نسخه جدید فروشگاه ویندوز با تغییر گسترده سیاست‌های همکاری با توسعه‌دهندگان معرفی شد

پنج‌شنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت با تغییرات گسترده در فروشگاه اپلیکیشن در ویندوز ۱۱، در نظر دارد آن را به تنها مکان مورد نیاز کاربران جهت دانلود نرم‌افزار و اپلیکیشن تبدیل کند.
تبلیغات

مایکروسافت در خلال رونمایی از ویندوز ۱۱، نسخه‌ی جدید فروشگاه ویندوز را نیز معرفی کرد و آن را قدم بزرگی برای ایجاد تحول در اکوسیستم ویندوز دانست. این در حالی است که مایکروسافت تاکنون هیچ‌گاه قادر به جلب نظر توسعه‌دهندگان و ایجاد محلی یکپارچه و مملو از نرم‌افزار‌های مختلف نشده و فروشگاه کنونی ویندوز نمادی از شکست در این زمینه است.

شاید بتوان مهم‌ترین به‌روزرسانی فروشگاه ویندوز را تغییر سیاست مایکروسافت در قابل توسعه‌دهندگان است. اکنون هر شرکتی قادر خواهد بود انواع نرم‌افزار را اعم از Win32، یونیورسال UWP و PWA در فروشگاه و در دسترس کاربران قرار دهند. در سال ۲۰۱۹ مایکروسافت آرزوی ایجاد اکوسیستمی جامع از اپلیکیشن‌های UWP را به فراموشی سپرد و فروشگاه خود را میزبان انواع win32 نیز کرد.

فروشگاه ویندوز ۱۱

همچنین امکان عدم استفاده از سیستم پرداخت پیش‌فرض مایکروسافت در دسترس است تا تمامی هزینه‌های پرداختی کاربران به‌صورت کامل به توسعه‌دهنده برسد. این موضوع در خصوص بازی‌ها نیز صادق خواهد بود. پیش از این نیز مایکروسافت با کاهش کمیسیون خود به ۵ درصد برای اپلیکیشن‌ها و ۱۲ درصد برای بازی‌ها سعی بر ترغیب توسعه‌دهندگان جهت قرار دادن محصولات خود در فروشگاه ویندوز داشته است.

دیگر قابلیت بزرگ فروشگاه جدید مایکروسافت وجود اپلیکیشن‌های اندرویدی در آن است که در نسخه‌ی جدید ویندوز به‌راحتی اجرا خواهند شد. این قابلیت به‌لطف یکپارچه شدن فروشگاه آمازون با فروشگاه ویندوز به ارمغان خواهد آمد. در پایان نیز باید به برخی تغییرات رابط کاربری اشاره کرد تا یکپارچگی بیشتری با زبان طراحی ویندوز ۱۱ داشته باشد.

فروشگاه ویندوز ۱۱

با عزم جدی مایکروسافت در ایجاد تحول در ویندوز ۱۱ و تمامی بخش‌های آن، به نظر می‌رسد فروشگاه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های ویندوزی نیز به لطف سیاست‌های جدید با اقبال بیشتری از سوی توسعه‌دهندگان و کاربران مواجه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات