استارکانتر: اندروید 11 دارای سریع‌ترین نرخ نصب در بین نسخه‌های اندروید است

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار استارکانتر، نرخ نصب اندروید 11 از تمامی نسخه‌های دیگر سیستم‌عامل اندروید سریع‌تر است. ۶ ماه از انتشار اندروید 11 می‌گذرد.
تبلیغات

به ‌نظر می‌رسد تلاش گوگل برای انتشار سریع‌تر به‌‌روزرسانی‌ اندروید جواب داده است. مطابق گزارش Android Authority به ‌‌نقل از مؤسسه‌ی تحقیقاتی استارکانتر،‌ اندروید ۱۱ (Android 11) دارای سریع‌ترین نرخ نصب در بین تمامی نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید است.

مطابق آمار استارکانتر، در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد از گوشی‌های ایالات متحده‌ی آمریکا مشغول اجرای جدیدترین نسخه‌ی اندروید هستند و این یعنی اندروید 11 از لحاظ سهم بازار موفق شده است تقریبا اندروید 9 را شکست بدهد و تلاش می‌کند سهمش را از اندروید 10 بیشتر کند. 

آمار جهانی توزیع سیستم عامل اندروید از نگاه StarCounter

استارکانتر داده‌های مربوط ‌به کشورهای مختلف مثل ایالات متحده و کانادا را نیز به‌ نمایش می‌گذارد. به ‌نظر می‌رسد اندروید 11 در هردوی این کشورها مسیری روبه‌رشد طی می‌کند. اگر نگاهی به داده‌های جهانی بیندازید، اندروید 10 با بیش از ۴۱ درصد سهم، پراستفاده‌ترین نسخه‌ی اندروید است. نگاهی به داده‌های منطقه‌ای به ما نشان می‌دهد نسخه‌ی پیشین اندروید پراستفاده‌ترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل در اروپا و آسیا محسوب می‌شود. اندروید 11 در دو منطقه‌ی یادشده تاکنون سهم زیادی به ‌خود اختصاص نداده است؛‌ اما قطعا به ‌مرور زمان شرایط دچار تغییر می‌شود. 

عملکرد تحسین‌برانگیز اندروید 11 در ایالات متحده و دیگر مناطق دنیا بدین معنی است که وضعیت توزیع سیستم‌عامل اندروید در سطح جهان بسیار بهبود پیدا کرده است. گوگل طی سال‌های اخیر پروژه‌های متعددی نظیر Project Treble راه‌اندازی کرده و بودجه‌های خاصی به همکاری تجاری با شرکت‌های دیگر اختصاص داده است تا فرایند به‌روزرسانی اندروید را ساده‌تر و سریع‌تر کند. پیش‌تر مقاله‌ای در Android Authority منتشر شده بود که عملکرد نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید را پس از ۱۰ ماه از آغاز انتشار بررسی می‌کرد. با درنظرگرفتن آن آمار، اندروید 11 عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است. حدودا ۶ ماه از انتشار رسمی اندروید 11 می‌گذرد. 

در نظر داشته باشید آماری که استارکانتر منتشر کرده است رسمی نیست. آمار توزیع اندروید اکنون در Android Studio پنهان شده‌اند و به‌ همین دلیل همه‌ی افراد توانایی دیدن آن‌ها را ندارند. گوگل سال گذشته‌ی میلادی آما اندروید 10 را به‌صورت عمومی منتشر کرد و به‌ همین دلیل انتظار داریم آمار اندروید 11 نیز در ماه‌های پیش رو در دسترس قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات