از ویژگی‌های مهم ویندوز جدید که توجه بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کرد، تغییرات بنیادین در اپلیکیشن Store است.

اپِ استور که در ویندوز ۱۱ از نو طراحی شده است، علاوه‌بر تغییرات ظاهری، تغییراتی در سیاست‌های پرداخت به توسعه‌دهندگان را نیز به‌همراه می‌آورد. فروشگاه جدید این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا نرم‌افزارهای سنتی ویندوز (win32) را درکنار اپ‌های یونیورسال و PWA ازطریق فروشگاه جدید منتشر کنند. این یعنی توسعه‌دهندگانی مانند گوگل می‌توانند از‌این‌پس نرم‌افزارهایی مانند کروم را ازطریق فروشگاه ویندوز عرضه و به‌روزرسانی کنند.

اگرچه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید نسل بعدی سیستم عامل مایکروسافت با واکنش مثبت بسیاری از کاربران مواجه شده است، حداقل مشخصات سخت‌افزاری موردنیاز برای اجرای آن باعث می‌شود بسیاری نتوانند کامپیوترشان را به جدیدترین نسخه ویندوز به‌روزرسانی کنند و درنتیجه، ویندوز ۱۱ به‌احتمال زیاد تا چند سال نمی‌تواند ازلحاظ سهم بازار از ویندوز ۱۰ پیشی بگیرید.

این موضوع باعث می‌شود بسیاری از توسعه‌دهندگان به اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید و انحصاری به محصولاتشان علاقه‌ای نداشته باشند؛ چراکه تنها تعداد محدودی از کاربران ویندوز می‌توانند از آن استفاده کنند. به‌گزارش mspoweruser، مایکروسافت به‌همین‌دلیل تصمیم گرفته است فروشگاه جدید و یکی از ویژگی‌های مهم آن، یعنی امکان انتشار نرم‌افزارهای پکیج‌نشده win32 را درانحصار ویندوز ۱۱ قرار ندهد و آن را برای تمام یک‌میلیارد کاربر ویندوز ۱۰ نیز عرضه کند.

ناگفته نماند هنوز مشخص نیست دیگر ویژگی‌های اپ استور جدید برای کاربران ویندوز ۱۰ نیز دردسترس باشد. برای مثال، بسیار بعید است قابلیت دانلود و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی ازطریق اپ استور آمازون در ویندوز ۱۰ نیز فراهم باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات